Τετάρτη 19 Ιούλη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΠΑΙΔΕΙΑ
Συμπληρώνεται το παζλ του ταξικά κατηγοριοποιημένου σχολείου

Οταν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, με μεγάλες κοινωνικές αντιδράσεις αποκάλυπταν ότι πίσω από τις μεγαλόστομες διακηρύξεις για τάχα «αναβάθμιση» της Εκπαίδευσης μέσω της «αξιολόγησης» και της αυτονομίας των σχολικών μονάδων, καραδοκεί η ένταση της ταξικής κατηγοριοποίησης, με ολέθριες συνέπειες, η κυβέρνηση... διερρήγνυε τα ιμάτιά της και επιστράτευε κάθε μέσο για να αντιμετωπίσει τους αγώνες ενάντια στον αντιδραστικό χαρακτήρα των μέτρων.

Το τελευταίο διάστημα συμπληρώνεται το παζλ των αναδιαρθρώσεων και η κατεύθυνση που έχει προδιαγραφεί τα προηγούμενα χρόνια παίρνει συγκεκριμένη μορφή, σάρκα και οστά, αναδεικνύοντας ότι η πολυπόθητη αναβάθμιση που όλοι φυσικά ζητούν, δεν έχει καμία σχέση με την οικοδόμηση του ταξικά κατηγοριοποιημένου σχολείου πολλών ταχυτήτων.

Ηδη το πλαίσιο που έχει προωθηθεί την προηγούμενη τετραετία μέσα από νόμους που ψηφίστηκαν κατακαλόκαιρο, εν μέσω πανδημίας, με μεγάλες κινητοποιήσεις να τους αντιπαλεύουν, έφερε θεσμικά το διαφοροποιημένο, «αυτόνομο» αλλά στην πραγματικότητα πιο εξαρτημένο από ποτέ από χορηγούς και κυβερνητικές επιλογές σχολείο. Σε αυτό το έδαφος, ήρθαν οι εξαγγελίες για «ελεύθερη επιλογή σχολείου», που στην ουσία σημαίνει άκρατη κατηγοριοποίηση και κλείσιμο σχολικών μονάδων. Η κυβέρνηση δεν έχει ανοίξει πλήρως τα χαρτιά της για το κατά πόσο ελεύθερη θα είναι αυτή η επιλογή. Υπάρχει ωστόσο η διεθνής εμπειρία που δείχνει ότι ο μαθητής εντάσσεται με κριτήρια (υπάρχει ήδη η πείρα από τα πρότυπα και πειραματικά με εξετάσεις και κλήρωση αντίστοιχα) και ότι στην πραγματικότητα ο μαθητής επιλέγεται και δεν επιλέγει. Το σίγουρο είναι ότι σε αυτό το πλαίσιο ούτε τα σχολεία ούτε οι μαθητές θα είναι ίσοι, θα κατοχυρώνεται και θα εντείνεται η κατηγοριοποίηση της Εκπαίδευσης και των παιδιών.

Σε συνέχεια των παραπάνω, ο υπουργός Παιδείας τις τελευταίες μέρες έριξε στο τραπέζι και το ζήτημα της δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων των βαθμολογικών επιδόσεων της κάθε σχολικής μονάδας μέσα από την ανάρτηση των βαθμολογιών των πανελλαδικών εξετάσεων. Η σχετική δήλωση έγινε σε ένα πλαίσιο συζήτησης για τα κριτήρια αξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Τα παραπάνω, που παραπέμπουν σε εξειδίκευση των κριτηρίων «επιλογής» σχολείου στο Λύκειο, φυσικά δεν αφήνουν ανεπηρέαστες τις υπόλοιπες βαθμίδες, το Γυμνάσιο και το Δημοτικό, με τα οποία είναι συνδεδεμένο το Λύκειο κάθε περιοχής. Εξάλλου, κάθε μέτρο που εξαγγέλλεται συνδέεται με μία συγκεκριμένη στρατηγική για την Εκπαίδευση που σε καμία περίπτωση δεν απαντά στο σύγχρονο περιεχόμενο της πραγματικής αναβάθμισης της Εκπαίδευσης: Τα ασφαλή σύγχρονα σχολικά κτίρια, το μόνιμο προσωπικό που θα καλύπτει τις ανάγκες, κάθε μαθητής να είναι στην εκπαιδευτική δομή που έχει ανάγκη, σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Μακριά από τις ανάγκες για μόρφωση και δουλειά η αντιεκπαιδευτική πολιτική (2023-07-20 00:00:00.0)
Στη Βουλή το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο (2021-07-20 00:00:00.0)
Ακύρωσαν την προσπάθεια «ελεύθερης επιλογής σχολείου» (2012-06-23 00:00:00.0)
Οχι στην «ελεύθερη επιλογή σχολείου» (2004-12-18 00:00:00.0)
Χειραγώγηση με καθηκοντολόγιο και αξιολόγηση (2002-06-14 00:00:00.0)
Προωθείται η πρόσληψη εκπαιδευτικών ανά σχολική μονάδα (2000-10-05 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ