Τετάρτη 23 Φλεβάρη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΤΟ «EUROFERRY OLYMPIA»
Αγανάκτηση συγγενών εγκλωβισμένων για τη ρυμούλκηση στον Αστακό

Ακόμα βγάζει καπνούς το εξακριβωμένα υποσυντήρητο πλοίο

Eurokinissi

Ακόμα βγάζει καπνούς το εξακριβωμένα υποσυντήρητο πλοίο
Για 5η μέρα χτες το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «EUROFERRY OLYMPIA» της εταιρείας «Grimaldi», με σημαία Ιταλίας, στο οποίο ξέσπασε φωτιά τα ξημερώματα της 18/2 στα ανοιχτά της Κέρκυρας, εξακολουθούσε να βγάζει καπνούς. Το πλοίο που αποδεδειγμένα σύμφωνα με την επιθεώρηση στις 16/2 (όπως καταγράφεται στη διεθνή βάση δεδομένων «Equasis») είχε πολλές ελλείψεις στα συστήματα πυρασφάλειας, στα στεγανά, στις υγειονομικές εγκαταστάσεις, κρινόταν βρώμικο, είχε πάρει άδεια απόπλου και εκτελούσε το δρομολόγιο Ηγουμενίτσα - Μπρίντιζι.

Πρόκειται για ένα ακόμα προδιαγεγραμμένο έγκλημα εφοπλιστών και κυβερνήσεων - ΕΕ, οι οποίες διαμορφώνουν για λογαριασμό τους όλο εκείνο το θεσμικό πλαίσιο που χρειάζονται για την ενίσχυση της κερδοφορίας τους, θυσιάζοντας εργασιακά δικαιώματα, ακόμα και την ανθρώπινη ζωή. Το τωρινό δυστύχημα είναι «καρμπόν» με αυτό του «Norman Atlantic» 8 χρόνια πριν.

«Διακοπή» ερευνών με αίολη δικαιολογία

Μέχρι χτες δεν είχε γίνει γνωστή η τύχη 10 εγκλωβισμένων ανθρώπων, και παρ' όλα αυτά ουσιαστικά η επιχείρηση διάσωσης διακόπηκε, καθώς αποφασίστηκε το πλοίο να ρυμουλκηθεί στο λιμάνι του Αστακού στην Αιτωλοακαρνανία, διαδικασία που θα έπαιρνε αρκετές ώρες. Η δικαιολογία που δόθηκε είναι ότι «εκεί θα είναι πιο ασφαλές το αγκυροβόλιο, ώστε να μην επιβαρυνθεί από τα τοξικά αέρια αστική περιοχή». Ωστόσο αυτό θα στερήσει πολύτιμες ώρες έρευνας, ενώ δεν είναι βέβαιο και τι ...παρεμβάσεις μπορεί να γίνουν μέχρι τότε.

Η κίνηση αυτή με ευθύνη του υπουργείου Ναυτιλίας προκάλεσε την εύλογη αντίδραση των συγγενών των εγκλωβισμένων, που απαιτούσαν να συνεχιστούν οι έρευνες για να εξαντληθεί και η τελευταία δυνατότητα να ανασυρθούν ζωντανοί οι δικοί τους άνθρωποι. Η αγανάκτηση ξεχείλιζε στην Κέρκυρα, με την σύζυγο του εγκλωβισμένου οδηγού Νίκου Μπεκιάρη, Βάνα, να απαιτεί να πάει το καράβι στην Κέρκυρα και να γίνει άμεση κυβερνητική παρέμβαση, ζητώντας να πάνε περισσότερα διασωστικά μέσα για να μη χάνεται χρόνος. Επίσης συνεχίζονται οι καταγγελίες είτε διασωθέντων είτε οδηγών που είχαν ταξιδέψει με το συγκεκριμένο πλοίο, ότι οι συνθήκες υγιεινής ήταν άθλιες, ενώ οι οδηγοί των φορτηγών αναγκάζονταν να μένουν σε αυτά μέσα στο γκαράζ, που γέμιζε ασφυκτικά, για να μη χαθεί ούτε ...μέτρο, δηλαδή ναύλα - κέρδος για τους εφοπλιστές.

Συγκλονιστική είναι και η κατάθεση του 22χρονου Λευκορώσου οδηγού που κατάφερε να βγει ζωντανός από το φλεγόμενο πλοίο μετά από 54 ώρες. Ανέφερε ότι έμεινε στο φορτηγό του με την ανοχή του πληρώματος του πλοίου, ότι εγκλωβίστηκε γιατί ήταν κλεισμένος από άλλα φορτηγά, ότι οι πυροσβεστήρες που βρήκε ήταν άδειοι, όπως και ότι ουσιαστικά βγήκε ψηλαφητά. Μέχρι τώρα είναι ο τρίτος οδηγός που ήταν στο γκαράζ και κατάφερε να βγει, ενώ προχτές ανασύρθηκε η σορός ενός Ελληνα οδηγού και σύμφωνα με το υπουργείο οι διασωθέντες επιβάτες και πλήρωμα είναι 279. Ωστόσο και σε αυτήν την τραγωδία αποδείχτηκε ότι η πλήρης λίστα επιβατών δεν είναι σαφής, καθώς υπήρχαν και άνθρωποι που δεν είχαν καταγραφεί.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ