Τετάρτη 4 Σεπτέμβρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Φιέστες και υποσχέσεις αλλά ούτε κουβέντα για το «μάρμαρο»

Η πορεία προς τον τελικό ανασχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών ενόψει της λειτουργίας του Μετρό παρουσιάστηκε σε εκδήλωση του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με θέμα τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιήθηκε χτες. Στη διάρκεια της εκδήλωσης ανακοινώθηκε η έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου «ThessTicket» και της κάρτας «ThessCard», όμως όχι και η τιμή του εισιτηρίου.

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρ. Σταϊκούρας, επανέλαβε το γνωστό πλέον αφήγημα των 110 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων που ήδη κυκλοφορούν και την παραπέρα ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΘ με επιπλέον λεωφορεία μέσω μίσθωσης αλλά και αγοράς μέσω διαγωνισμού, όπως και τις προσλήψεις 190 οδηγών με συμβάσεις με ημερομηνία λήξης. Για να παρουσιάσει ως κατόρθωμα το γεγονός ότι «πέρσι τον Σεπτέμβριο κυκλοφορούσαν 260 λεωφορεία και φέτος είμαστε στα 300 λεωφορεία».

Σε ό,τι αφορά το Μετρό ανέφερε ότι η βασική γραμμή με 13 σταθμούς θα παραδοθεί στους πολίτες προς χρήση στο τέλος Νοέμβρη ενώ το β' εξάμηνο του 2025 θα δοθεί και η επέκταση για Καλαμαριά με 5 σταθμούς.

Ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, πρόβαλε την πολιτική «απελευθέρωσης» των συγκοινωνιών και την ανάθεση συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες μέσω διεθνούς διαγωνισμού, σημειώνοντας ότι η σύμπραξη κράτους - ιδιωτών οδηγεί σε καλύτερη απόδοση για το δημόσιο συμφέρον, κόντρα σε όλη την πείρα πανελλαδικά και όχι μόνο που δείχνει το ακριβώς αντίθετο, με τον λαό να πληρώνει βαρύ το μάρμαρο της «απελευθέρωσης» και της παραπέρα εμπορευματοποίησης σε κάθε βήμα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ», Νίκος Κουρέτας, υποστήριξε ότι η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης σε συνδυασμό με την κυκλοφορία λεωφορείων του ΟΑΣΘ θα οδηγήσουν σε άλμα του ποσοστού της δημόσιας συγκοινωνίας, από το 15%, που είναι σήμερα, στο 50%.

Τα στελέχη του ΟΣΕΘ παρουσίασαν τις βασικές παραμέτρους του σχεδιασμού που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: Διατήρηση και δημιουργία νέων τροφοδοτικών στο παραλιακό μέτωπο λεωφορειακών συνδέσεων. Διατήρηση συμπληρωματικών με το Μετρό λεωφορειακών γραμμών κορμού και κατάργηση τμημάτων που συμπίπτουν με τη χάραξη του Μετρό. Ελάφρυνση κυκλοφορίας βασικών οδικών αξόνων της πόλης. Διατήρηση και εποπτεία λεωφορειολωρίδων, μετεπιβίβαση από το ένα μέσο στο άλλο μέσω χρήσης ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Ολοκλήρωση απαιτούμενων μελετών και έργων για την αξιοποίηση των σταθμών μετεπιβίβασης και της περιμετρικής ζώνης στους σταθμούς Νέα Ελβετία, Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός και Μίκρα. Εφαρμογή πολιτικών στάθμευσης.

Τέλος, παρουσιάστηκε το Αυτοματοποιημένο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) που περιλαμβάνει: Εισιτήριο απεριορίστων μετεπιβιβάσεων διάρκειας 70 λεπτών, εισιτήριο δύο διαδρομών (μετ' επιστροφής), εισιτήριο 10+1, εισιτήριο διαδρομών ειδικής χρήσης για αεροδρόμιο, γραμμή Εxpress, ημερήσιο εισιτήριο, τουριστικό 3 ημερών, κάρτες απεριορίστων διαδρομών και λοιπές κάρτες (μαθητικές, φοιτητικές, ΑμεΑ).


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ