Πέμπτη 15 Ιούνη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΕΘΕΛ
Κανένα δρομολόγιο, αν δεν πληρούνται οι όροι ασφαλείας

Την άμεση λήψη μέτρων για την ασφαλή και απρόσκοπτη μετακίνηση του επιβατικού κοινού της Αθήνας με τις αστικές συγκοινωνίας, ζητούν οι οδηγοί της ΕΘΕΛ, που αποφάσισαν στο εξής να ακινητοποιούν απροειδοποίητα τα λεωφορεία, αν δεν πληρούνται οι όροι ασφαλείας για τον επιβάτη και τον οδηγό.

Αυτό ανακοίνωσαν σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ. Παρουσίασαν με συγκεκριμένα παραδείγματα τα καθημερινά προβλήματα, που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί και προσκόμισαν σειρά επιστολών προς τα συναρμόδια υπουργεία και στις διοικήσεις ΟΑΣΑ και ΕΘΕΛ, χωρίς μέχρι σήμερα να έχουν βρει ανταπόκριση.

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Χρ.Σταμούλος κατήγγειλε «το έλλειμμα ευθύνης των αρμοδίων για συγκοινωνιακή πολιτική με γνώμονα τον πολίτη», επισημαίνοντας ότι θύματα αυτής της πολιτικής είναι το επιβατικό κοινό, αλλά και οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες. Αναφερόμενος στις αντίξοες συνθήκες που εργάζονται οι οδηγοί, τόνισε ότι καθημερινά αντιμετωπίζουν σωρεία εμποδίων, με επακόλουθο τα λεωφορεία να ακινητοποιούνται, να προκαλούνται κυκλοφοριακά προβλήματα και μαζί με την ταλαιπωρία των επιβατών και των οδηγών των ΙΧ να «ανάβουν και τα αίματα». Ετσι, οι οδηγοί της ΕΘΕΛ δέχονται αδικαιολόγητες επιθέσεις από επιβάτες και οδηγούς ΙΧ, ενώ υπάρχουν και πολλές περιπτώσεις χειροδικίας σε βάρος οδηγών λεωφορείων! Και δεν είναι μόνο αυτό: Αν ο οδηγός στην προσπάθειά του να απεγκλωβίσει το λεωφορείο προκαλέσει ζημιά, τιμωρείται αυστηρά από την εταιρία, με στέρηση ημερομισθίων ή με ποινή αργίας! Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο πρόεδρος του Συνδικάτου στην έλλειψη των χώρων υγιεινής, υπογραμμίζοντας ότι οι οδηγοί υποχρεώνονται να είναι, τουλάχιστον, οκτώ ώρες στο τιμόνι, χωρίς να μπορούν να ικανοποιήσουν ακόμα και τις στοιχειώδεις φυσικές τους ανάγκες, αφού στα τέρματα και στις αφετηρίες δεν υπάρχουν τουαλέτες!

Σύμφωνα με επίσημα συμπεράσματα Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου που παρέθεσε ο Χρ.Χατζής , διευθυντής της Υπηρεσίας Ιατρικής της ΕΘΕΛ, οι οδηγοί των λεωφορείων μετά από 20ετή υπηρεσία θα πρέπει να μη θεωρούνται ικανοί να συνεχίσουν την ίδια εργασία, λόγω σωματικών βλαβών και επιβάρυνσης της υγείας τους. Οπως επισήμανε, ο κλάδος παρουσιάζει αυξημένα ποσοστά σε καρδιαγγειακά, μυοσκελετικά, γαστρεντερικά, αναπνευστικά και άλλα νοσήματα, με προεξάρχοντα τα καρδιαγγειακά (70%), ενώ σύμφωνα με στοιχεία του αρμόδιου αμερικανικού οργανισμού ΝΤΟF αναφορικά με το δείκτη θνησιμότητας κατά επαγγελματικές κατηγορίες, οι απασχολούμενοι στις μεταφορές είναι ο τρίτος περισσότερο βεβαρυμένος κλάδος, μετά την εξόρυξη και τις κατασκευές, με συχνότητα 23,44 θανάτους ανά 100.000 κατοίκους το χρόνο. Και να σημειωθεί ότι τα διεθνή στάνταρ υπολογίζονται με βάση την 8ωρη, συνεχή ημερησια απασχόληση.

Στη συνέντευξη εκ μέρους του ΚΚΕ παραβρέθηκε ο βουλευτής Αντ.Σκυλλάκος. Ελαμψαν διά της απουσίας τους οι εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ και της ΠΑΣΚΕ ΕΘΕΛ, της ΝΔ και του ΣΥΝ, ενώ το ΔΗΚΚΙ εκπροσώπησε ο Δημ. Σούλης. Επίσης, παραβρέθηκαν εκπρόσωποι του Δικηγορικού Συλλόγου Αθήνας, της Ενωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ και της Ομοσπονδίας Υπαλληλικού Προσωπικού Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΟΥΠΑΕ), καθώς και ο διευθυντής κίνησης της ΕΘΕΛ Παντ.Σταύρου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ