ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 14 Νοέμβρη 1997
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Φιέστα της ΔΟΕ για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου ήταν το θέμα της χτεσινής ανοιχτής συζήτησης που διοργάνωσε το ΔΣ της ΔΟΕ, όπου και παρουσίασε τις θέσεις του κλάδου. Με τη χτεσινοβραδινή "φιέστα" η πλειοψηφία στο ΔΣ της ΔΟΕ επιδόθηκε ουσιαστικά σε μια προσπάθεια να προλειάνει το έδαφος στους εκπαιδευτικούς ενόψει της έκδοσης του Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση.

Οι εκπρόσωποι της ΔΟΕ είπαν ότι η αξιολόγηση είναι μια σύνθετη διαδικασία, που αποβλέπει στην ανάδειξη προβλημάτων που σχετίζονται με τη σχολική λειτουργία, στη διαρκή βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών και στον ποιοτικό μετασχηματισμό του εκπαιδευτικού συστήματος μέσα από διορθωτικές παρεμβάσεις. Γι' αυτό είναι αναγκαία η αξιολόγηση όλων των παραγόντων που επιδρούν στο εκπαιδευτικό έργο. Επίσης τονίστηκε ότι η αξιολόγηση, που θεσμοθετήθηκε από την ηγεσία του υπουργείου, είναι ελεγκτική, γραφειοκρατική διαδικασία που, αν εφαρμοστεί, θα ακυρώσει στην πράξη θεσμούς, όπως ο Σύλλογος Διδασκόντων, ο διευθυντής του σχολείου, ο σχολικός σύμβουλος.

Η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών",σχολιάζοντας το περιεχόμενο των θέσεων που παρουσιάστηκαν χτες, τόνισε ότι δεν αναφέρεται καν στο περιεχόμενο του αντιεκπαιδευτικού νόμου, περιορίζεται μόνο σε τέσσερις γραμμές και αναφέρεται στο μόνιμο αξιολογητή, παρότι γνωρίζουν ότι για πρώτη φορά γίνεται καθαρό πως το προϊόν της αξιολογικής διαδικασίας θα χρησιμεύει για "τη μονιμοποίηση, την εξέλιξη και την επιλογή σε θέση στελεχών της εκπαίδευσης" των εκπαιδευτικών. Παραλείπονται επίσης θέσεις του κλάδου που αναφέρονται σε ουσιαστικά ζητήματα που έχουν να κάνουν με το ιδεολογικό και ταξικό περιεχόμενο της αξιολόγησης, καθώς και με την αξιολόγηση με αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια για την επιλογή στελεχών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τονίζει η ΔΕΕ.

Εκ μέρους του υπουργείου Παιδείας στη συζήτηση παραβρέθηκε ο Δημ. Παπαϊωάννου,ειδικός γραμματέας του υπουργείου, τονίζοντας ότι όταν το υπουργείο θα δημοσιοποιήσει το σχέδιο νόμου για την αξιολόγηση, θα το συζητήσει πρώτα με τους εκπαιδευτικούς φορείς.

Στη συζήτηση παραβρέθηκαν εκπρόσωποι πολιτικών κομμάτων, της ΑΔΕΔΥ, της ΟΛΜΕ, της Ομοσπονδίας Γονέων Αθήνας. Εκ μέρους του ΚΚΕ, η Ρ. Νικολαϊδου,μέλος του τμήματος Παιδείας, τόνισε στην παρέμβασή της ότι η αξιολόγηση, όσο βάρος κι αν της δίνει η κυβερνητική προπαγάνδα, οι εκθέσεις του ΟΟΣΑ και της ΕΕ ούτε ήταν, ούτε είναι το κύριο στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δεν αποτελεί αυτοτελή διαδικασία, αλλά υπηρετεί το περιεχόμενο και τους σκοπούς του σχολείου. "Σε αυτό που πρέπει να τοποθετηθούμε, δεν είναι το πώς αξιολογούμε, αλλά κυρίως τι εκπαίδευση και για ποιο σκοπό οικοδομούμε", τόνισε.

ΟΛΜΕ
Αναβάλλει την απόφαση για συμμετοχή στην απεργία

Για τη Δευτέρα 17 Νοέμβρη αναβλήθηκε τελικά χτες η συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ που θα συζητήσει τη συμμετοχή στην 24ωρη απεργία της 25 Νοέμβρη, που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ.

Οπως καταγγέλλει η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών" (ΔΕΕ), στη χτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ και παρά το γεγονός ότι έγκαιρα έθεσε το ζήτημα της συμμετοχής των καθηγητών στην απεργία, δυνάμεις που θέλουν το κίνημα των εκπαιδευτικών περιχαρακωμένο και απομονωμένο από το υπόλοιπο δημοσιοϋπαλληλικό και εργατικό κίνημα, έφτασαν σε σημείο να αμφισβητούν στην ουσία βασικές αξίες και αρχές οργάνωσης του συνδικαλιστικού κινήματος.

Η ΔΕΕ έγκαιρα έθεσε το ζήτημα της συμμετοχής της ΟΛΜΕ στην 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ, προβάλλοντας ταυτόχρονα με τα πανδημοσιοϋπαλληλικά αιτήματα που έχουν να κάνουν με την εισοδηματική πολιτική, τα ζητήματα ασφάλισης κλπ. και τα ζητήματα της δημόσιας δωρεάν παιδείας και του εκπαιδευτικού. Η ΔΕΕ πιστεύει πως τώρα, που η κυβέρνηση και με την κατάθεση του προϋπολογισμού εντείνει την επίθεση στις εργασιακές κατακτήσεις, θα πρέπει όλοι οι εργαζόμενοι μαζί να αντισταθούν για την ανατροπή αυτής της πολιτικής.

Και ενώ στη συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ την Τρίτη υπήρξε η δέσμευση όλων ότι η συμμετοχή θα αποφασιζόταν χτες, με ψήφους της "Συνεργασίας" και της ΔΑΚΕ το θέμα παραπέμφθηκε για τη Δευτέρα, αφού προηγηθεί συνάντηση με την ΑΔΕΔΥ. Μάλιστα την πρόταση για αναβολή την ψήφισε και ο εκπρόσωπος των "Παρεμβάσεων", αν και είχε ταχθεί υπέρ της 24ωρης.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η πλειοψηφία στην ΑΔΕΔΥ με τις αποφάσεις και τη στάση της δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής για προστασία και διεύρυνση των κατακτήσεων των εργαζομένων. Η ΔΕΕ έχει επανειλημμένα καταγγείλει την πλειοψηφία (ΠΑΣΚ, ΔΑΚΕ, ΣΥΝ) για τη συναινετική τακτική τους και τη συμμετοχή στον "κοινωνικό διάλογο". Η όποια κριτική όμως, τονίζει η ΔΕΕ, σε κάθε περίπτωση αφορά τις συγκεκριμένες πλειοψηφίες και όχι το ίδιο το όργανο και δεν μπορεί να αποτελέσει πρόσχημα και άλλοθι για λογικές απομόνωσης, που ευθέως αμφισβητούν την οργανωτική δομή του κινήματος και την ενότητα των εργαζομένων.

"Δεν έχουμε αυταπάτες, τόνιζαν εκπρόσωποι της ΔΕΕ, ότι η πλειοψηφία της ΑΔΕΔΥ αναγκαστικά προχωρά στην 24ωρη απεργία, θέλοντας να την αξιοποιήσει ως κίνηση εκτόνωσης και αποπροσανατολισμού. Στο χέρι όμως των εργαζομένων είναι την 24ωρη αυτή κινητοποίηση να τη μετατρέψουν σε μαζική απεργία καταδίκης της κυβερνητικής πολιτικής και σε μια αρχή μεγαλύτερων αγώνων".

ΦΟΙΤΗΤΙΚΕΣ ΕΣΤΙΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Εκσυγχρονιστικές μέθοδοι πίεσης...

Χωρίς ζεστό νερό, φαγητό, θέρμανση και τηλέφωνο άφησε τους οικότροφους φοιτητές των Εστιών Θεσσαλονίκης, το Εθνικό Ιδρυμα Νεότητας (ΕΙΝ), ακολουθώντας όπως φαίνεται τις νέες... εκσυγχρονιστικές μεθόδους, για να τους αναγκάσει να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις τους.

Ο,τι δεν κατάφερε να πετύχει το ΕΙΝ με τις απειλές και τους εκβιασμούς, ακόμη και με το λοκ-άουτ που έκαναν οι κυβερνητικοί εργατοπατέρες, που "εκπροσωπούν" κατά τα άλλα τους εργαζόμενους των Εστιών, προσπαθεί να το πετύχει με τις νέες αυταρχικές μεθόδους πίεσης. Εδώ και τέσσερις μέρες έχει τελειώσει το πετρέλαιο θέρμανσης και η Διεύθυνση αρνείται να προχωρήσει σε διαγωνισμό για τον ανεφοδιασμό. Διακόπηκε η παροχή φαγητού στις Εστίες της Καλαμαριάς και της Εγνατίας και από χτες νέκρωσαν τα τηλέφωνα σε όλες τις Εστίες.

"Ο κατήφορος της κυβέρνησης συνεχίζεται. Επειδή δεν μπορούν να κάμψουν το αγωνιστικό κίνημα των εστιακών φοιτητών, προχωρούν σε νέα εκβιαστικά μέτρα. Τους προειδοποιούμε ότι θα συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις μας και την κατάληψη των διοικητικών χώρων. Ο αυταρχισμός δε θα περάσει", δήλωσε στο "Ρ" ο Ν. Καπούλας, μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Οικοτρόφων Φοιτητών Θεσσαλονίκης.

Και κατάργηση της σίτισης;

Μετά τις προσπάθειες κατάργησης του δικαιώματος της δωρεάν στέγασης στις Εστίες Θεσσαλονίκης, τώρα προωθείται και η παραπέρα ιδιωτικοποίηση της Πανεπιστημιακής Φοιτητικής Λέσχης (ΠΦΛ), που ανοίγει το δρόμο για την κατάργηση του δικαιώματος της δωρεάν σίτισης σε χιλιάδες φοιτητές. Στα πλαίσια της κυβερνητικής πολιτικής για ιδιωτικοποίηση δημόσιων οργανισμών και ιδρυμάτων που σχετίζονται με τη "φοιτητική μέριμνα", μπαίνει πλέον στην τελική ευθεία και η ιδιωτικοποίηση της ΠΦΛ. Στην πρόσφατη Συνεδρίαση του ΔΣ της Λέσχης οι εκπρόσωποι των ΠΚΣ έκαναν παράσταση διαμαρτυρίας και ζήτησαν να σταματήσει η διαδικασία. Την ίδια άποψη εξέφρασαν και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων. Τελικά, τουλάχιστον φραστικά, το ΔΣ τάχθηκε ενάντια στο σχέδιο ιδιωτικοποίησης.

"Εξομοίωση"; 'Η πραγματική επιστημονική αναβάθμιση του δασκάλου;

Οταν το 1984 - μετά από χρόνιους αγώνες των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και του συνόλου του λαϊκού κινήματος - λειτούργησαν για πρώτη φορά τα τετραετή Πανεπιστημιακά Τμήματα (ΠΤ) δασκάλων και νηπιαγωγών, δημιουργήθηκε αμέσως η ανάγκη της επιστημονικής και διοικητικής αναβάθμισης και εξομοίωσης των δασκάλων των διετών Παιδαγωγικών Ακαδημιών (ΠΑ) με αυτούς των ΠΤ.

Το πρώτο αίτημα που έμπαινε τότε από το δασκαλικό συνδικαλιστικό κίνημα ήταν το άμεσο κλείσιμο των ΠΑ και των Σχολών Νηπιαγωγών και το άνοιγμα των ΠΤ στους εν ενεργεία δασκάλους, έτσι ώστε να πάρουν όλες τις παραπανίσιες γνώσεις που έπαιρναν οι συνάδελφοί τους στα Πανεπιστήμια. Αν αυτό τότε είχε γίνει σήμερα δε θα υπήρχε κανένα πρόβλημα.

Ωστόσο, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ λειτούργησε για 4 χρόνια ακόμη (1988) τις ΠΑ- για μικροκομματικές και μόνο σκοπιμότητες - γεγονός που δημιούργησε μεγάλη συμφόρηση στην επετηρίδα και αδιαφόρησε εντελώς για την επιστημονική αναβάθμισηδασκάλων και νηπιαγωγών, με αποτέλεσμα να προκύψουν σήμερα στα σχολεία δάσκαλοι δύο "ταχυτήτων": Οι απόφοιτοι των ΠΑ και οι απόφοιτοι των ΠΤ. Το 1984 με το νόμο 1505, ο οποίος ψηφίστηκε κάτω από την πίεση των εκπαιδευτικών, επιτεύχθηκε ένα θετικό βήμα προς την εξομοίωση: Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εξομοιώθηκαν μισθολογικά - διοικητικά με τους αποφοίτους τετραετών ΠΤ. Ωστόσο, αυτό δεν αρκούσε γιατί από τη μια αναγνωριζόταν "επιστημονική ανεπάρκεια" στους αποφοίτους ΠΑ, ενώ από την άλλη δεν τους δινόταν - και δεν τους δίνεται - η δυνατότητα μεταπτυχιακής εργασίας. Το 1990 επί υπουργίας του κ. Δεσποτόπουλου, υπογράφηκε το ΠΔ 130/90 που δρομολογούσε μια κάποια λύση στο ζήτημα. Το διάταγμα όμως αυτό έμεινε ουσιαστικά στα χαρτιά - με εξαίρεση κάποια ελάχιστα ΠΤ που το εφάρμοσαν,είτε γιατί οι υπουργοί (ΠΑΣΟΚ-ΝΔ) δε χρηματοδότησαν τα προγράμματα εξομοίωσης, είτε γιατί κάποιοι πανεπιστημιακοί αδιαφόρησαν για την εφαρμογή του. Ετσι φτάνουμε στο χειμώνα του 1997 όπου, ενόψει των μεγάλων κινητοποιήσεων στην εκπαίδευση, ο κ. Αρσένης - για δημαγωγικούς και μόνο λόγους - αναγγέλλει ότι θα ξεκινήσει πρόγραμμα "εξομοίωσης - επανακατάρτισης" με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Εξομοίωση ή "βόλεμα ημετέρων";

Το πρόγραμμα αυτό ξεκίνησε το περασμένο καλοκαίρι και δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια τυπική εικονική "εξομοίωση", με σκοπό η κυβέρνηση να παρουσιάσει "έργο", για να μπορέσει να εισπράξει τα 7,3 δισ. δραχμές μέχρι τις 31-12-'99 από το Β ΚΠΣ της ΕΕ, εξομοιώνοντας μόνο 12.000 εκπαιδευτικούς, ενώ για τους άλλους δεκάδες χιλιάδες,... έχει ο Θεός. Σ' αυτό το πρόγραμμα - κοροϊδία, δυστυχώς συμφώνησε και η πλειοψηφία της ΔΟΕ (παρατάξεις ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝ), με εξαίρεση τη "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών", αγνοώντας απόφαση της 64ης ΓΣ του κλάδου.

Από τον τρόπο που άρχισε να λειτουργεί η "εξομοίωση" βγαίνουν αβίαστα τα παρακάτω συμπεράσματα:

α) Ο τρόπος αυτός "εξομοίωσης" είναι πολιτική επιλογή της κυβέρνησης και όχι "πρόχειρη" απόφαση λόγω "άγνοιας" του ζητήματος όπως αρκετοί με φανερές σκοπιμότητες προπαγανδίζουν. Η κυβέρνηση θέλει εκπαιδευτικό ημιμαθή και όχι πολύπλευρα μορφωμένο, για να τον έχει "υποχείριό της". Το έχει δείξει, άλλωστε, αυτό και με άλλες ενέργειές της (π. χ. με τη σχεδόν ανύπαρκτη επιμόρφωση).

β) Το πρόγραμμα εξομοίωσης στήθηκε κατά κύριο λόγο για να απορροφηθούν τα κονδύλια του Β ΚΠΣ και να αποδοθούν σε κάποιους "ημέτερους" επιμορφωτές και"επιμορφωτές παρατρεχάμενους" του ΥΠΕΠΘ και σε καμία περίπτωση για επιστημονική εξομοίωση.

γ) Η αδιαφορία για την επιστημονική αναβάθμιση των δασκάλων και νηπιαγωγών, τόσο της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ, όσο και της πλειοψηφίας των καθηγητών των ΠΤ που έτρεξαν να στελεχώσουν τα "τμήματα εξομοίωσης", φαίνεται ξεκάθαρα από το πρόγραμμα σπουδών: Μέχρι και 28 μαθήματα υποχρεώνονται να παρακολουθήσουν και να εξεταστούν οι δάσκαλοι σ' ένα διάστημα δύο χρόνων ενώ, ταυτόχρονα, θα εργάζονται στο σχολείο. Από αυτά τα περισσότερα είναι επαναλήψεις μαθημάτων που έχουν διδαχθεί στις ΠΑ, η επιλογή τους καθώς και αυτή της διδακτέας ύλης γίνεται "κατά βούληση", χωρίς ενιαίο σχεδιασμό προγράμματος, με αποτέλεσμα να διαφοροποιούνται από ΠΤ σε ΠΤ, ενώ κάποια άλλα μαθήματα είναι παντελώς άχρηστα στο δάσκαλο. Αλήθεια τι μπορεί να χρησιμεύσει στον εκπαιδευτικό το μάθημα της "Ευρωπαϊκής Διάστασης της Εκπ/σης;" (πληροφορούμαστε ότι γίνεται και από φιλοκυβερνητικούς συνδικαλιστές). Αν αυτό δεν είναι κοροϊδία προς έναν κλάδο και προς ολόκληρη την κοινωνία, τότε τι είναι;

δ) Το πρόγραμμα εξομοίωσης - όπως και άλλα προγράμματα της ΕΕ - χρησιμοποιούνται από την κυβέρνηση για την "εξαγορά συνειδήσεων". Αλλιώς πώς μπορούμε να εξηγήσουμε το φανατισμό ορισμένων πανεπιστημιακών να εφαρμόσουν αυτό το "έκτρωμα", που όχι μόνο δεν ωφελεί τους εκπαιδευτικούς σε τίποτα, αλλά τους εξοντώνει, επιβαρύνοντας την ατομική και οικογενειακή τους κατάσταση ή ακόμα το γεγονός ότι σε πολλά τμήματα εξομοίωσης διδάσκουν άτομα φιλικά προσκείμενα στην κυβέρνηση, χωρίς να έχουν καν τυπικά και ουσιαστικά προσόντα; Πώς μπορούμε να εξηγήσουμε ότι κανένας από την Πανεπιστημιακή Κοινότητα (ΠΚ) δε βρέθηκε να καταγγείλει αυτές τις διαδικασίες;

Πώς μπορεί να λυθεί το πρόβλημα

Είναι γενική εκτίμηση και απαίτηση, το ζήτημα της εξομοίωσης να λυθεί άμεσα. Πώς, όμως, μπορεί να γίνει αυτό; Αρκεί μια σφραγίδα στο πτυχίο της διετούς Ακαδημίας, για να εξομοιωθούν οι εκπ/κοί; Οπωσδήποτε όχι. Σε τι θα ωφελούσε άλλωστε; Κανένας και πουθενά δε θα αναγνώριζε ως επιστημονικά ισότιμο, ένα τέτοιο πτυχίο, με το Πανεπιστημιακό.

Η Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών είναι η μόνη συνδικαλιστική παράταξη που έχει ολοκληρωμένη, επεξεργασμένη και υπεύθυνη πρόταση για το ζήτημα αυτό. Τι λέει αυτή η πρόταση:

  • Πρώτα και κύρια ζητάμε να διακοπεί αυτό το εξοντωτικό, αντιπαιδαγωγικό και χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο, πρόγραμμα "εξομοίωσης - κατάρτισης" που έχει ξεκινήσει.
  • Τα ΠΤ σε συνεργασία με τους συνδικαλιστικούς εκπαιδευτικούς φορείς να καθορίσει ποιες παραπάνω γνώσεις δίνουν σήμερα τα ΠΤ και να καταρτιστούν προγράμματα που θα δίνουν αυτή τη "νέα γνώση" από τις παιδαγωγικές επιστήμες στους αποφοίτους των ΠΑ. Ο αριθμός των μαθημάτων δε, να είναι μικρός και ενιαίος για όλα τα ΠΤ.
  • Η εξομοίωση να είναι "αυτόματη" δηλαδή ταχύρυθμη και πολύμορφη. Να μπορεί (η εξομοίωση) να γίνεται με τη μορφή εργασίας - έρευνας χωρίς παρακολούθηση μαθημάτων. Φυσικά θα πρέπει να δίνονται άδειες σε εκπαιδευτικούς που είναι μακριά από την έδρα εξομοίωσης με παράλληλη τοποθέτηση αναπληρωτών στη θέση τους.
  • Το νέο πρόγραμμα εξομοίωσης να είναι ενιαίο, αποκεντρωμένο, πανελλήνιας εμβέλειας και να περιλαμβάνει όλους τους απόφοιτους ΠΑ (διορισμένους, αναπληρωτές, αδιόριστους).
  • Οσοι συμμετέχουν στην εξομοίωση, θα αφιερώνουν ώρες εκτός διδακτικού ωραρίου, γι' αυτό θα πρέπει να αμείβονται υπερωριακά με προσαύξηση κατά 75% στην τιμή της κάθε διδακτικής ώρας.
Ο ρόλος των "πανεπιστημιακών δασκάλων" στο πρόγραμμα εξομοίωσης

Θέλω, τέλος, να αναφερθώ σε μια απαράδεκτη και προσβλητική για τον Ελληνα δάσκαλο ανακοίνωση που εξέδωσε πριν από μια βδομάδα ο πρόεδρος του ΠΤΔΕ Αθηνών σχετικά με την αναστολή του προγράμματος εξομοίωσης στο τμήμα του, λόγω των δυναμικών κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που ζητούσαν να σταματήσει αυτή η κοροϊδία της δήθεν "εξομοίωσης".

Γράφει, λοιπόν, μεταξύ άλλων στην τελευταία παράγραφο. "Είμαστε βέβαιοι ότι οι εκπαιδευτικοί κατανοούν τη σημασία αυτού του προγράμματος, αναλογίζονται τις ευθύνες που έχουν απέναντι στους συναδέλφους τους και τον ελληνικό λαό, συνειδητοποιούν ότι το ΠΤΔΕ ήταν και είναι κοντά στο δάσκαλο και αγωνίζεται να του προσφέρει περισσότερα".

Σίγουρα κ. πρόεδρε, οι εκπρόσωποι "κατανοούν" τη σημασία του συγκεκριμένου προγράμματος: Κάποιους θα τους κάνει πλουσιότερους κατά 10.000 την ώρα, ενώ σε κάποιους θα διαλύσει την προσωπική και οικογενειακή τους ζωή για δύο χρόνια, χωρίς να τους δώσει από επιστημονικής άποψης σχεδόν τίποτα. Κάποιοι, επίσης, θα πάρουν τη μερίδα του λέοντος από τα 7,3 δισ., ενώ κάποιοι άλλοι 120 δραχμές την ώρα και μια βεβαίωση "εξομοίωσης", στους περισσότερους άχρηστη από πρακτικής άποψης. Οι εκπαιδευτικοί, καθημερινά μέσα και έξω από την τάξη, κάτω από αντίξοες συνθήκες, αναλογιζόμενοι την ευθύνη τους απέναντι στον ελληνικό λαό δίνουν το δικό τους "μοναχικό" αγώνα. Αγωνίζονται πάνω από όλα για τη μορφωτική τους αναβάθμιση, ώστε να προσφέρουν με όλες τις δυνάμεις τους καλύτερη ποιότητα εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά. Αυτό το μαρτυρά άλλωστε και η μεγάλη "ζήτηση" στα προγράμματα επιμόρφωσης(ΠΕΚ), εξομοίωσης και μετεκπαίδευσης, που δυστυχώς και αυτά είναι - με ευθύνη και της πανεπιστημιακής κοινότητας - από μέτρια έως απαράδεκτα.

Απ' αυτόν τον αγώνα των δασκάλων, οι πανεπιστημιακοί - με φωτεινή εξαίρεση ελάχιστους, δυστυχώς - δηλώνουν απόντες εδώ και πολλά χρόνια, ενώ όλο και πιο συχνά δηλώνουν παρόντες σε υπουργικές και παραϋπουργικές αποφάσεις. Αλήθεια, δεν σας είδαμε συμπαραστάτες μας, έστω και με μια δήλωση, στις περσινές μας κινητοποιήσεις, αλλά ούτε και σε παλιότερες. Οσο για το πόσο κοντά "είναι σήμερα το ΠΤΔΕ στον δάσκαλο" βλέποντας κάποιος την πραγματικότητα έρχονται στο νου του τα λόγια του Δ. Γληνού, τα οποία στους δύσκολους καιρούς για την παιδεία και την κοινωνία που περνάμε ακούγονται τόσο επίκαιρα σαν να γράφτηκαν χτες:

"... στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο δεν υπάρχει ελληνική παιδαγωγική. Τα προβλήματα της ελληνικής παιδείας, τα προβλήματα του ελληνικού δημοτικού σχολείου αγνοούνται εκεί μέσα, γιατί βέβαια κανένα γερμανικό εγχειρίδιο δεν τα πραγματεύεται. Η δε σοφία μας είναι απολύτως ετερόφωτη ως γνωστόν... και ο πανεπιστημιακός παπαγαλισμός είναι καθιερωμένη και τρισέβαστη αξία. Μόνο η ζωντανή σκέψη δεν είναι ανεκτή στο ιερό "τέμενος των Μουσών"".

Τάσος ΤΟΚΑΣ

Πρόεδρος Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Περιστερίου "Ελλη Αλεξίου",

στέλεχος της ΔΕΕ

Δε θέλουν τους "διαφορετικούς"...

Το πρόβλημα στέγασης του σχολείου μαθητών από οικογένειες Ελλήνων από την πρώην Σοβιετική Ενωση στη Θεσσαλονίκη, επανήλθε στην επικαιρότητα, αλλά δυστυχώς λόγω των κινητοποιήσεων των μαθητών του συστεγαζόμενου 3ου Γυμνασίου - Λυκείου. Οι τελευταίοι προχώρησαν σε κατάληψη, απαιτώντας τη μεταστέγαση του σχολείου των πρώτων για να λειτουργεί το δικό τους μόνο σε πρωινό κύκλο!

Τόσο με τη φετινή τους κατάληψη όσο και με τις περσινές κινητοποιήσεις τους, που υποκινήθηκαν από τους γονείς, οι μαθητές του 3ου Γυμνασίου Λυκείου φαίνεται ότι αντιμετωπίζουν σαν παρείσακτους τους συνομηλίκους τους. Ρατσιστική, άλλωστε, συμπεριφορά τούς καταλογίζουν τόσο οι καθηγητές του "Γυμνασίου - Λυκείου Παλιννοστούντων" όσο και το ΔΣ της ΟΛΜΕ, που με ανακοίνωσή του σημειώνει ότι "είναι πρωτοφανές και ανησυχητικό το φαινόμενο μαθητές να καταλαμβάνουν το σχολείο τους με αίτημα να απομακρυνθούν συμμαθητές τους, επειδή είναι "διαφορετικοί"".

Το πρόβλημα στέγασης του "Γυμνασίου - Λυκείου Παλιννοστούντων" παραμένει άλυτο από το 1985. Τότε λειτουργούσε στη Σχολή Φρυγανιώτη, ενώ από το 1987 μεταφέρθηκε στις εγκαταστάσεις του 3ου Γυμνασίου - Λυκείου με στόχο μέσα στα επόμενα χρόνια να μπει σε δικό του κτιριακό συγκρότημα. Πέρσι ο Νομάρχης είχε δεσμευτεί ότι το πρόβλημα θα λυνόταν μέσα στο χρόνο, όμως ήδη πέρασαν τρεις μήνες από το νέο σχολικό έτος και ακόμη δεν έχει δοθεί οριστική λύση, αφού η προσπάθεια για μεταφορά του σε σχολικό συγκρότημα στην Πυλαία, καθυστερεί. Ομως, ακόμη και αν προχωρήσει αυτό το σενάριο, θα δημιουργηθεί νέο μεγάλο πρόβλημα με τη μετακίνηση των μαθητών, ιδιαίτερα αυτών που ζουν στις Δυτικές Συνοικίες της Θεσσαλονίκης. Χρόνιο αίτημα μαθητών, γονέων και καθηγητών ήταν και παραμένει η δημιουργία σχολικού συγκροτήματος σε χώρο, όπου να έχουν εύκολη πρόσβαση οι μαθητές από όλη τη Θεσσαλονίκη.

Παράσταση διαμαρτυρίας σπουδαστών

Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν χτες στο υπουργείο Παιδείας σπουδαστές της ΑΣΕΤΕΜ - ΣΕΛΕΤΕ, αντιδρώντας στον αντιεκπαιδευτικό νόμο και την κατάργηση της επετηρίδας και διεκδικώντας την αλλαγή του αναχρονιστικού θεσμικού πλαισίου της σχολής.

"Οχι στον εργασιακό και εκπαιδευτικό μεσαίωνα, όχι στην κατάργηση της επετηρίδας", έγραφε το πανό του Συλλόγου ΑΣΕΤΕΜ - ΣΕΛΕΤΕ, που με απόφαση της γενικής του συνέλευσης πραγματοποίησε την κινητοποίηση. "Για όλους έχει ο Θεός... " ήταν, σύμφωνα με τους σπουδαστές που συναντήθηκαν με αρμόδιους του υπουργείου Παιδείας, η απάντηση στο ερώτημά τους τι θα γίνει με την κατάργηση της επετηρίδας. Για τα θέματα, που αφορούν τον κανονισμό λειτουργίας της σχολής (διορισμένη διοίκηση, υποχρεωτικές παρουσίες κτλ. ), οι σπουδαστές δεν έλαβαν συγκεκριμένη απάντηση.

Μετά τη συνάντηση οι σπουδαστές δεσμεύτηκαν ότι θα εξακολουθήσουν να διεκδικούν την απόσυρση των αντιεκπαιδευτικών μέτρων που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ενωση και η "Λευκή Βίβλος", καθώς και την επαναφορά της επετηρίδας, ενημερώνοντας πρώτα από όλα τους σπουδαστές και συντονίζοντας τη δράση τους και με άλλους φορείς.

3Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
Διακόσια παιδιά σε ετοιμόρροπο κτίριο!

ΧΑΛΚΙΔΑ (του ανταποκριτή μας).-

Ετοιμο να καταρρεύσει είναι το ιστορικό διατηρητέο κτίριο, που βρίσκεται στην παραλία της Χαλκίδας και στο οποίο στεγάζεται, εδώ και 20 χρόνια περίπου, το 3ο Δημοτικό Σχολείο της πόλης με 200 μαθητές. Παρότι εδώ και χρόνια το αίτημα των κατοίκων είναι να αναπαλαιωθεί το κτίριο ή να κατασκευαστεί νέο, που θα στεγάσει το 3ο Δημοτικό, τίποτα απ' αυτά δεν έχει γίνει.

Η κατασκευή νέου κτιρίου δε θεωρείται εφικτή, αφού στη γύρω περιοχή δεν υπάρχει κατάλληλος χώρος για την ανέγερση νέου σχολικού κτιρίου. Ωστόσο και η πρώτη λύση για αναπαλαίωση του κτιρίου και προσθήκη νέας πτέρυγας θεωρείται αδύνατη, ύστερα μάλιστα από την κίνηση του υφυπουργού Οικονομικών Γ. Δρυ.

Συγκεκριμένα ο Γ. Δρυς - επειδή το συγκεκριμένο κτίριο ανήκει στο υπουργείο Οικονομικών - απαιτεί από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Εύβοιας την καταβολή 472 εκατομμυρίων δραχμών, προκειμένου να της παραχωρήσει την κυριότητα του εν λόγω ακινήτου! Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, μετά και από αυτή την κίνηση της κυβέρνησης, αποφάσισε να διεκδικήσει τη δωρεάν παραχώρηση του ακινήτου και να προβεί σε κινητοποιήσεις, μη ανεχόμενοι άλλες αναβολές, κωλυσιεργίες και εμπαιγμούς.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ