Πέμπτη 23 Μάη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΦΑΛΚΟΝ»
Δε λειτούργησε σωστά ο αυτόματος πιλότος

Σε κανέναν από τους κατηγορουμένους για την τραγωδία του πρωθυπουργικού «Φάλκον» στις 14-9-1999 πάνω από το Βουκουρέστι, δεν απέδωσε αμέλεια ο πιλότος της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» Ελευθ. Βαμβακούλας, ο οποίος άρχισε χτες να καταθέτει ως μάρτυρας στη δίκη. «Πιστεύω - είπε - ότι οι οχτώ τεχνικοί έκαναν ό,τι προβλεπόταν από τα εγχειρίδια συντήρησης αεροσκάφους που αφορούσαν το "Φάλκον". Από την πλευρά τους, οι δύο χειριστές ήταν υποχρεωμένοι να συμμορφωθούν με την εντολή που τους δόθηκε από τον πύργο ελέγχου για κάθοδο από τα 15.300 πόδια στα 5.000. Κύρια αιτία του φαινομένου των "δελφινισμών" κατά τη διάρκεια των 20-25 δευτερολέπτων ήταν η δυσλειτουργία του αυτόματου πιλότου. Το αεροσκάφος είχε βαθμό καθόδου 2.400 πόδια το λεπτό. Ξαφνικά, απ' ό,τι δείχνει το μαύρο κουτί, έγινε μια βύθιση στο ένα δευτερόλεπτο και στο αμέσως επόμενο δευτερόλεπτο φαίνεται άνοδος του αεροσκάφους και ταυτόχρονη απεμπλοκή του αυτόματου πιλότου. Ακολούθως δημιουργήθηκαν ταλαντώσεις».

Ο μάρτυρας, επικαλούμενος το πόρισμα των Ρουμάνων εμπειρογνωμόνων, εντόπισε τη δυσλειτουργία του αυτόματου πιλότου στο γεγονός ότι «έγινε μια κίνηση στον οριζόντιο σταθεροποιητή από -0,31 σε -0,24 χωρίς κανένα λόγο, χωρίς να φαίνεται ότι υπήρχε μεγάλη απόκλιση πηδαλίου κίνησης ανόδου και καθόδου επί αρκετά μεγάλη χρονική περίοδο». Σημείωσε, επίσης, ότι σε άλλο σημείο του ίδιου πορίσματος αναφέρεται ότι «είναι ασαφές αν ο αυτόματος πιλότος έδωσε εντολή για ελιγμό καθόδου στα 15.000 πόδια, όταν το αεροσκάφος βρισκόταν στα 15.500. Δεν ξεκίνησε τον κατάλληλο ελιγμό ύψους όταν έπρεπε. Η ίδια βλάβη αναφέρθηκε και στο αμέσως επόμενο ατύχημα που συνέβη στο αμερικανικό "Φάλκον"». Κατά την άποψη δε του μάρτυρα, οι χειριστές του αεροσκάφους δεν μπορούσαν να καταλάβουν τη δυσλειτουργία του αυτόματου πιλότου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ