Πέμπτη 8 Ιούνη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΔΕΣΚ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
Τα προβλήματα στον σιδηρόδρομο παραμένουν και χειροτερεύουν

«Τρεις μήνες μετά το έγκλημα στα Τέμπη και τα πράγματα στον σιδηρόδρομο όχι μόνο παραμένουν ίδια, αλλά χειροτερεύουν», διαπιστώνει η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών. «Συνεχείς βλάβες στο δίκτυο, βλάβες στο τροχαίο υλικό, καθυστερήσεις δρομολογίων. Οι εργαζόμενοι ξανά στην υπερεργασία. Οι απόλυτα αναγκαίες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού "καίγονται" και στον βωμό της πολιτικής εκμετάλλευσης μπροστά στις εκλογές. Κρατούν σε ομηρία χιλιάδες οικογένειες, κάνοντας άγνωστο ακόμα πότε αυτές θα υλοποιηθούν. Αντ' αυτών, τα μπλοκάκια πάλι στο προσκήνιο ως λύση. Ενώ έχει ψηφιστεί στη Βουλή η επιστροφή των απολυμένων Φυλάκων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΦΙΔ) με έναν απαράδεκτο και αδικαιολόγητο τρόπο αυτή ακόμη εκκρεμεί», αναφέρει η ΔΕΣΚ.

Στο φόντο αυτό, καταγράφει τις τελευταίες μέρες έναν εκτροχιασμό στο Ρουφ και ένα εργατικό «ατύχημα» στο μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης. «Οι αιτίες που δημιούργησαν και τα δύο αυτά πρόσφατα ατυχήματα είναι ίδιες με τις αιτίες που οδήγησαν στο "προδιαγεγραμμένο" έγκλημα στα Τέμπη, άρα και αυτά ήταν "προδιαγεγραμμένα", όπως "προδιαγεγραμμένα" είναι και αυτά που θα ακολουθήσουν», σημειώνει.

Η ΔΕΣΚ επισημαίνει τις ευθύνες των κυβερνήσεων που φροντίζουν μόνο για την εξασφάλιση της κερδοφορίας των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και βάζουν στο ζύγι «κόστους - οφέλους» τις ζωές των εργαζομένων και των επιβατών. Παράλληλα, στηλιτεύει τη στάση των συνδικαλιστικών πλειοψηφιών των Σωματείων και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, που αποδεικνύονται πρόθυμες να βάλουν πλάτη σε αυτή την πολιτική.

Συγκεκριμένα, η ΔΕΣΚ στηλιτεύει την απόφαση της ηγεσίας της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) να πάρει πίσω την 24ωρη απεργία που είχε προκηρύξει, επιλέγοντας «να εξαγοράσει την ασφάλεια των μηχανοδηγών, των συνοδών και των επιβατών με ένα bonus». «Δεν γίνεται από τη μια να αναγνωρίζουμε ότι η υπερεργασία είναι από τους βασικούς παράγοντες που συμβάλλουν σε ένα ατύχημα κι από την άλλη να κάνουμε συμφωνία με τον εργοδότη για πριμ στις μη εκτελεσμένες ημέρες ανάπαυσης», ξεκαθαρίζει η ΔΕΣΚ. Οπως εξηγεί, το ζήτημα είναι να γίνουν προσλήψεις και να σταματήσει η εντατικοποίηση και όχι να παίρνουν οι μηχανοδηγοί ένα πριμ για να δουλεύουν όλο τον μήνα με 2-3 ρεπό.

«Μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα από τους αγώνες που δώσαμε όλο το προηγούμενο διάστημα για μέτρα ασφάλειας», τονίζει η ΔΕΣΚ και καλεί σε οργανωμένη συλλογική διεκδίκηση, για τα μέτρα ασφάλειας στον σιδηρόδρομο και τα δικαιώματα των εργαζομένων σε αυτόν.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ