Παρασκευή 29 Σεπτέμβρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΥΓΕΙΑ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑμεΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Συρροή κρουσμάτων ψώρας, κραυγή αγωνίας από τους εργαζόμενους

Αντί για προσλήψεις, η διοίκηση του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Αττικής απειλεί με απολύσεις!

Μέχρι και ...ψώρα φέρνουν, και μάλιστα σε ΑμεΑ, η υποστελέχωση και η υποχρηματοδότηση δομών Κοινωνικής Πρόνοιας.

Αυτήν την τραγική πραγματικότητα, που προκαλεί οργή και αγανάκτηση, αποτυπώνει η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σε μια υπηρεσία που κανονικά θα έπρεπε να στηρίζει ολόπλευρα, να περιθάλπει, να ανακουφίζει και να βοηθάει ΑμεΑ να σταθούν στα πόδια τους.

Ο λόγος για το Παράρτημα ΑμεΑ Δυτικής Αθήνας του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Αττικής, που εδρεύει στην Αγία Βαρβάρα, στην έκταση του πρώην Νοσοκομείου Λοιμωδών.

Το ίδιο το Κέντρο αυτοσυστήνεται ως δομή, που εξυπηρετεί 160 άτομα με πολλαπλά προβλήματα, από νοητική υστέρηση και άνοια μέχρι σύνδρομο Down, νόσο Hansen, ακόμα και άπορους - άστεγους.

Κι όμως, σε μια τέτοια δομή που έχει μια τέτοια ευαίσθητη αποστολή, εν έτει 2023 δεν μπορεί να ανταποκριθεί ούτε στην αντιμετώπιση της ψώρας, λόγω ...έλλειψης προσωπικού!

Συγκεκριμένα, για να αντιμετωπιστεί και να μην προστίθεται ένα ακόμα βάσανο σε ανθρώπους που υποφέρουν και αναζητούν μια ανακούφιση, θα έπρεπε να γίνουν ταυτόχρονη θεραπευτική αγωγή σε όλους τους συμπτωματικούς ασθενείς, χορήγηση μιας δόσης αγωγής σε ασυμπτωματικούς, ιατρικός έλεγχος όλων των στενών επαφών άμεσα, και σε τακτική βάση και ταυτόχρονα απολύμανση των χώρων, αλλαγή στρωμάτων με καινούρια. Τίποτα όμως από τα παραπάνω δεν μπορούσε να γίνει αφού το ελάχιστο προσωπικό και με τα λιγοστά μέσα που διαθέτει αδυνατεί να ανταποκριθεί.

Εδώ και μήνες παλεύουν με την ψώρα...

Σημειώνεται ότι η ψώρα επανεμφανίστηκε τον Νοέμβρη του 2022 και μετά την εφαρμογή κάποιων μέτρων υπήρξε ύφεση της νόσου, ενώ τον Αύγουστο του 2023 καταγράφηκε αναζωπύρωση.

Στους ασθενείς που υποτροπίασαν δόθηκε, σύμφωνα με τους δερματολόγους που υπηρετούν στο πρώην Λοιμωδών (μιας και στο παράρτημα δερματολόγοι και άλλες ειδικότητες δεν υπάρχουν), φαρμακευτική αγωγή.

Στις 28 Αυγούστου όμως διαπιστώθηκε διασπορά της ψώρας στην Α΄ πτέρυγα με περίπου 14 περιστατικά και άλλα 4 περιστατικά στη Γ' πτέρυγα. Ενημερώθηκαν ο ΕΟΔΥ και το Τμήμα Υγιεινής της Περιφέρειας Αττικής, με τις συστάσεις να λένε ότι τα μέτρα έπρεπε να εφαρμόζονται ταυτόχρονα σε όλους τους πάσχοντες και τις στενές επαφές τους, καθώς «είναι αδύνατη η αποφυγή επαναμόλυνσης μέχρι να ολοκληρωθεί η θεραπεία όλων».

...αλλά η υποστελέχωση υπονομεύει τη θεραπεία

Ωστόσο το πλάνο, οι οδηγίες και τα πρωτόκολλα που ορίζονται για την αντιμετώπιση της ψώρας δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστούν λόγω έλλειψης προσωπικού, αφού τονίζεται σε σχετικό έγγραφο προς τους αρμόδιους φορείς ότι «απαιτούνται επιπλέον 3 άτομα στη βραδινή βάρδια και επιπλέον 10 το επόμενο πρωί για το πλύσιμο των ασθενών».

Ενδεικτικά είναι τα εξής στοιχεία:

Στην Α' πτέρυγα υπάρχει μόνο μία νοσηλεύτρια στη νυχτερινή βάρδια, η οποία καλείται να πραγματοποιεί στους συμπτωματικούς την επάλειψη με φαρμακευτική λοσιόν, και παράλληλα να έχει την εποπτεία και τη φροντίδα των 37 περιθαλπόμενων (κλινήρεις και περιπατητικοί). Υπενθυμίζεται ότι στην πτέρυγα Γ' όπου υπάρχουν κι εκεί κρούσματα ψώρας, μεταφέρθηκε και ένα τμήμα των φιλοξενούμενων από τη δομή ΑμεΑ στον Σκαραμαγκά, την οποία έκλεισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τάζοντας «αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των μεταφερόμενων ατόμων και κάλυψη των αναγκών τους με ασφάλεια στις νέες δομές»...

Με το σταγονόμετρο ακόμα και τα γάντια

«Οποια προσπάθεια κάνουμε για τη θεραπεία αυτών των ανθρώπων υπονομεύεται από την πραγματικότητα. Μετά τη βραδινή επάλειψη με τη φαρμακευτική λοσιόν, το πρωί πρέπει να κάνουν όλοι μπάνιο. Αυτό δεν μπορεί να γίνει με ένα ή δύο άτομα στη βάρδια. Ρισκάρουμε κι οι εργαζόμενοι, οι οικογένειές μας. Τα ρούχα του νοσηλευτικού προσωπικού (ιατρικές ρόμπες, ποδιές κ.λπ.) πλένονται στα σπίτια τους, καθώς απαγορεύεται να χρησιμοποιούν τα πλυντήρια και τα στεγνωτήρια της Μονάδας», καταγγέλλει στον «Ριζοσπάστη» εργαζόμενος στη δομή.

Και εξηγεί: «Θα έπρεπε σε κάθε ασθενή να αλλάζουμε γάντια, όμως λόγω έλλειψης ΜΑΠ κι αφού μας κατηγόρησαν για "σπατάλη", πάμε με το ίδιο ζευγάρι γάντια από τον έναν στον άλλον. Το προσωπικό έχει ξεπεράσει τα όριά του. Υπάρχουν πολλές μονοβάρδιες, όπου πρέπει να αλλάξεις 35 ανθρώπους, κάποιοι απ' αυτούς είναι υπέρβαροι, να τους ταΐσεις, να αλλάξεις ουροσυλλέκτες, ενώ λόγω έλλειψης σε τραπεζοκόμους αναλαμβάνουμε κι αυτό το κομμάτι. Αντί να προσλάβουν μόνιμους γιατρούς γίνονται συμβάσεις με ιδιώτες, με επισκέψεις 3 φορές τη βδομάδα, κι όποτε προκύπτει κάτι εκτός προγραμματισμένης επίσκεψης, γίνεται διάγνωση από το τηλέφωνο. Ακόμη και η διακομιδή γίνεται με προφορική/τηλεφωνική εντολή, χωρίς υπογραφή γιατρού. Οι συμβασιούχοι εργαζόμενοι είναι με την αγωνία της ανεργίας, από τρίμηνο σε τρίμηνο, μένουν μέχρι και 3 μήνες απλήρωτοι».

«Αν προσλάμβαναν προσωπικό σε 15 μέρες θα είχε λυθεί το πρόβλημα. Οι εργαζόμενοι κάνουν περισσότερα από όσα μπορούν και χρησιμοποιούν ό,τι μέσα διαθέτουν. Δυνητικά είμαστε όλοι, εργαζόμενοι και νοσηλευόμενοι - καθώς και το επισκεπτήριο που απαγορεύτηκε την προηγούμενη Παρασκευή - υποψήφιοι να κολλήσουμε».

Οσο για την αντικατάσταση των στρωμάτων, η περικοπή του προϋπολογισμού τα τελευταία χρόνια κατά 50% δεν επιτρέπει την αγορά καινούριων. Οι εργαζόμενοι πλένουν και απολυμαίνουν όσα έχουν αδιάβροχο κάλυμμα, όμως δεν μπορούν να εκτίθενται στον ήλιο για διάστημα εφτά ημερών λόγω έλλειψης καθαρών στρωμάτων αντικατάστασης, όπως χρειάζεται. Οσα δεν είχαν αδιάβροχο κάλυμμα τοποθετούνταν σε σακούλα σφραγισμένη, εκτίθενται στον ήλιο για διάστημα 2 - 3 ημερών και σπανίως εφτά λόγω έλλειψης στρωμάτων.

Σε αυτές τις συνθήκες «η θεραπευτική αγωγή που έχει εφαρμοστεί μέχρι τώρα είναι ελλιπής, ατελής, θεωρείται επιστημονικά ως μη γενόμενη, με τη βεβαιότητα ότι θα υπάρξουν υποτροπές το επόμενο διάστημα», διαπιστώνεται σε έγγραφο προς τους αρμόδιους φορείς, προτείνοντας, μεταξύ άλλων: Επανάληψη του θεραπευτικού σχήματος βάσει πρωτοκόλλου, επιπλέον προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή, τακτική δερματολογική επιτήρηση.

«Λάθη και ευθύνες του προσωπικού» βλέπει προκλητικά η διοίκηση

Αντ' αυτού η απάντηση της διοίκησης του παραρτήματος είναι να πετάξει την ευθύνη στους εργαζόμενους, απειλώντας τους μάλιστα και με ...διοικητικούς ελέγχους, αργία ή αναστολή άσκησης καθηκόντων!

Ενδεικτικά, όπως αναφέρει σε εσωτερικό έγγραφο και αναγνωρίζοντας «το πλήθος των υπηρεσιακών εγγράφων που έχουν διακινηθεί για το ζήτημα της ψώρας για απαράδεκτα μεγάλο χρονικό διάστημα (...) επιβάλλεται καταρχάς να αναγνωρίσουμε τα λάθη και τις παραλείψεις μας». Η διοίκηση, κουκουλώνοντας την υποστελέχωση, κατηγορεί τους εργαζόμενους για «ελλιπή συμμόρφωση» στις οδηγίες. Στο στόχαστρο μπαίνουν οι «υπόλογοι εφαρμογής των οδηγιών», δηλαδή οι ελάχιστοι αριθμητικά εργαζόμενοι στη νοσηλευτική υπηρεσία, στις υπηρεσίες σίτισης, καθαριότητας, πλυντηρίων και διανομής ιματισμού, οι οποίοι «θα ελέγχονται διοικητικά, η ατομική στάση/δράση σε σχέση με την εφαρμογή των οδηγιών θα παρακολουθείται στενά και θα κρίνεται αναλόγως διοικητικά», με τον κίνδυνο να κατηγορηθούν για «πειθαρχικά παραπτώματα» και να οδηγηθούν σε απόλυση.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ