Τετάρτη 26 Οχτώβρη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΔΙΕΘΝΗ
ΓΕΡΜΑΝΙΑ - ΛΙΜΑΝΙ ΑΜΒΟΥΡΓΟΥ
Προς κυβερνητικό συμβιβασμό για την πώληση μεριδίου στην COSCO

Συμβιβασμός διαφαίνεται στη διαμάχη εντός του κυβερνητικού συνασπισμού στη Γερμανία (Σοσιαλδημοκράτες, Πράσινοι, Φιλελεύθεροι) σχετικά με την αγορά μεριδίου από το κινεζικό μονοπώλιο - κολοσσό COSCO στο λιμάνι του Αμβούργου, ανέφεραν χτες γερμανικά ΜΜΕ («Deutsche Welle», dpa κ.ά.).

Ετσι, η COSCO δεν θα εξαγοράσει το 35% του τερματικού σταθμού Tollerort (CTT), όπως είχε προγραμματιστεί, αλλά μόνο το 24,9%, με κυβερνητικούς κύκλους να κάνουν λόγο για «λύση έκτακτης ανάγκης». Το υπουργικό συμβούλιο ενδέχεται να λάβει σήμερα τη σχετική απόφαση, ενώ δεν είναι καθαρό πώς θα αντιδράσει η COSCO, καθώς με αυτό το ποσοστό ο κινεζικός όμιλος, ως μέτοχος μειοψηφίας, δεν θα μπορεί να ασκήσει επισήμως καμία επιρροή στη διοίκηση.

Σύμφωνα ωστόσο με πληροφορίες από την εταιρεία λιμενικής εφοδιαστικής του Αμβούργου (HHLA), οι Κινέζοι θα υποστηρίξουν τη συμβιβαστική λύση για συμμετοχή στο 24,9%.

Αντιρρήσεις φέρουν ο «πράσινος» υπουργός Οικονομίας, Ρ. Χάμπεκ, και τα έξι συναρμόδια υπουργεία που εμπλέκονται στις διαδικασίες έγκρισης. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Sueddeutsche Zeitung», το βράδυ της Δευτέρας, τα έξι υπουργεία που είχαν προηγουμένως απορρίψει τη συμφωνία είχαν συμφωνήσει σε συμβιβασμό. Πάντως, στελέχη των Φιλελευθέρων και των Πρασίνων απέρριψαν με δηλώσεις τους και τη μειωμένη συμμετοχή της COSCO σε έναν από τους τρεις σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Αμβούργου.

Ο Σοσιαλδημοκράτης καγκελάριος, Ολ. Σολτς - που θα επισκεφτεί το Πεκίνο στις αρχές Νοέμβρη με πολυμελή επιχειρηματική αντιπροσωπεία - επισήμανε ότι δεν πρόκειται για πώληση του λιμανιού, αλλά για πώληση μεριδίου σε τερματικό σταθμό, όπως συμβαίνει σε ορισμένα λιμάνια της Δυτικής Ευρώπης.

Παράλληλα, η COSCO με την πρόταση που έχει καταθέσει δεσμεύεται να αναδείξει το Αμβούργο σε νευραλγικό κόμβο για τη διακίνηση κινεζικών εμπορευμάτων στην Ευρώπη, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά του απέναντι στα λιμάνια του Ρότερνταμ στην Ολλανδία και της Αμβέρσας στο Βέλγιο, στα οποία η COSCO ήδη διαθέτει μερίδια.

Ο κινεζικός όμιλος διαχειρίζεται επίσης την τέταρτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο, της οποίας τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διαχειρίζεται η HHLA στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων CTT εδώ και 40 χρόνια.

Σε κάθε περίπτωση, το θέμα της ανάπτυξης ή μη συμφωνιών με κινεζικά μονοπώλια, όπως και οι όροι τους, για επενδύσεις σε υποδομές στρατηγικής σημασίας, αποτελεί αντικείμενο έντονων ενδοκαπιταλιστικών αντιπαραθέσεων εντός και εκτός Γερμανίας.

Η ΕΕ και η Γαλλία ασκούν κριτική στο Βερολίνο για ενδεχόμενη πώληση μεριδίου στην COSCO, καθώς η ΕΕ επανεξετάζει τη στάση της απέναντι στην Κίνα διαπιστώνοντας «μεγάλη εξάρτηση» από την κινεζική οικονομία.

Κίνα: Αντιδράσεις για τη γερμανική αντιπροσωπεία στην Ταϊβάν

Στο μεταξύ, την έντονη δυσαρέσκειά του για τη νέα επίσκεψη δυτικής αντιπροσωπείας στην Ταϊβάν εξέφρασε το κινεζικό ΥΠΕΞ, μετά από την 4ήμερη επίσκεψη που ξεκίνησαν στο νησί μέλη του γερμανικού Κοινοβουλίου την Κυριακή.

Το κινεζικό ΥΠΕΞ κάλεσε τη γερμανική αντιπροσωπεία να «σταματήσει αμέσως την αλληλεπίδρασή της με αυτονομιστικές δυνάμεις (που δρουν) υπέρ της ανεξαρτησίας της Ταϊβάν» και να μη στέλνει «λαθεμένα μηνύματα», καταλήγοντας ότι «η Ταϊβάν αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της κινεζικής επικράτειας».

Επικεφαλής της αντιπροσωπείας είναι ο Π. Χάιτ, από τους Ελεύθερους Δημοκράτες (FDP) που συμμετέχουν στον κυβερνητικό συνασπισμό της Γερμανίας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ