Τρίτη 6 Δεκέμβρη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ
Διώχνει βαπόρια ο ΟΛΠ, μεγαλώνει η ανασφάλεια για τους εργάτες

Στάση εργασίας και μηχανοκίνητη πορεία στα γραφεία του ΟΛΠ την Πέμπτη ενάντια στην εγκατάσταση Car Terminal σε χώρο της ναυπηγοεπισκευής

Στάση εργασίας (12 το μεσημέρι έως τη λήξη της βάρδιας), την Πέμπτη 8 Δεκέμβρη, έχουν προκηρύξει το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδας και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών ενάντια στις μεθοδεύσεις του ΟΛΠ (COSCO) για μετατροπή του μόλου της ΔΕΗ στο Κερατσίνι από χώρο ναυπηγοεπισκευής σε Car Terminal. Στο πλαίσιο της στάσης θα γίνει συγκέντρωση μέσα στον μόλο της ΔΕΗ και θα ακολουθήσει μηχανοκίνητη πορεία στα κεντρικά γραφεία του ΟΛΠ, στον Πειραιά.

Την προηγούμενη βδομάδα, σε ένα ακόμα περιστατικό που έχει σηκώσει στο πόδι τους μεταλλεργάτες, η διοίκηση του ΟΛΠ έδιωξε πλοίο που θα επισκευαζόταν εκεί και στο οποίο θα δούλευαν εκατοντάδες εργαζόμενοι. Το πλοίο αυτήν τη στιγμή επισκευάζεται σε τουρκικά ναυπηγεία, αφού, όπως σημειώνουν τα σωματεία, «το μονοπώλιο της COSCO επιμένει να μετατρέψει τον μόλο της ΔΕΗ στο Κερατσίνι, από χώρο ναυπηγοεπισκευής, σε Car Terminal και με πρόσχημα την εξέλιξη των έργων για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών, παίζει παιχνίδια στις πλάτες των οικογενειών μας».

Τα σωματεία έχουν πραγματοποιήσει ήδη κινητοποιήσεις ενάντια στις μεθοδεύσεις που είχαν αναγκάσει τη διοίκηση του ΟΛΠ να κάνει πίσω σε κάποιες περιπτώσεις, εξασφαλίζοντας έτσι μεροκάματο. «Επρόκειτο για πλοία που περίμεναν στη ράδα για μέρες, υπήρχαν θέσεις κενές για να δουλευτούν, αλλά δεν τους έδιναν», ενημερώνουν τα σωματεία και τονίζουν: «Αυτήν τη στιγμή, όμως, σημαντικές θέσεις ναυπηγοεπισκευής παραμένουν κενές ή καλύπτονται με παροπλισμένα πλοία ενώ καθημερινά διώχνονται πλοία που ζητάνε να επισκευαστούν εδώ, με την διοίκηση του ΟΛΠ να αρνείται να τους δώσει θέση, με σκοπό να υπονομευτεί η ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα, να συρρικνωθεί η παραγωγική δραστηριότητα, καταδικάζοντας εμάς και τις οικογένειές μας στην ανέχεια».

Επισημαίνουν ότι η σημερινή κατάσταση είναι το αποτέλεσμα πολιτικών που προωθούν όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά, μέσα από την παράδοση του λιμανιού στους επιχειρηματικούς κολοσσούς και τους εφοπλιστές, που βγάζουν δισεκατομμύρια από αυτό, αδιαφορώντας για το παρόν και το μέλλον χιλιάδων οικογενειών της περιοχής. «Γίνεται ξεκάθαρο», τονίζουν, «ότι τα πλοία δεν τα διώχνουν ούτε οι διεκδικήσεις των εργαζομένων και τα δήθεν μεγάλα μεροκάματα ούτε οι απεργίες, όπως έλεγαν όλα αυτά τα χρόνια κυβερνήσεις, εφοπλιστές, εργολάβοι κ.ά., αλλά οι πολιτικές που όλοι αυτοί υπηρετούν και θέλουν ένα λιμάνι να δουλεύει για να μεγαλώνουν τα κέρδη τους και όχι για να καλυτερεύει η ζωή των εργαζομένων της περιοχής».

Τα σωματεία απαιτούν να ολοκληρωθούν άμεσα τα έργα για τον αναγκαίο εκσυγχρονισμό των υποδομών με τρόπο που να μην οδηγεί στην ανεργία και υπογραμμίζουν ότι δεν θα σταματήσουν να διεκδικούν «ένα λιμάνι με όλες του τις δραστηριότητες, που να υπηρετεί τις ανάγκες του λαού της περιοχής και όλης της χώρας και όχι ένα λιμάνι που δίνει δισεκατομμύρια κέρδη σε λίγους και ανεργία, φτώχεια και ανασφάλεια σε όλους τους υπόλοιπους. Αρνούμαστε να γίνουμε θυσία για το master plan της COSCO».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ