Τετάρτη 10 Μάη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Σωρός τα προνόμια για τους εφοπλιστές, εργασιακός μεσαίωνας για τους ναυτεργάτες

Ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις διεκδικήσεις των ναυτεργατών

RIZOSPASTIS

Η πρόσφατη ψήφιση, στο ελληνικό κοινοβούλιο, του νομοσχεδίου για την αναμόρφωση και τον εκσυγχρονισμό του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου έχει στόχο να τσακίσει τα ναυτεργατικά δικαιώματα, με ακύρωση των κλαδικών ΣΣΕ και εφαρμογή της Διεθνούς Ναυτικής Σύμβασης που επικυρώθηκε με νόμο από ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ το 2012. Τα παραπάνω αναδεικνύει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με Ερώτηση που κατέθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σημειώνοντας ότι ο συγκεκριμένος Κώδικας προβλέπει την εφαρμογή διεθνών συμβάσεων για χαμηλόμισθους και χωρίς εργασιακά δικαιώματα ναυτεργάτες.

Αλλωστε, τονίζεται, τα κέρδη - ρεκόρ που σημειώνουν οι Ελληνες εφοπλιστές δεν θα μπορούσαν να επιτευχθούν χωρίς τη διαρκώς αυξανόμενη εκμετάλλευση των ναυτεργατών. Η κατάργηση των ΣΣΕ των ναυτεργατών έχει στόχο την ενίσχυση και θωράκιση της κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητάς τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ποντοπόρα - μεσογειακά φορτηγά πλοία οι εφοπλιστές, με τη στήριξη των κυβερνήσεων ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και βέβαια του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού στην ΠΝΟ, έχουν να υπογράψουν ΣΣΕ από το 2010. Η κατάσταση για τους ναυτεργάτες διαρκώς χειροτερεύει και είναι επικίνδυνη όχι μόνο για τις συνθήκες δουλειάς και διαβίωσης των ναυτεργατών στα καράβια, αλλά και για την προστασία και ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Την ίδια ώρα, με σωρεία προνομίων, επιδοτήσεις, φοροαπαλλαγές, εθελοντική φορολογία, όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις φροντίζουν να παρέχουν στους εφοπλιστές για την ενίσχυση της κερδοφορίας τους.

Μπροστά σε αυτόν τον εργασιακό μεσαίωνα, οι ναυτεργάτες δεν υποτάσσονται και οργανώνουν την πάλη τους.

Με βάση τα παραπάνω, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Κώστας Παπαδάκης ρωτά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πώς τοποθετείται στα παρακάτω:

-- Στο γεγονός ότι την ίδια ώρα που σε συνεννόηση με τους εφοπλιστές προωθεί τα συμφέροντά τους, εξασφαλίζοντάς τους ασυλία για πανάκριβα εισιτήρια και ναύλα, κάθε είδους ρυθμίσεις για πάμφθηνα καύσιμα στο όνομα της «πράσινης μετάβασης» και νέες διευκολύνσεις στη βάση της ευρωενωσιακής στρατηγικής για τις λιμενικές υπηρεσίες, με την πολιτική της καταδικάζει τους ναυτεργάτες να δουλεύουν σε άθλιες συνθήκες, χωρίς ΣΣΕ, χωρίς ουσιαστικές αυξήσεις που να καλύπτουν τον πληθωρισμό, με θέσεις εργασίας χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, μέτρα προστασίας των ανέργων, της υγείας.

-- Στο ότι αποτελούν κατεπείγουσα ανάγκη οργανικές συνθέσεις που να ανταποκρίνονται στις αυξημένες ανάγκες των πλοίων, με ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, χωρίς εντατικοποίηση, ενάντια στην υπονόμευση της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής, όπως και η απόσυρση των αντιναυτεργατικών διατάξεων στην αναθεώρηση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ