Σάββατο 12 Μάρτη 2022 - Κυριακή 13 Μάρτη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΩΡΥΓΑ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Αγωνία για το σήμερα και το αύριο των εργαζομένων και για τη λειτουργία ενός ιστορικού έργου

Ασφαλείς διελεύσεις και διασφάλιση της δουλειάς του απαιτεί το προσωπικό

Από τη συζήτηση του βουλευτή του ΚΚΕ με τους εργαζόμενους της διώρυγας
Από τη συζήτηση του βουλευτή του ΚΚΕ με τους εργαζόμενους της διώρυγας
Με την αγωνία της συνέχισης της δουλειάς τους, ιδιαίτερα από τις 31 Οκτώβρη 2002 και μετά, ζουν οι εναπομείναντες 66 εργαζόμενοι στη διώρυγα της Κορίνθου, έργου που το 2023 συμπληρώνει 130 χρόνια ζωής και που εδώ και περίπου 14 μήνες παραμένει μη λειτουργικό λόγω της κατάπτωσης πρανών στο εσωτερικό του, φράζοντας τη θαλάσσια δίοδο.

Από τις 15 Γενάρη 2021 και μετά η διώρυγα παραμένει κλειστή για τις διελεύσεις πλοίων και σκαφών και οι ελπίδες των εργαζομένων της ΑΕΔΙΚ (διαχειρίζεται τη λειτουργία της) για τη συνέχιση της εργασίας τους στρέφονται στη μέσα στα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωση των έργων στήριξης των πρανών, ώστε να διασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία της για τη διέλευση όσων πλοίων, πλέον, μπορούν να τη διαπλεύσουν από τον Σαρωνικό στον Κορινθιακό και αντιστρόφως.

Τα ζητήματα αναδείχθηκαν και σε πρόσφατη επίσκεψη κλιμακίου της ΤΕ Κορινθίας του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Νίκο Καραθανασόπουλο, μέλος της ΚΕ και κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του Κόμματος, στον χώρο εκτέλεσης των έργων.

Από το 2017 τα προβλήματα

Εκτός του γεγονότος ότι η διώρυγα πλέον δεν μπορεί να εξυπηρετήσει πλοία μεγέθους της σημερινής εποχής και των αντίστοιχων αναγκών, που καθιστούν απαραίτητα τα έργα διαπλάτυνσης και εκβάθυνσης (κόστος που κρίνεται πλέον ασύμφορο), σημειώθηκε ότι τουλάχιστον οι κατολισθήσεις θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί.


Από το 2017 η τεχνική υπηρεσία της διώρυγας είχε εντοπίσει τα σημεία στα οποία υπήρχε πιθανότητα κατάρρευσης των πρανών, πλησίον γέφυρας από την οποία διέρχεται ο αγωγός του βιολογικού καθαρισμού. Ωστόσο, παρά τη σχετική έκθεση που συντάχθηκε τότε, κανένα έργο πρόληψης δεν έγινε. Ετσι στις 15 Γενάρη 2021, σημειώθηκε η μεγαλύτερη πτώση βράχων (σε σημείο για το οποίο έκανε αναφορά η έκθεση), προκαλώντας και το κλείσιμό της. Εως και τότε από καθαρή τύχη δεν είχε σημειωθεί κάποιο σοβαρό ή ακόμα και θανατηφόρο ατύχημα, από τις συνεχείς κατολισθήσεις που σημειώνονταν μετά τις πρόχειρες και αποσπασματικές αποκαταστάσεις που γίνονταν. Αντίθετα, επιτρεπόταν η κανονική διέλευση πλοίων, βάζοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και τους εργαζόμενους!

Μάλιστα, τον Απρίλη του 2020 ένα νέο παιδί έχασε τη ζωή του με τραγικό τρόπο, από πτώση στη διώρυγα, λόγω έλλειψης περίφραξης και μέτρων προστασίας, ζητήματα που αναδεικνύουν τις διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ και των αρμόδιων φορέων της Τοπικής Διοίκησης για την ελλιπή συντήρηση και την παντελή έλλειψη μέτρων προστασίας από ατυχήματα (περιφράξεις κ.λπ.), για δεκάδες χρόνια.

Από το κλείσιμο της διώρυγας, έργα αντιστήριξης, καταρχάς στα επικίνδυνα σημεία, ξεκίνησαν πριν από μικρό χρονικό διάστημα, με κόστος 33 εκατ. ευρώ, χρήματα που θα μπορούσαν να έχουν διατεθεί για τη συντήρησή της πριν από την εμφάνιση όλων αυτών των προβλημάτων. Η πρώτη φάση τους πρόκειται να ολοκληρωθεί στις 5 Ιούλη, οπότε θα ανοίξει για να λειτουργήσει προσωρινά η διώρυγα και θα σταματήσει ξανά στις 31 Οκτώβρη. Από τότε και μετά, η διώρυγα θα κλείσει για τη δεύτερη φάση των παρεμβάσεων, με σκοπό να έχουν τελειώσει στις 5 Μάη 2023.

Δικαιολογημένα ερωτήματα και ανησυχία

Τα παραπάνω μεγαλώνουν την αγωνία των εργαζομένων, που σήμερα πληρώνονται μέσω τραπεζικού δανεισμού της Ανώνυμης Εταιρείας Διώρυγας Κορίνθου (ΑΕΔΙΚ). Μάλιστα, η χρηματοδότησή της σταματά στις 5 Ιούλη, προκειμένου από τα έσοδα που θα υπάρχουν έως τις 31 Οκτώβρη να διασφαλιστεί η μισθοδοσία όλων των υπαλλήλων μέχρι τις 5 Μάη!

Μπορεί οι οικονομοτεχνικές μελέτες που έχουν παρουσιαστεί στο προσωπικό που παραμένει να δείχνουν ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό, ωστόσο κανείς δεν εγγυάται την πορεία εκτέλεσης των έργων και των δυσκολιών που μπορεί να υπάρξουν, ούτε ξεκάθαρα γίνεται λόγος και από τη σημερινή κυβέρνηση ποιο θα είναι το μέλλον της διώρυγας.

Στη συνάντηση της αντιπροσωπείας του ΚΚΕ με το Σωματείο Εργαζομένων τονίστηκε από την πλευρά τους η ανάγκη καταρχάς ενός ασφαλούς έργου, διασφάλισης αποφυγής οποιουδήποτε ατυχήματος από τυχόν νέες καταπτώσεις.

Η πρώτη ιδιωτικοποίηση

Επισημάνθηκε επιπλέον η ανάγκη διασφάλισης του δημόσιου χαρακτήρα της διώρυγας. Στο πλαίσιο αυτό καταγγέλθηκε η λειτουργία της από ιδιωτική εταιρεία το διάστημα 2000 - 2009 με ευθύνη των τότε κυβερνήσεων (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ). Ακολούθησε η επιστροφή στο Δημόσιο, εφόσον δεν διασφάλιζε τα κέρδη που επιθυμούσε ο τότε ιδιώτης.

Νέα ιδιωτικοποίηση θα άλλαζε συνολικά τον χαρακτήρα της διώρυγας, την ύπαρξη και δράση της όχι μόνο για τη διέλευση των πλοίων και άλλων σκαφών, αλλά και στις εκτάσεις που κατέχει και από τις δύο πλευρές της, όπως σημειώθηκε από τους εργαζόμενους.

Απαιτούν, επίσης, την πρόσληψη όλου του αναγκαίου προσωπικού για την πλήρη λειτουργία της. Σήμερα εργάζονται 66 μόνιμοι υπάλληλοι, από 85 που ήταν έως τις 15 Γενάρη 2021, λόγω συνταξιοδοτήσεων, ενώ το συνολικό οργανόγραμμα προβλέπει 120. Αναφέρθηκε πως μέχρι τις 5 Ιούλη πρέπει να εργάζονται τουλάχιστον 85, σημειώνοντας πως με πλήρη ανάπτυξη και λειτουργία πρέπει να φτάσουν ξανά τους 120.

Την ίδια ώρα, ακόμη και πριν από τις τελευταίες καταπτώσεις, τμήματα της λειτουργίας της διώρυγας είχαν ήδη παραχωρηθεί σε εργολάβους για την κάλυψη π.χ. των ηλεκτρολογικών αναγκών, λόγω έλλειψης του αναγκαίου προσωπικού.

Στο πλευρό τους το ΚΚΕ

Στο κλιμάκιο του ΚΚΕ σημειώθηκε, επίσης, η ανάγκη συνεχούς παρακολούθησης των εργασιών στήριξης των πρανών που ήδη εκτελούνται, αλλά και ανάπτυξης της παραπέρα δραστηριότητας της διώρυγας από δημόσιο φορέα, εφόσον αυτή παραδοθεί προς χρήση.

Για τα παραπάνω υπήρξε δέσμευση από την ΤΕ για την ανάδειξη όλων των ζητημάτων που απασχολούν, με όλους τους τρόπους και με παρεμβάσεις στη Βουλή, σημειώνοντας και τη συμπαράσταση του Κόμματος στα αιτήματα των εργαζομένων για το σήμερα και αύριο της δουλειάς τους.


Σπ. ΜΠΕΤΣΗΣ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ηταν κάποτε μία διώρυγα(2001-01-05 00:00:00.0)
Επικίνδυνη η κυβερνητική αδιαφορία(2000-12-08 00:00:00.0)
Νέες κινητοποιήσεις στη Διώρυγα Κορίνθου(1999-09-03 00:00:00.0)
Νέα απεργία σήμερα και αύριο(1999-08-17 00:00:00.0)
Παγκορινθιακό μέτωπο για τη διώρυγα(1999-08-11 00:00:00.0)
Αρνητικές επιπτώσεις από την ιδιωτικοποίηση(1998-01-29 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ