Τετάρτη 4 Σεπτέμβρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Εξυγίανση

Μετά από μια δεκαετία χιλιάδων απολύσεων και μεταφοράς της παραγωγής σε πιο συμφέρουσες αγορές, όπως η ασιατική, η αυτοκινητοβιομηχανία «Volkswagen» συνεχίζει την ...εξυγίανση. Ο γερμανικός κολοσσός, που σε όλες τις αντεργατικές αποφάσεις για μείωση του εργασιακού «κόστους» έχει στο πλευρό του διαχρονικά τον εργοδοτικό και κυβερνητικό συνδικαλισμό, τα επιχειρησιακά σωματεία, τις κυβερνήσεις κ.λπ., εξετάζει τώρα - για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία του - το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας «εξοικονόμησης» πολλών δισ. ευρώ. Σύμφωνα με το Συμβούλιο των εργαζομένων, η αυτοκινητοβιομηχανία θεωρεί ότι ένα μεγάλο εργοστάσιο οχημάτων και ένα εργοστάσιο εξαρτημάτων στη Γερμανία είναι ...παρωχημένα. Στο πλαίσιο του προγράμματος «εξυγίανσης» με ορίζοντα το 2026, το Διοικητικό Συμβούλιο του ομίλου διαπίστωσε ότι το έλλειμμα 5 δισ. ευρώ δεν είναι εφικτό να καλυφθεί με «ήπια» μέτρα, επειδή «το οικονομικό περιβάλλον έχει επιδεινωθεί εκ νέου και οι νέοι πάροχοι ασκούν πίεση προς την Ευρώπη», ενώ «η Γερμανία υστερεί σημαντικά σε ανταγωνιστικότητα». Ετσι, στα μέτρα που εξετάζονται περιλαμβάνεται και ο τερματισμός της «συμφωνίας» με τα συνδικάτα για τη διατήρηση - υποτίθεται - των θέσεων εργασίας μέχρι το 2029. Τέτοιες συμφωνίες όχι μόνο κατοχυρώνουν πόσα θα χάσουν οι εργαζόμενοι με τη μικρότερη δυνατή αντίδραση, αλλά είναι και κουρελόχαρτα στα χέρια των επιχειρηματικών ομίλων, που τις σκίζουν ανά πάσα στιγμή. Σε κάθε περίπτωση, οι εξελίξεις στην εμβληματική αυτοκινητοβιομηχανία έχουν ευρύτερη σημασία για τη γερμανική οικονομία και επιβεβαιώνουν ότι τα «σύννεφα» της ύφεσης πυκνώνουν πάνω από την άλλοτε «ατμομηχανή της Ευρώπης».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ