ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 27 Ιούνη 1998
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΚΕ
Αποφάσεις ξεκληρίσματος των αγροτών

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ

Τη συμφωνία του Αμστερνταμ για επιτάχυνση του ξεκληρίσματος των μικρομεσαίων αγροτών υλοποιούν οι αποφάσεις του Συμβουλίου Υπουργών Γεωργίας για τις τιμές των αγροτικών προϊόντων 1998 - 99 και τα συναφή μέτρα, αλλά και οι νέοι κανονισμοί για τον καπνό και το λάδι, τονίζει σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ.

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι: "Το πάγωμα των ονομαστικών τιμών των περισσότερων αγροτικών προϊόντων για δέκατη συνεχόμενη χρονιά και η μείωση των τιμών στα υπόλοιπα (π. χ. ρύζι) σε συνδυασμό με τη δραστική περικοπή των επιδοτήσεων λόγω των υψηλών προστίμων συνυπευθυνότητας, σε μια περίοδο που το κόστος παραγωγής αυξάνει, θα εξανεμίσει το εισόδημα των μικρομεσαίων αγροτών, θα τους οδηγήσει στη χρεοκοπία και στο ξεκλήρισμα, με ρυθμούς μεγαλύτερους από τους σημερινούς (3% κατ' έτος).

Ο νέος κανονισμός για τον καπνό υπονομεύει το μέλλον της καλλιέργειας καπνού, στερεί το δικαίωμα στους νέους αγρότες να ασχοληθούν με την καπνοκαλλιέργεια, μειώνει το εισόδημα των καπνοπαραγωγών και δίνει ένα ακόμα ισχυρό όπλο στους καπνεμπόρους να εκβιάζουν τους καπνοπαραγωγούς, αφού οι καπνέμποροι θα καθορίζουν το τελικό ύψος της επιδότησης.

Ο νέος κανονισμός για το λάδι ενισχύει την ασυδοσία και την αισχροκέρδεια των εμποροβιομηχάνων σε βάρος των ελαιοπαραγωγών, γιατί καταργεί την παρέμβαση και τις τιμές παρέμβασης, μειώνει την ενίσχυση στην παραγωγή και με τη νέα ποσόστωση, που είναι μικρότερη από την παραγωγή, διατηρεί υψηλά πρόστιμα συνυπευθυνότητας, από τα οποία δεν εξαιρούνται πια ούτε οι μικροί ελαιοπαραγωγοί.

Η απόρριψη ακόμη και των περισσότερων διαχειριστικού χαρακτήρα αιτημάτων της ελληνικής κυβέρνησης, που σύμφωνα με ομολογία της δεν είχαν κανένα δημοσιονομικό κόστος, δείχνει πού μπορεί να οδηγήσει η πολιτική της κυβέρνησης, της ΕΕ και του αυταρχισμού απέναντι στην αγωνιζόμενη αγροτιά.

Η καταψήφιση κάποιων επιμέρους αποφάσεων από τον Ελληνα υπουργό Γεωργίας δεν απαλλάσσει στο ελάχιστο την κυβέρνηση από τις τεράστιες ευθύνες της για τις καταστροφικές αποφάσεις που αφορούν τις πιο φτωχές και άγονες περιοχές της χώρας μας, γιατί αυτές οι αποφάσεις εξειδικεύουν την "Ατζέντα 2000" για τη γεωργία που υπερψήφισε η ελληνική κυβέρνηση.

Πρόκληση όμως αποτελεί η προσπάθεια του υπουργού Γεωργίας να εξωραϊσει με διάφορες αλχημείες το νέο καταστροφικό κανονισμό για το λάδι και συνολικότερα τις αποφάσεις του Συμβουλίου Υπουργών, για να δικαιολογήσει έτσι τους πρόσφατους λεονταρισμούς, που πριν αλέκτορα λαλήσαι τρις μετατρέπονται σε υποταγή και συμφωνία με αυτά που μέχρι χτες κατάγγελνε σαν καταστροφικά για τη χώρα μας.

Οι αποφάσεις αυτές αλλά και οι επερχόμενες στα πλαίσια της "Ατζέντας 2000", κάνουν μονόδρομο την ενότητα και τον αγώνα των αγροτών με στόχο την ανατροπή αυτής της πολιτικής".

"Το ΚΚΕ, καταλήγει η ανακοίνωση, όπως μέχρι τώρα, θα στηρίξει ανυποχώρητα και με όλες του τις δυνάμεις τον αγώνα των μικρομεσαίων αγροτών για να αποτραπεί το ξεκλήρισμά τους. Θα δυναμώσει την πάλη για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής".

ΛΑΔΙ

Δραματική μείωση των ενισχύσεων

Η ισπανο-γαλλική διαμάχη, που συνεχίστηκε επί τετραήμερο και εντός του Συμβουλίου στο Λουξεμβούργο, κατέληξε σε υπερίσχυση της Ισπανίας, σε καλυτέρευση της "αντιπάλου" Ιταλίας και σε απομόνωση των τριών υπουργών - θεατών της Ελλάδας, της Γαλλίας και της Πορτογαλίας. Από τις τρεις μεγάλες ελαιοπαραγωγικές χώρες έχασε μόνο η Ελλάδα, που δε διεκδίκησε και βέβαια δεν της δόθηκε, ουσιαστικά, τίποτε. Η τελική απόφαση για την αναθεώρηση της ΚΟΑ ελαιολάδου έχει ως εξής:

1. Αποφασίστηκε η αναθεώρηση της ΚΟΑ που θα ισχύσει επί τρίχρονο, αρχής γενομένης από το Νοέμβρη 1998. Η πρόταση έχει μεταβατικό χαρακτήρα, θα ισχύσει για την περίοδο 1998-2000 και μετά, η Κομισιόν επιμένει να ισχύσει η αρχική πρόταση του "κειμένου προσανατολισμού", που προβλέπει ενισχύσεις με βάση τον αριθμό των υφιστάμενων ελαιόδεντρων και όχι την πραγματική παραγωγή, υποστηρίζοντας "ιδιοκτήτες ελαιώνων" και όχι παραγωγούς.

2. Για την τριετία ισχύει "Μέγιστη Εγγυημένη Ποσότητα" (ΜΕΠ). Η συνολική ποσόστωση αυξήθηκε σημαντικά και από 1,56 εκατομ. τόνους, που πρότεινε αρχικά η Κομισιόν, έφτασε μετά τις ισπανο-ιταλικές πιέσεις στο 1.777.261 τόνους. Η κατανομή της ποσόστωσης σε κάθε ενδιαφερόμενο παραγωγό κράτος - μέλος έχει τελικά ως εξής: Η Ισπανία παίρνει τη "μερίδα του λέοντος" ήτοι 760.027 τόνους, η Ιταλία 534.164 τόνους, η Ελλάδα 419.529 τόνους, η Πορτογαλία 51.529 τόνους και η Γαλλία 3.297 τόνους. Για να φανεί η διαπραγματευτική ανικανότητα της Αθήνας σ' όλο της το μεγαλείο, υπενθυμίζεται ότι οι αντίστοιχες αρχικές προτάσεις της Κομισιόν ήταν Ισπανία (538.000 τόνοι), Ιταλία (447.000 τόνοι) και Ελλάδα (389.000 τόνοι). Η ποσόστωση αυτή είναι "ενιαία" και ενδεχόμενη μη κάλυψή της θα 'πρεπε σύμφωνα με την Κομισιόν να απαγορεύεται να μεταφερθεί στην επόμενη εμπορική περίοδο. Τελικά, μετά από ισχυρότατες παρεμβάσεις Μαδρίτης και Ρώμης, βρέθηκε μια μεταβατική, συμβιβαστική λύση,σύμφωνα με την οποία για την επόμενη τριετία από τη μη καλυφθείσα ποσόστωση ένα 20% διαμοιράζονται οι υπόλοιποι και το 80% μεταφέρεται στο επόμενο έτος "και μόνο" για το κράτος - μέλος. Μετά την τριετία το σύνολο της μη χρησιμοποιηθείσης ποσόστωσης θα πιστώνεται στο σύνολό της υπέρ των άλλων κρατών - μελών.

3. Αυξάνεται η ποσόστωση αλλά η "αύξηση" εξανεμίζεται και μειώνεται δραστικά η ενίσχυση.Το υφιστάμενο καθεστώς προέβλεπε δύο μορφές ενίσχυσης στην παραγωγή, μια για τους μικροκαλλιεργητές (μέσος όρος ποσότητας κάτω από 500 κιλά ελαιολάδου ανά έτος εμπορίας) και μια για όσους η μέση παραγωγή υπερέβαινε τα 500 κιλά ετησίως. Για τους πρώτους η ενίσχυση ήταν 151,48 ECU/100 κιλά και για τους δεύτερους 142,20 ECU/100 κιλά. Με τη χτεσινή απόφαση καταργείται η υφιστάμενη διάκριση μικρών - μεγάλων και για όλους μειώνεται δραστικά η ενίσχυση στα 132,25 ECU/100 κιλά.

4. Προβλέπεται ιδιωτική αποθεματοποίηση για κατηγορίες "ομάδων παραγωγής" και ετεροχρονισμός της παρέμβασης. Κατάργηση της ενίσχυσης στην κατανάλωση.

5. "Νομιμοποιήθηκαν" πάνω από ένα εκατομμύριο στρέμματα νέων φυτεύσεων ελαιώνων στην Ισπανία. Στην Ελλάδα "παραχωρήθηκε" το μίζερο δικαίωμα νέων φυτεύσεων ελαιώνων εκτάσεως 35.000 στρεμμάτων, όσο και στην ανύπαρκτη ελαιοπαραγωγικά Γαλλία και 30.000 στρέμματα στην επίσης "μικρή" Πορτογαλία. Από 1.1.1998 αποφασίστηκε γενικός περιορισμός φυτεύσεων και μετά την τριετία το μέτρο θα "ενισχυθεί".

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΕ
Ασχημα "μαντάτα" για την ελληνική αγροτιά

Τι περιλαμβάνουν τα μέτρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης για καπνό και λάδι

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ (του ανταποκριτή μας ΒΗΣ. ΓΚΙΝΙΑ) - Το Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας, μετά από τετραήμερη συνεδρίαση στο Λουξεμβούργο, ενέκρινε χωρίς ουσιαστικές μεταβολές το μεγαλύτερο "πακέτο" αγροτικής αναθεώρησης, που έχει προτείνει ποτέ η Κομισιόν και που περιλαμβάνει το "μαύρο πακέτο" αγροτικών τιμών και συνοδευτικών μέτρων της εμπορικής περιόδου 1998/99, τις αναθεωρήσεις των ΚΟΑ Ελαιολάδου και Καπνού, αποφάσεις για τις μπανάνες και άλλα δευτερεύοντα θέματα. Πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες αποφάσεις στην αγροτική πολιτική της Κοινότητας, η οποία θα "συμπληρωθεί" μέσα στο 1999 με τις οριστικές αποφάσεις νέας αναθεώρησης της ΚΑΠ σε πολλούς τομείς, ιδιαίτερα, σε σιτηρά, βοοειδή, γάλα και γαλακτοκομικά. Οι αποφάσεις συνεχίζουν και επεκτείνουν την καταστροφική αναθεώρηση του 1992 και τις αναθεωρήσεις για βαμβάκι και οπωροκηπευτικά, που γνωρίζουν από "πρώτο χέρι" οι Ελληνες αγρότες. Αναμένεται τάχιστα και η αναθεώρηση για το κρασί. Στις "συμπληγάδες" Κομισιόν και κυβέρνησης, η ελληνική αγροτιά δέχεται ακόμη ένα εξοντωτικό χτύπημα. Ολες οι αποφάσεις της Κομισιόν συνυπογράφηκαν από την κυβέρνηση χωρίς μάχη, αφήνοντας εκτεθειμένους τους Ελληνες αγρότες. Ιδιαίτερη σημασία από τις χτεσινές αποφάσεις έχουν τα εξοντωτικά μέτρα για τον καπνό και το λάδι. Από τις τρεις "μεγάλες" μεσογειακές χώρες, η Ισπανία κατάφερε να επιβάλει τη μονοκρατορία της στο λάδι, η Ιταλία βγήκε ελαφρά στραπατσαρισμένη από τη διαπραγμάτευση και οι Ελληνες παραγωγοί, ιδιαίτερα οι καπνοπαραγωγοί, δέχτηκαν απροστάτευτοι ένα καταστροφικό πλήγμα. Οι αποφάσεις για λάδι και καπνό ισχύουν "μεταβατικά" για την επόμενη τριετία. Το 2000 θα υπάρξει νέα αναθεώρηση, ενώ μέχρι τότε θα έχουν αποφασιστεί και οι σχετικές ρυθμίσεις της ΚΑΠ στα πλαίσια της "Ατζέντας 2000" για τη διεύρυνση. Η ευρωπαϊκή αγροτική πολιτική ανοίγει νέο κεφάλαιο. Από τις επιμέρους χώρες, η Ολλανδία καταψήφισε το σύνολο των προτάσεων, η Γαλλία καταψήφισε τις αποφάσεις για την υποχρεωτική αγρανάπαυση μαζί με τη Δανία, ενώ η Ελλάδα καταψήφισε τις αποφάσεις για τον καπνό. Τα ανωτέρω έχουν μόνο πολιτική σημασία και είναι μόνο ενδεικτικά της στάσης των κυβερνήσεων, αφού το σύνολο των προτάσεων της Κομισιόν εγκρίθηκε, έτσι και αλλιώς, με ειδική πλειοψηφία, ανεξάρτητα από τις επιμέρους διαφοροποιήσεις των κυβερνήσεων. Η Κομισιόν, ως εντολοδόχος των μεγάλων πολυεθνικών διατροφής, είναι το "μεγάλο αφεντικό" της κοινοτικής αγροτικής πολιτικής. Οι κυβερνήσεις το εκμεταλλεύονται, χρησιμοποιώντας την ως "αποδιοπομπαίο τράγο", ενώ, ουσιαστικά, οι πολιτικές ευθύνες είναι κοινές και αδιαίρετες. Η Κομισιόν δεν κατέβηκε από τον ουρανό.

Υπό διωγμόν η καπνοπαραγωγή

Το Συμβούλιο Υπουργών έλαβε την οριστική και τελεσίδικη απόφαση, εγκρίνοντας, χωρίς ουσιαστικές μεταβολές, την καταστροφική πρόταση της Κομισιόν για την αναθεώρηση της ΚΟΑ Καπνού. Η απόφαση ανατρέπει ριζικά τη μέχρι τώρα κοινοτική πολιτική στον τομέα του καπνού, εξαγγέλλοντας δημόσια το στόχο σταδιακής συρρίκνωσης της κοινοτικής καπνοπαραγωγής στο όνομα άλλων διεθνών "συμφερόντων". Με την απόφαση, για πρώτη φορά, θεσπίζεται από την 1η Γενάρη 1999 καθεστώς εξαγοράς από τις Βρυξέλλες των ατομικών ποσοστώσεων των καπνοπαραγωγών που θα αποσύρονται, στόχος που αρχικά θα μειώσει την παραγωγή, ενώ στοχεύει μακροπρόθεσμα στην εξαφάνισή της. Η νέα αναθεώρηση, που θα ισχύσει για μια τριετία, σκοπεύει επίσης στη σταδιακή συρρίκνωση αρχικά ορισμένων ποικιλιών, όπως οι ελληνικές ποικιλίες Βιρτζίνια και τα Μπέρκλεϊ, ορίζοντας μεταβλητό ποσοστό πριμοδότησης μεταξύ 30% και 45%. Ως γνωστόν, στις "κακές" ποικιλίες με χαμηλή πριμοδότηση έχουν ενταχθεί οι παραπάνω ελληνικές ποικιλίες, που αποτελούν πάνω από το ένα τρίτον της ελληνικής παραγωγής και οι οποίες είχαν πριμοδοτηθεί εξαιρετικά την προηγούμενη δεκαπενταετία. Ο Στ. Τζουμάκας ισχυρίζεται ότι η Κομισιόν "υποσχέθηκε", λέει, "να καθορίσει μη δελεαστικό τίμημα κατά τις εξαγορές των ποσοστώσεων, ώστε να αποφευχθεί η μαζική εγκατάλειψη". Πρόκειται για πρωτοφανή ομολογία ότι η νέα ρύθμιση στοχεύει στο "μαζικό" ξεκλήρισμα των καπνοπαραγωγών. Προβλέπεται "να μεσολαβεί διάστημα 4 μηνών μεταξύ της υποβολής της αίτησης εξαγοράς από τον ενδιαφερόμενο παραγωγό και την πραγματοποίηση της εξαγοράς". Η εφαρμογή του συστήματος δημοπρασιών για τα συμβόλαια καλλιέργειας προβλέπεται "σε εθελοντική βάση". Αντίθετα, η αρχική πρόταση της Κομισιόν προέβλεπε υποχρεωτική εφαρμογή του συστήματος. Ο Στ. Τζουμάκας καταψήφισε την τελική πρόταση για τα καπνά, αλλά έτσι και αλλιώς, η αναθεώρηση της ΚΟΑ αποφασίστηκε από το Συμβούλιο με ειδική πλειοψηφία και θα ισχύσει κανονικά από την 1/1/1999 για τους καπνοπαραγωγούς. Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους ο Στ. Τζουμάκας καταψήφισε την πρόταση για τον καπνό είναι:

1) Δεν έγινε δεκτή η πρότασή του για θέσπιση ξεχωριστής εξαίρεσης από το πρόγραμμα εξαγοράς ποσοστώσεων για τις ευαίσθητες περιοχές και ξεχωριστής εξαίρεσης για τις εκλεκτές ποικιλίες που ανήκουν στις ομάδες 6, 7 και 8. Η πρόταση του κ. Τζουμάκα είχε χαρακτήρα σωρευτικό για τις εξαιρέσεις που ζητούσε. Αντίθετα, η απόφαση του Συμβουλίου έχει διαζευκτικό χαρακτήρα για τις δύο παραπάνω περιπτώσεις.

2) Δεν έγινε δεκτή η πρότασή του για καθορισμό του ελαχίστου επιπέδου μεταβλητής πριμοδότησης στο 20%. Αντίθετα, το Συμβούλιο προσδιόρισε αυτό το επίπεδο στο 30%.

Η ελληνική πλευρά μπορούσε να καταψηφίσει το σύνολο του "μεγάλου πακέτου" και όχι μόνο τα καπνά, ώστε να δώσει μεγαλύτερη πολιτική βαρύτητα στην αντίδρασή της. Δεν έκανε ούτε αυτό (...), επαναλαμβάνοντας την πάγια πολιτική υποτέλειας των τελευταίων χρόνων.

ΚΥΠΡΙΑΚΟ
Στη Λευκωσία ο Κ. Στεφανόπουλος

Διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία με ενιαία κυριαρχία, η θέση της ελληνικής πλευράς, επανέλαβε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας

ΛΕΥΚΩΣΙΑ (Του ανταποκριτή μας).- Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Κ. Στεφανόπουλος κατά τη χτεσινή δεύτερη μέρα της τετραήμερης επίσημης επίσκεψής του στην Κύπρο επισκέφτηκε νωρίς χτες το πρωί το Κυπριακό Μουσείο και λίγο αργότερα πήγε στο Μοναστήρι του Κύκκου. Εκεί επισκέφτηκε τον τάφο του Μακάριου, όπου κατέθεσε στεφάνι.

Το απόγευμα ο Κ. Στεφανόπουλος είχε στη σουίτα του ξενοδοχείου "Χίλτον", όπου διαμένει, διαδοχικές συναντήσεις με τους αρχηγούς όλων των πολιτικών κομμάτων, καθώς και με τον γενικό συντονιστή του Κινήματος Οικολόγων Περιβαλλοντιστών. Η κάθε συνάντηση με τους αρχηγούς των κομμάτων διήρκεσε μόνο 15 λεπτά και σ' αυτές παρίσταντο ο υπουργός Εξωτερικών Θ. Πάγκαλος, ο υφυπουργός Εξωτερικών Γ. Κρανιδιώτης και ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κύπρο Ροδουσάκης.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κ. Στεφανόπουλος προσφωνώντας, αργά το απόγευμα ειδική συνεδρία της Βουλής των Αντιπροσώπων και αναφερόμενος στο Κυπριακό, είπε ότι Ελλάδα και Κύπρος δεν έπαψαν να επιδιώκουν μια ειρηνική λύση του προβλήματος σύμφωνη με τη διεθνή νομιμότητα. "Προκειμένου να διευκολυνθεί η λύση αυτή, είπε, Ελλάς και Κύπρος έχουν προβεί σε σημαντικότατες κινήσεις καλής θελήσεως, αποδεχόμενες την ιδέα της διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας, αν και αυτή δεν ανταποκρίνεται στα δεδομένα της κυπριακής πραγματικότητας, αφού ουδέποτε υπήρξε στην Κύπρο γεωγραφικός ή άλλος διαχωρισμός μεταξύ του ελληνικού και του τουρκικού στοιχείου. Η Ελλάς, συνέχισε, χάριν της ζητούμενης λύσεως, τάσσεται υπέρ της διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας, με ενιαία κυριαρχία, διεθνή προσωπικότητα και κοινή ιθαγένεια των πολιτών της. Οι δύο κοινότητες θα απολαμβάνουν πλήρους πολιτικής ισότητας στο πλαίσιο των ομόσπονδων καντονιών τους, ενώ στο ομοσπονδιακό επίπεδο θα λειτουργούν οι δημοκρατικοί κανόνες, αλλά με κατοχυρωμένη ουσιαστική συμμετοχή της μειοψηφίας στη λήψη σημαντικών αποφάσεων".

Στο σημείο αυτό ο Κ. Στεφανόπουλος κατηγόρησε την Τουρκία ότι ακολουθεί μια πολιτική που συνίσταται στην παραγνώριση κάθε αρχής δικαίου, στην από μέρους της περιφρόνηση όλων των αποφάσεων και των προσπαθειών του ΟΗΕ και στη συνεχή ανάκληση και ακύρωση κάθε προηγούμενης θέσης της. Στο παρελθόν, τόνισε, ζητούσε επίμονα ομοσπονδία, μόλις αυτό έγινε δεκτό, απαίτησε συνομοσπονδία. Τώρα αξιώνει την αναγνώριση της ύπαρξης δύο χωριστών κρατών και ουσιαστικά αρνείται να συμβάλει στη λύση του προβλήματος, που δημιούργησε η ίδια, επιδιώκοντας απροκάλυπτα να διατηρήσει και νομιμοποιήσει τα τετελεσμένα της στρατιωτικής εισβολής.

Καταλήγοντας, ο Κ. Στεφανόπουλος διακήρυξε ότι η Ελλάδα καταδικάζει απερίφραστα κάθε σκέψη, πρόταση ή απόπειρα διχοτόμησης της Κύπρου. Θεωρεί, είπε, ότι η μη λύση δεν είναι λύση και ευελπιστεί ότι η διεθνής κινητικότητα θα καταστεί περισσότερο ουσιαστική και ελπίζει να καταστεί αποτελεσματική. Το σημερινό πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσκεψη του Κ. Στεφανόπουλου σε στρατόπεδο της ΕΛΔΥΚ, μετάβασή του στην Πάφο και κατά την επιστροφή του θα επισκεφθεί και τη Λεμεσό.

Στο μεταξύ, ανακοινώθηκε ότι η επίσκεψη του Ντεμιρέλ στα Κατεχόμενα, που επρόκειτο να αρχίσει αύριο Κυριακή, αναβλήθηκε για τα μέσα Ιουλίου, προφανώς για να συμπέσει με την 24η επέτειο της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο.

"Κραυγές" αποπροσανατολισμού

Στην ανικανότητα του υπουργού Γεωργίας επικέντρωσαν την ψευτοκριτική τους για τις καταστροφικές αποφάσεις του Συμβουλίου Υπουργών Γεωργίας της ΕΕ, η ΝΔ και η ΣΥΔΑΣΕ, για λόγους καθαρά αποπροσανατολισμού των αγροτών.

Ο γγ της ΚΟ της ΝΔ Στ. Δήμας, αρκέστηκε να δηλώσει χτες ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αποδείχτηκε ανίκανη, ενώ η ΣΥΔΑΣΕ ζήτησε την παραίτηση του υπουργού Γεωργίας. Λες κι αν ήταν η ΝΔ στην κυβέρνηση, ή ο υπουργός Γεωργίας ήταν ικανός διαπραγματευτής, θα άλλαζε η ουσία και δε θα παίρνονταν οι ίδιες ολέθριες αποφάσεις.

Στη λαθεμένη διαπραγματευτική τακτική του υπουργού Γεωργίας για το θέμα του βαμβακιού, επικεντρώνει τις παρατηρήσεις της και η νόθα διοίκηση της ΓΕΣΑΣΕ.

Κι ενώ όλοι οι παραπάνω ξεφουρνίζουν αποπροσανατολιστικές κορόνες, κανείς τους δεν κάνει λόγο για αγωνιστική αντίδραση των αγροτών, ενάντια στην προαποφασισμένη αντιαγροτική λαίλαπα της ΕΕ.

Υπονομευτικές οι συμφωνίες της ΓΚΑΤΤ

Τις ευθύνες που έχει τόσο η κυβέρνηση όσο και η αξιωματική αντιπολίτευση για τα σοβαρά προβλήματα των αγροτών, κατήγγειλε ο βουλευτής του ΚΚΕ Ν. Γκατζής σε παρέμβασή του κατά τη διάρκεια συζήτησης Επερώτησης της ΝΔ για τα εσπεριδοειδή προϊόντα.

Ο βουλευτής υπογράμμισε ότι, αν δεν αλλάξουν και δεν ανατραπούν ο κανονισμός και οι συμφωνίες της ΓΚΑΤΤ (τις οποίες αποδέχεται και η κυβέρνηση αλλά και η ΝΔ), τότε η καταστροφή των προϊόντων και των καλλιεργιών είναι προγραμμένη. Κανένας αγρότης, τόνισε, δεν είναι διατεθειμένος, όποιο κόμμα και αν ψήφισε, να δεχτεί την καταστροφή του και γι' αυτό θα τους βρείτε μπροστά σας σε νέους αγώνες πιο συσπειρωμένους καιμαχητικούς.

Ο Ν. Γκατζής κατήγγειλε ότι με τη Συμφωνία της ΓΚΑΤΤ το πρόβλημα της διάθεσης της παραγωγής οξύνθηκε, και στη διεθνή, αλλά και στην αγορά των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με αποτέλεσμα να προωθηθεί σαν μοναδική λύση το ξερίζωμα των καλλιεργιών. Μάλιστα, είπε, σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως στα ροδάκινα, το ξερίζωμα επιδοτείται κιόλας. Το ΚΚΕ, είπε, έγκαιρα και από την πρώτη στιγμή κατήγγειλε τις χωματερές, τονίζοντας ότι θα θαφτούν εντέλει οι ίδιες οι καλλιέργειες, γιατί με τις χωματερές τα αγροτικά μας προϊόντα εκτοπίζονται από τις διεθνείς αγορές.

Εμμονή στην ασύμφορη αγορά

Επιμένει η κυβέρνηση στην υπερτιμολογημένη αγορά ελικοπτέρων για το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας

Αταλάντευτη δήλωσε για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση να υλοποιήσει την αγορά ελικοπτέρων για το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας από μία και μόνο εταιρία με κόστος 150% ακριβότερα από τον αρχικό προϋπολογισμό της δαπάνης. Αυτό τουλάχιστον δήλωσε χτες ο αρμόδιος υπουργός Σταύρος Σουμάκης,απαντώντας σε Ερώτηση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΚΚΕ, Ορέστη Κολοζώφ.Αυτό παρά τις έντονες αντιδράσεις της αρμόδιας Διακομματικής Επιτροπής.

Ο Ορέστης Κολοζώφ ξεκαθάρισε πως σε αυτή την υπόθεση υπάρχει μείζον πολιτικό θέμα, εφόσον "υπάρχει μια Διακομματική Επιτροπή όπου το σύνολο των πολιτικών κομμάτων που συμμετέχουν έχουν αποχωρήσει. Η ΝΔ αποχωρεί, το ΚΚΕ, το ΠΑΣΟΚ, ο Συνασπισμός, το ΔΗΚΚΙ αποχωρούν, όλοι οι εκπρόσωποι του πολιτικού κόσμου έχουν σοβαρές ενστάσεις για τη μέθοδο που ακολουθήθηκε εκεί και για το αποτέλεσμα που θα έχει αυτή η διαδικασία όπως την ολοκληρώσατε. Κι εσείς θεωρείτε το πράγμα πολύ φυσιολογικό ότι εξαντλήσατε τα πάντα και όλα πάνε καλά". Πρόσθεσε δε πως "εμείς αναρωτιόμαστε κατά πόσον πια έχει νόημα να συμμετέχει το Κομμουνιστικό Κόμμα σε τέτοιες επιτροπές για να καλύπτει απλώς τις δικές σας μεθοδεύσεις. Δεν είναι δυνατόν να προχωρήσουμε έτσι".

Από την πλευρά του ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Σταύρος Σουμάκης απέκλεισε κάθε ενδεχόμενο να προχωρήσει η κυβέρνηση σε απευθείας διαπραγμάτευση με όλες τις προμηθεύτριες εταιρίες, λέγοντας ότι αυτό δε σημαίνει διαφάνεια στη διαδικασία (;) και ότι θα σήμαινε καθυστέρηση στην αγορά ελικοπτέρων.

Ενα ακόμα ΟΧΙ για τη ΛΑΡΚΟ

Εμμένει στην άρνησή της για προοπτικές ανάπτυξης η κυβέρνηση

ΟΧΙ ακόμα μια φορά στις προτάσεις των εργαζομένων για τη σωτηρία της ΛΑΡΚΟ, είπε το υπουργείο Ανάπτυξης, διά στόματος της αρμόδιας υφυπουργού Αννας Διαμαντοπούλου, που απάντησε χτες στη Βουλή σε Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Νίκου Γκατζή.

Ειδικά για το επίμαχο θέμα της δημιουργίας μονάδας ανοξείδωτου χάλυβα με την αξιοποίηση των ΕΛΣΙ, η υφυπουργός σημείωσε ότι δε γίνεται "μια προβληματική επιχείρηση με χρέη, η οποία έκλεισε, γιατί ήταν κι αυτή προβληματική και που για να μπει μπροστά χρειάζεται επενδύσεις δισεκατομμυρίων", ενώ τόνισε ότι σύμφωνα με τις προτάσεις των εργαζομένων της ΛΑΡΚΟ η εξυγίανσή της κοστίζει στο κράτος 500 δισεκατομμύρια δραχμές. Παράλληλα, επανέλαβε το σύνηθες επιχείρημα της κυβέρνησης για τη διεθνή χρηματιστηριακή τιμή του σιδηρονικελίου, που σημειώνει πτώση, δημιουργώντας επιπρόσθετα προβλήματα.

Από την πλευρά του ο βουλευτής του ΚΚΕ, Νίκος Γκατζής, αμφισβήτησε το ύψος της επένδυσης αυτής, ενώ παράλληλα τόνισε πως το θέμα είναι ζήτημα πολιτική επιλογής. Οπως χαρακτηριστικά είπε "οι επενδύσεις γίνονται ανάλογα με την επιλογή που έχει κάνει μια πολιτική ανάπτυξης. Και φαίνεται ότι αυτές οι επιλογές ανάπτυξης είναι για το υπουργείο και την κυβέρνησηέξω από τα ενδιαφέροντά της, όταν ξέρουμε σήμερα ότι το σιδηροχρώμιο έχει φτάσει σε τιμές πάρα πολύ μεγάλες και όταν ξέρουμε ότι τα ΕΛΣΙ θα πουληθούν, όπως πουλήθηκαν άλλες κρατικές επιχειρήσεις για ένα κομμάτι ψωμί, όταν ξέρουμε επίσης ότι αυτό το πρόγραμμα του ανοξείδωτου χάλυβα συμπεριλαμβάνεται ακόμα στα αναπτυξιακά προγράμματα του ΠΑΣΟΚ που ξεκίνησαν από το 1983".

Το "μαύρο πακέτο" των αγροτικών τιμών

Το "μαύρο πακέτο" παραμένει ο βασικός ετήσιος μηχανισμός επιβολής της Κομισιόν, παρόλο που μια σειρά σημαντικών αποφάσεων αφορούν πλέον τις αναθεωρήσεις των ΚΟΑ των επιμέρους προϊόντων. Ολες οι "θεσμικές" τιμές των προϊόντων παγώνουν για ενδέκατη συνεχή χρονιά. Για το ρύζι το Συμβούλιο"εκφράζει την ανησυχία του", σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά και "καλεί" την Κομισιόν να υποβάλει νέες προτάσεις πριν τις 31.12.1998. Τροποποιείται το σύστημα των ποινών στις αροτριαίες καλλιέργειες. Οι ποινές θα 'ναι "αναλογικές", με τις υπερβάσεις. Δηλαδή "για κάθε υπέρβαση παραγωγής κατά 1% θα υπάρχει ποινή 1% και σε καμιά περίπτωση δε θα πληρωθούν στις αρδευόμενες καλλιέργειες οι χαμηλές ενισχύσεις που καταβάλλονται στις ξηρικές" (Στ. Τζουμάκας). Προβλέπεται η δυνατότητα να μεταφέρεται στο επόμενο έτος η επιβολή ποινής από υπέρβαση της συνολικής στηριζόμενης ποσότητας χυμοποιημένων εσπεριδοειδών. Μειώνεται η περιεκτικότητα σε ολική οξύτητα των επιτραπέζιων οίνων και προβλέπεται η απόσταξη των αποσυρόμενων επιτραπέζιων σταφυλιών. Τέλος, θεσπίζεται πρόβλεψη για κοινοτική χρηματοδότηση των δαπανών διαλογής και συσκευασίας αποσυρόμενων φρούτων που διανέμονται δωρεάν. Μέχρι τώρα, η πρόβλεψη αυτή υπήρχε μόνο για τα μήλα και τα πορτοκάλια, ενώ τώρα είναι γενική και αφορά όλα τα είδη φρούτων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ