Τετάρτη 31 Μάη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Στην Αθήνα το καταγραφικό της αμαξοστοιχίας για προσπάθεια ανάσυρσης νέων στοιχείων

Στις 2 Ιουνίου η 24ωρη απεργία της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ)

INTIME NEWS

Συνεχίστηκε και χτες η διαδικασία των ερευνών για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, με την παρουσία των Ιταλών εμπειρογνωμόνων, στον εφέτη ανακριτή της Λάρισας, προκειμένου να εξετάσουν το καταγραφικό της επιβατικής αμαξοστοιχίας που ενεπλάκη στο δυστύχημα.

Από το καταγραφικό θα πιστοποιούνταν αρκετά στοιχεία για το δυστύχημα, όπως η πορεία του τρένου και το αν σταμάτησε. Στη διαδικασία που συμμετείχαν και οι δύο δικαστικοί εμπειρογνώμονες και οι εμπειρογνώμονες τους οποίους έχουν τοποθετήσει οι οικογένειες των θυμάτων, δεν κατέστη δυνατό να αντλήσουν περισσότερα στοιχεία, παρόλο που άνοιξαν τέσσερις φορές το καταγραφικό. Στη συνέχεια, ακολούθησε μία σύσκεψη μεταξύ των ειδικών από την Ιταλία, του ειδικού εφέτη ανακριτή και των δικαστικών πραγματογνωμόνων προκειμένου να συντάξουν το πόρισμα που θα γίνει γνωστό τις επόμενες μέρες. Από τη συνεδρίαση, αποφάσισαν να στείλουν το καταγραφικό στην Αθήνα, όπου και θα διαβαστεί από ειδικό μηχάνημα, για να εξακριβωθεί αν υπάρχουν περισσότερα στοιχεία. Η διαδικασία αυτή αναμένεται να πάει πίσω τη σύνταξη του τελικού πορίσματος, το οποίο θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα συμπεράσματα των πραγματογνωμόνων που όρισαν οι δικαστικές αρχές. Αξίζει να σημειωθεί ότι εξετάζεται και το ενδεχόμενο το καταγραφικό να μη λειτουργούσε καθόλου κατά τη διάρκεια της διαδρομής του τρένου που συγκρούστηκε με την εμπορική αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου.

Υπενθυμίζεται ότι τέσσερα άτομα κατηγορούνται για το κακούργημα της διατάραξης των συγκοινωνιών, με τους δύο εξ αυτών να έχουν προφυλακιστεί. Πρόκειται για τον 59χρονο σταθμάρχη Λάρισας της νυχτερινής βάρδιας της 28ης Φλεβάρη και τον επιθεωρητή του ΟΣΕ που ήταν επιφορτισμένος με τις βάρδιες. Οι σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας αφέθηκαν ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους. Να σημειωθεί ότι και οι τέσσερις κατηγορούνται επίσης για τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και πρόκλησης σωματικών βλαβών από αμέλεια.

Η όλη διαδικασία των ερευνών για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη επιβεβαιώνει ότι επιχειρείται ο περιορισμός στις ευθύνες ατόμων - υπαλλήλων, ώστε να μείνει στο απυρόβλητο η πολιτική της «απελευθέρωσης», της ιδιωτικοποίησης, της υποβάθμισης των σύγχρονων μέσων ασφαλείας στα τρένα που θεωρούνται κόστος για την κερδοφορία των καπιταλιστών, πολιτική που υπηρέτησαν όλες οι αστικές κυβερνήσεις, της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ, και θυσιάζει τη ζωή του λαού για τα κέρδη των ομίλων.

Στο μεταξύ, στις 2 Ιουνίου θα γίνει η 24ωρη απεργία της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ), που διαμαρτύρεται για μία ακόμα φορά ζητώντας την προστασία του επιβατικού κοινού, των εργαζομένων και της ασφάλειας κυκλοφορίας. Οι εργαζόμενοι διεκδικούν μεταξύ άλλων: Την άμεση αποκατάσταση των επικοινωνιών στο σύνολο του ΠΑΘΕ και ιδίως στη γραμμή της Ειδομένης, για την οποία υπήρχε δέσμευση επίλυσης έως τις 14 Μαΐου 2023. Την άμεση αποκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής (μη λειτουργία τηλεδιοίκησης - φωτοσημάτων) και της ασφάλειας του δικτύου (κορμοί δέντρων, χόρτα), η οποία έχει καταστήσει επικίνδυνη την πραγματοποίηση των δρομολογίων και ανά πάσα στιγμή μπορεί να προκληθεί θανατηφόρο δυστύχημα εκ νέου. Την άμεση βελτίωση της συντήρησης του τροχαίου υλικού και των εγκαταστάσεων καθώς και επενδύσεις για νέο τροχαίο υλικό στον Προαστιακό Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Την ανάγκη άμεσης πρόσληψης προσωπικού, διότι το υπάρχον δεν επαρκεί για την κάλυψη των δρομολογίων, με αποτέλεσμα να είναι καθημερινό φαινόμενο η υπερεργασία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται (εξαντλητικά ωράρια, κίνδυνος ατυχήματος).


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ