Τετάρτη 21 Σεπτέμβρη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΟΛΘ
Νέα κέρδη για τους ομίλους, ένταση της άγριας εκμετάλλευσης για τους εργαζόμενους

MotionTeam

Σε τροποποίηση της σύμβασης, με την οποία το λιμάνι της Θεσσαλονίκης παραχωρήθηκε στους επιχειρηματικούς ομίλους, προχωρά η κυβέρνηση με νομοσχέδιο που από χτες συζητείται στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής και δείχνει την απόφασή της να «τρέξει» ακόμα πιο γρήγορα τους σχεδιασμούς των επιχειρηματικών ομίλων, εγχώριων και μη, για την ανάδειξη της χώρας σε ενεργειακό και διαμετακομιστικό κόμβο, στο φόντο των επικίνδυνων ανταγωνισμών που είναι σε πλήρη εξέλιξη και έχουν ανάψει τη φωτιά του πολέμου στην ευρύτερη περιοχή.

Το νομοσχέδιο φέρει τον τίτλο «Κύρωση Συμφωνίας Τροποποίησης της από 2.2.2018 Σύμβασης Παραχώρησης σχετικά με τη χρήση και την εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του Λιμένος Θεσσαλονίκης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ ΑΕ» και προβλέπει την επέκταση των διαστάσεων του προβλήτα 6 του λιμανιού, ώστε να μπορεί να δέχεται τα τελευταίας γενιάς τεράστια πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και όχι μόνο, ενώ προβλέπεται η ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού (γερανογέφυρες και άλλα μηχανήματα στοιβασίας) για την αύξηση της μεταφοράς και διαχείρισης των κοντέινερς.

Με δυο λόγια, η σύμβαση προδιαγράφει μεγαλύτερη εντατικοποίηση σε βάρος των εργαζομένων στον ΟΛΘ και επιπτώσεις σε βάρος συνολικά του λαού της Θεσσαλονίκης και στο περιβάλλον.

Αξιοσημείωτη ήταν η αντιπαράθεση ανάμεσα σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, που διαγκωνίστηκαν στην Επιτροπή ποιος είναι περισσότερος φερέγγυος για να προωθήσει τις επενδύσεις στις συνδυασμένες μεταφορές που έχουν ανάγκη οι όμιλοι.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Σ. Φάμελλος επιτέθηκε στην κυβέρνηση καθαρά από τη σκοπιά των συμφερόντων των επιχειρηματικών ομίλων, ζητώντας εξηγήσεις γιατί «δεν έχουμε έργα και το βασικό έργο που θα συνδυαζόταν με το λιμάνι, το logistics στο κέντρο, στο "Στρατόπεδο Γκόνου"», ποιος είναι ο λόγος που αν και «ήρθε ο πρωθυπουργός τον Σεπτέμβριο του 2019 και ανήγγειλε ότι θα γίνει ελεύθερη οικονομική ζώνη», όλη αυτή η περιοχή τελικά «δεν έγινε τίποτα» και γιατί η κυβέρνηση δεν αξιοποίησε «τις συμφωνίες που έχει κάνει ο Αλέξης Τσίπρας με τους ηγέτες των Βαλκανίων και ιδιαίτερα τη Συμφωνία με τα Σκόπια» για τη μετατροπή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε διαμετακομιστικό κόμβο, δείχνοντας ποιο ήταν τελικά και το διακύβευμα αυτών των συμφωνιών.

Ο δε υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης ανέφερε ότι η ΝΔ ως φερέγγυο κόμμα «διαχρονικά, έχει μια συνεπή στάση ως προς το θέμα της αξιοποίησης των λιμενικών υποδομών. Τουναντίον, ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτός που άλλα έλεγε τη μία μέρα και άλλα έλεγε την άλλη», αν και τελικά «υπέγραψε και τη Σύμβαση Παραχώρησης» του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.

Πρόσθεσε ότι «με αυτή την αναδιάταξη του προβλήτα 6 το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορέσει να γίνει ανταγωνιστικό όχι μόνο στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, αλλά ανταγωνιστικό στον παγκόσμιο χάρτη των θαλάσσιων μεταφορών».

Προσαρμοσμένο στις στρατηγικές επιλογές της ΕΕ

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής καταψηφίζοντας ανέδειξε ότι «πρόκειται για μια ιδιωτικοποίηση, η οποία υπακούει στις γενικότερες στρατηγικές επιλογές της ΕΕ», «εντάσσεται και στους γενικότερους, ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς στην περιοχή, για τον γεωστρατηγικό έλεγχο περιοχών και δρόμων μεταφοράς εμπορευμάτων και Ενέργειας. Ταυτόχρονα, φυσικά, υπηρετεί και τους σχεδιασμούς του εγχώριου κεφαλαίου για τη μετατροπή της Ελλάδας σε έναν κόμβο συνδυασμένων μεταφορών».

Επισήμανε ακόμα ότι «όλος αυτός τώρα ο "πυρετός" της δράσης του κεφαλαίου στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και ευρύτερα στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης ασφαλώς και φέρνει νέα τεράστια κέρδη, μόνο που αυτά δεν είναι και δεν πρόκειται να είναι για τους εργαζόμενους αλλά για τους επιχειρηματικούς ομίλους».

Οσο για τους εργαζόμενους, όπως τόνισε, «οι εργαζόμενοι στο λιμάνι με τα σωματεία τους ολοένα και συχνότερα καταγγέλλουν και την έλλειψη του αναγκαίου προσωπικού και την αυξανόμενη εντατικοποίηση της δουλειάς τους, αλλά και την έλλειψη μέτρων ασφάλειας στην εργασία τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά το θανατηφόρο εργατικό δυστύχημα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης τον Ιούνιο του 2021, με έναν 59χρονο νεκρό εργαζόμενο, το φετινό καλοκαίρι σημειώθηκαν άλλα τέσσερα εργατικά ατυχήματα στο λιμάνι, τα οποία βέβαια και "φωνάζουν" για τη λήψη επειγόντων μέτρων προστασίας, ασφάλειας και υγιεινής της εργασίας στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ