Πέμπτη 14 Νοέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΑΒΑΛΑ - ΘΑΣΟΣ
Πληρώνουν την «απελευθέρωση» της ακτοπλοΐας

Λιγότερα δρομολόγια και αυξήσεις στα εισιτήρια, τα αποτελέσματα της άρσης του καμποτάζ. Σύσκεψη φορέων σήμερα, για να αποφασιστούν τρόποι αντίδρασης

Ανάστατοι είναι οι κάτοικοι του νομού Καβάλας, που εκφράζουν έντονα την αγανάκτησή τους, για τις αρνητικές επιπτώσεις που έχει για το νομό η εφαρμογή, από την 1η Νοέμβρη 2002 του Ν. 2932/01 που αφορά την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, ή αλλιώς «άρση του καμποτάζ». Σαν αποτέλεσμα της εφαρμογής του επιζήμιου αυτού, για την ελληνική ακτοπλοΐα νόμου, ο νομός Καβάλας νιώθει ήδη την πολλαπλή πίεση που προέρχεται από τη μείωση των δρομολογίων των πλοίων, την αύξηση των τιμών των εισιτηρίων και τις αλλαγές προς το χειρότερο στις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων.

Τα δρομολόγια Καβάλας - Θάσου και Κεραμωτής - Θάσου έχουν ήδη μειωθεί, ακόμα και για τους θερινούς μήνες αιχμής, ενώ έχει καταργηθεί εντελώς η σύνδεση Περάμου - Θάσου. Οι αλλαγές αυτές για ένα νησί σαν τη Θάσο, που η οικονομία της στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στον τουρισμό, είναι εξαιρετικά αρνητικές και γι' αυτό έχουν δημιουργήσει μεγάλη δυσφορία και στον επαγγελματικό κόσμο και στους κατοίκους του νησιού.

Το «κόψιμο» του δρομολογίου στις 7.15 π.μ. από Λιμένα για Κεραμωτή έχει σαν αποτέλεσμα μια ομάδα μαθητών του Τεχνικού Λυκείου Χρυσούπολης, είναι τώρα υποχρεωμένοι ή να ξυπνούν στις 4.30 π.μ., για να προλάβουν το δρομολόγιο των 6 π.μ., και στη συνέχεια να παίρνουν ταξί για να πάνε στο σχολείο, αφού αυτή την ώρα δεν έχει λεωφορείο, ή να διακόψουν τη φοίτησή τους.

Παράλληλα, με την περικοπή δρομολογίων οι τιμές των εισιτηρίων έχουν ...πάρει τα ύψη. Στη γραμμή Πρίνος - Καβάλα τα εισιτήρια έχουν αυξηθεί κατά 20% για τους επιβάτες και 10% για τα οχήματα. Η ίδια αύξηση ισχύει και στη γραμμή Λιμένας - Κεραμωτή, ενώ ανάλογες αυξήσεις υπάρχουν στα άλλα δρομολόγια με όλα τα πλοία.

Η Ενωση Ναυτικών «Η ΘΑΣΟΣ» τονίζει σε ανακοίνωσή της ότι «οι κάτοικοι του νησιού και οι ναυτεργάτες είναι μπροστά σε μια αμείλικτη πραγματικότητα της αντεργατικής, αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης, η οποία υπηρετεί πιστά τα συμφέροντα των εφοπλιστών».

Για την αντιμετώπιση της κατάστασης, η Ενωση Ναυτικών «Η ΘΑΣΟΣ» απαιτεί: Δημιουργία Δημόσιου «Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών». Λιμάνια δημόσια, σύγχρονα που θα στηρίζουν τον εθνικό αυτό οργανισμό. Μείωση του κόστους μεταφοράς επιβατών και οχημάτων και τακτικά δρομολόγια, ώστε να εξυπηρετούνται οι πολίτες. Υπεράσπιση και διεύρυνση των εργασιακών, μισθολογικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών.

Η Διανομαρχιακή Αγωνιστική Συσπείρωση (ΔΑΣΥ), από την πλευρά της, με ανακοίνωσή της καταγγέλλει στους πολίτες του νομού τις αρνητικές επιπτώσεις του νέου νόμου και θεωρεί ότι οι εξελίξεις αυτές είναι συνέχεια της πολιτικής που μετέτρεψε τα λιμάνια σε ανώνυμες εταιρίες και που ξεπουλάει στο ιδιωτικό κεφάλαιο τη δημόσια περιουσία. Η ΔΑΣΥ τάσσεται στο πλευρό των ναυτεργατών και υποστηρίζει τα αιτήματά τους.

Είναι τόσο το εύρος των αντιδράσεων στα νέα μέτρα που και ο ίδιος ο νομάρχης Καβάλας υποχρεώθηκε να στείλει επιστολή στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Γιώργο Ανωμερίτη, με την οποία ζητά επανεξέταση του καθορισμού των δρομολογίων σε συνεργασία με τους ΟΤΑ. Σήμερα εξάλλου, στις 5 μ.μ. στο ξενοδοχείο «Ξενία» πραγματοποιείται ευρεία σύσκεψη φορέων της Καβάλας, για να καθοριστεί ο τρόπος αντιμετώπισης της απαράδεκτης κατάστασης που έχει δημιουργηθεί.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ