Σάββατο 20 Φλεβάρη 2021 - Κυριακή 21 Φλεβάρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ
«Ηγήτορες της κάθαρσης», αλλά δεν ήξεραν - δεν άκουσαν...

Συνάντηση του πρωθυπουργού με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας και συνέντευξη Τύπου της υπουργού Πολιτισμού

Με χαρακτηριστική ...χρονοκαθυστέρηση και αφήνοντας έξω από κάθε συζήτηση τις ευθύνες του κράτους και της κυβέρνησης για το υπόβαθρο πάνω στο οποίο φύονται τέτοια φαινόμενα και το θεσμικό πλαίσιο της ατιμωρησίας, ο Κυρ. Μητσοτάκης, στη συνάντησή του την Παρασκευή με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στηλίτευσε στα λόγια «φαινόμενα εξουσιαστικής βίας, πρωτίστως κατά γυναικών - αλλά και όχι μόνο - τα οποία πιστεύω ότι μας συγκλόνισαν όλους».

Παριστάνοντας εξάλλου τον αδαή για τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που κάνουν ακόμα πιο δύσκολο για ένα θύμα να καταγγείλει την κακοποίησή του, αφού δεν υπάρχει ουσιαστική στήριξη και προστασία από το κράτος, κάλεσε όσους και όσες έχουν αντιμετωπίσει τέτοια περιστατικά «να τα καταγγείλουν δημόσια ή στη Δικαιοσύνη, όπως οι ίδιοι πιστεύουν ότι είναι ο καλύτερος τρόπος». Για να δικαιολογήσει μάλιστα την προηγούμενη αδράνεια απέναντι σε γνωστές υποθέσεις, υποστήριξε ότι «τώρα έχει έρθει η ώρα, έχουν ωριμάσει οι συνθήκες».

Στο ίδιο πνεύμα, των κατόπιν εορτής παραδοχών και «αποκαλύψεων», χωρίς να αναλαμβάνει καμία ουσιαστική ευθύνη, ήταν και η συνέντευξη Τύπου που έδωσε την Παρασκευή η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.

Ισχυρίστηκε ότι δεν υπήρξε καμία καθυστέρηση στο χειρισμό της υπόθεσης Λιγνάδη και ότι μετά την πρώτη καταγγελία που κατατέθηκε με μηνυτήρια αναφορά, επικοινώνησε με τη δικηγόρο του θύματος και ακολούθως το πρωί της Παρασκευής πήγε στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, όπου κατέθεσε υπόμνημα, θέτοντας στη διάθεση της Δικαιοσύνης το σύνολο των υπηρεσιών του υπουργείου και τον εαυτό της, σε περίπτωση που κριθεί ότι είναι απαραίτητη η δική της κατάθεση.

Η υπουργός είπε ότι ούτε η ίδια ούτε ο πρωθυπουργός γνώριζαν προσωπικά τον Δημήτρη Λιγνάδη, παρά μόνο «από το σανίδι». Υπερασπίστηκε πλήρως την επιλογή του για τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου και ισχυρίστηκε ότι «είναι ένας επικίνδυνος άνθρωπος» αλλά «αυτό προκύπτει τώρα». Για τις καταγγελίες που είδαν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες μέρες, ισχυρίστηκε πως ο ίδιος την διαβεβαίωνε ότι δεν ισχύει τίποτα από όσα ακούγονται και πως τώρα αισθάνεται εξαπατημένη γι' αυτό...

Είπε ακόμα ότι δεν μπορεί να υπάρχει πολιτική ευθύνη για την επιλογή κάποιου για τον οποίο δεν υπήρξε καμία αντίρρηση όταν επιλέχθηκε, και πρόσθεσε ότι δεν γνώριζε για την αποπομπή του το 2012-'13 από τη σχολή του Εθνικού, καθώς και ότι δεν υπήρχαν γραπτές αναφορές για το θέμα, είτε στο ΔΣ του Εθνικού είτε στο υπουργείο.

Τέλος, προσπάθησε να εμφανίσει την κυβέρνηση και συγκεκριμένα το υπουργείο Πολιτισμού ως ηγήτορα της «κάθαρσης» και της προσπάθειας να «σπάσει η σιωπή», λέγοντας ότι η πρώτη γενναία γυναίκα που μίλησε ήταν η Σοφία Μπεκατώρου στο πλαίσιο ημερίδας του υφυπουργείου Αθλητισμού. Ως απάντηση δε στο πρόβλημα, επανέφερε το θέμα του «κώδικα δεοντολογίας», ο οποίος - όπως είπε η υπουργός - θα είναι έτοιμος σύντομα και θα πρέπει να εφαρμοστεί στους εποπτευόμενους φορείς, αλλά και στις σχολές, προτείνοντας να τεθεί όρος η προσχώρησή τους στον κώδικα προκειμένου να πιστοποιηθούν.

Σε έναν πολύπαθο χώρο, που τόσο έχει υποφέρει από την πολιτική επιλογή για lockdown ένα χρόνο τώρα, αντί για λειτουργία του με μέτρα προστασίας, το υπουργείο ετοιμάζει τον κώδικα ως ένα ακόμα εργαλείο που θα προσφερθεί στα χέρια των εργοδοτών, περιλαμβάνοντας ρυθμίσεις για τα πάντα, όπως είπε, από τις ακροάσεις μέχρι τις Συλλογικές Συμβάσεις.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ