Παρασκευή 19 Απρίλη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΓΟΡΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΕΙΔΩΝ
«Σαρώνουν» οι μεγάλες αλυσίδες

Μόνη διέξοδος για εκατοντάδες καταστήματα ο συνεταιρισμός

Η συγκέντρωση στο χώρο του λιανεμπορίου ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών και η ανάπτυξη των συνεταιρισμών ως τη μόνη διέξοδο απέναντι στον αδυσώπητο ανταγωνισμό που ασκούν οι αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα του λιανεμπορίου, προκύπτουν μεταξύ άλλων από τη δεύτερη έκδοση της κλαδικής μελέτης της ICAP με θέμα τις αλυσίδες καταστημάτων λιανικής πώλησης τέτοιων συσκευών.

Ειδικότερα, όπως σημειώνεται, το εμπόριο ηλεκτρικών ειδών και ηλεκτρικών οικιακών συσκευών στην Ελλάδα έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, ιδιαίτερα μετά την κατάργηση των ειδικών δασμών στις ηλεκτρικές συσκευές το 1993. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της λιανικής πώλησης συσκευών, όπως οι παραπάνω, ταξινομούνται σε αλυσίδες καταστημάτων, σε συνεταιρισμούς καταστηματαρχών που αποτελούνται από ξεχωριστές επιχειρήσεις, σε μεγάλα καταστήματα λιανικής και σε μεμονωμένα καταστήματα. Οπως σημειώνεται, ο ανταγωνισμός τα τελευταία χρόνια εκδηλώθηκε σε επίπεδο τιμών, προσφορών, καθώς και σε επίπεδο ανάπτυξης πανελλαδικών δικτύων καταστημάτων, αλλά και σε επίπεδο συγχωνεύσεων και εξαγορών μεταξύ επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο του χονδρικού εμπορίου και της λιανικής διάθεσης. Αποτέλεσμα αυτών των διαδικασιών ήταν η συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους σημαντικού αριθμού επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Στα δεδομένα αυτά, όπως σημειώνεται και στην έρευνα, είναι όλο και πιο δύσκολο για μεμονωμένες επιχειρήσεις να αντεπεξέλθουν, ενώ η ανάπτυξη συνεταιρισμών και η προσχώρηση σε αυτούς όλο και περισσότερων μεμονωμένων καταστημάτων αναδείχτηκε σαν σημαντικό μέσο επιβίωσης για μικρότερες επιχειρήσεις. Στην έρευνα της ICAP αναφέρεται ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει σημαντική ενδυνάμωση των δικτύων των συνεταιρισμών. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο αριθμός των ενταγμένων σε ομίλους καταστημάτων ανερχόταν σε 485 την περίοδο εκπόνησης της μελέτης, έναντι 285 σημείων πώλησης των κυριότερων αλυσίδων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ