Ολοένα και σε λιγότερα χέρια ομίλων σούπερ μάρκετ συγκεντρώνεται η αγορά τροφίμων. Οι τέσσερις μεγαλύτερες επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ πραγματοποιούν το 59% των πωλήσεων του κλάδου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται...
Συνολικά, οι 10 μεγαλύτερες επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, κατέχουν το 84,7% των πωλήσεων, ενώ οι υπόλοιπες 52 επιχειρήσεις που εξετάζονται σε σχετική έρευνα, πραγματοποιούν μόνο το 15,3% του όγκου πωλήσεων.
Οι τέσσερις μεγαλύτεροι όμιλοι, οι οποίοι κατέχουν και το 59% του συνολικού όγκου πωλήσεων, είναι οι:
- «Καρφούρ - Μαρινόπουλος», ο οποίος κατά το 2001 είχε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 6,96%, (σύγκριση με το 2000) και αύξηση καθαρών κερδών κατά 44,81%. Τα συνολικά έσοδα του ομίλου από τις πωλήσεις το έτος 2001 ανήλθαν στα 386 δισεκατομμύρια δραχμές.
- «Σκλαβενίτης», που εμφανίζει το 2001 αύξηση όγκου πωλήσεων της τάξης του 10,95% και αύξηση κερδών 22,04%. Τα έσοδα από τις συνολικές πωλήσεις ανήλθαν σε 223,4 δισ. δραχμές.
- Τρίτος στη σειρά είναι ο όμιλος «Α-Β Βασιλόπουλος». Εμφανίζεται με αύξηση του όγκου πωλήσεων 24,23%, αύξηση κερδών 14,04% και συνολικό όγκο πωλήσεων 211,5 δισ. δραχμές.
- Τέλος ο «Βερόπουλος» (4ος) εμφανίζει αύξηση του όγκου πωλήσεων 8,25%, αύξηση κερδών 3,39% και συνολικό όγκο πωλήσεων 134,4 δισ. δραχμές.