Τρίτη 21 Γενάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
«Καραμπόλα» ανατιμήσεων στα ασφάλιστρα οχημάτων

Στρώνοντας το χαλί και στις εταιρίες του κλάδου, η Εθνική Ασφαλιστική έδωσε στη δημοσιότητα τους νέους τιμοκαταλόγους από τους οποίους προκύπτουν προκλητικές αυξήσεις μέχρι και 35% στα ασφάλιστρα με αλλαγές στα bonus - malus

Βαθιά το χέρι στην τσέπη καλούνται να βάλουν οι οδηγοί για πολλοστή φορά μέσα σε ένα χρόνο καθώς οι ασφαλιστικές εταιρίες έχουν καταρτίσει ήδη νέα φουσκωμένα τιμολόγια. Οι αυξήσεις, που ελέω «απελευθέρωσης» στη διαμόρφωση των ασφαλίστρων επιβάλλονται πλέον όποτε επιτάσσουν τα συμφέροντα των εταιριών, φτάνουν μέχρι και το 35% από το «leader» του χώρου, την Εθνική Ασφαλιστική που κατέχει ποσοστό 25% της αγοράς, ενώ σύντομα αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες μεγάλες εταιρίες. Να σημειωθεί, μάλιστα, ότι οι ασφαλιστικές εταιρίες δεν κρύβουν την πρόθεσή τους να αυξήσουν επιπλέον τα ασφάλιστρα μέσα στα επόμενα τρία χρόνια μέχρι και 40%, ενώ ήδη μόνο στα χρόνια 1996 - 2001 τα αύξησαν κατά 41%, σύμφωνα με τα δικά τους επίσημα στοιχεία.

Η επιβάρυνση των ασφαλισμένων δε σταματάει στην αύξηση των βασικών ασφαλίστρων, καθώς οι εταιρίες σκαρφίστηκαν έναν ακόμα τρόπο προκειμένου να αυξήσουν τις εισπράξεις τους. Ετσι, πρόσθεσαν μια ακόμα κλίμακα στο σύστημα του bonus - malus, της «επιβράβευσης», δηλαδή, των οδηγών που δεν προκαλούν μέσα σε ένα χρόνο ατύχημα, αυξάνοντας συνολικά τις κλίμακες από οκτώ σε εννέα και μειώνοντας ταυτόχρονα το ποσοστό της έκπτωσης από κλίμακα σε κλίμακα από 6% σε 4% τουλάχιστον στις πρώτες κλίμακες. Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η μέθοδος αυτή ξεκίνησε εδώ και κάποια χρόνια όταν το «δρόμο» έδειξε πάλι η Εθνική και η Αγροτική Ασφαλιστική προσθέτοντας αρχικά τέταρτη κλίμακα και μειώνοντας από 10% σε 8% την έκπτωση, στη συνέχεια οι εταιρίες πρόσθεσαν τρίτη κλίμακα μειώνοντας την έκπτωση σε 6% και τώρα η Εθνική εισάγει και 2η κλίμακα πετσοκόβοντας ακόμα περισσότερο το ποσοστό της έκπτωσης σε 4%.

Με βάση τα τιμολόγια της Εθνικής Ασφαλιστικής που ισχύουν από τις 13 του Γενάρη 2002, προκύπτει αύξηση:

  • 8,15% στο βασικό ασφάλιστρο ενός νεοασφαλιζόμενου οχήματος.
  • 10,46% στα ασφάλιστρα για την κλίμακα (bonus - malus) 9.
  • 16,07% για την κλίμακα 8 και 7.
  • 19,54% για την κλίμακα 6.
  • 23,6% για την κλίμακα 5.
  • 28,43% για την κλίμακα 4.
  • 34,26% για την κλίμακα 3 (είναι η νέα κλίμακα που διαμόρφωσε η Εθνική Ασφαλιστική).

Συνυπολογίζοντας την αύξηση του ασφαλίστρου και τη μείωση του ποσοστού έκπτωσης από κλίμακα σε κλίμακα, οι «καλοί» οδηγοί που αλλάζουν κλίμακα:

  • Από την 10 στην 9 αντί να έχουν έκπτωση, τελικά θα δεχτούν ένα «μπουγιουρντί» με αύξηση της τάξης του 3,83%.
  • Από την 9 στην 8, η αύξηση που θα πληρώσουν οι ασφαλισμένοι της Εθνικής είναι 5,85%.
  • Από την 8 στην 7 θα πληρώσουν αυξημένο ασφάλιστρο κατά 8,15%.
  • Από την 7 στην 6 τα ασφάλιστρα στην πράξη διαμορφώνονται αυξημένα κατά 10,79%.
  • Από την 6 στην 5 κατά 13,84%.
  • Από την 5 στην 4 κατά 17,42%.
  • Από την 4 στην 3 κατά 21,67%.

Οσον αφορά στους ασφαλισμένους γιωταχήδες της κλίμακας 3 που δεν προκάλεσαν όλο τον τελευταίο χρόνο ατύχημα και θα κατέβουν στη νέα κλίμακα που προστέθηκε, τη δεύτερη, θα... επιβραβευτούν καταβάλλοντας αυξημένα ασφάλιστρα της τάξης του 26,80%!

Επιπλέον, με τον περιορισμό των ποσοστών έκπτωσης για τους «καλούς οδηγούς», η έκπτωση στην κατώτερη κλίμακα του bonus - malus περιορίζεται σε 32% από 43% που θα ήταν με την προηγούμενη κατηγοριοποίηση, που έθετε ως τελευταία κλίμακα έκπτωσης την 3η.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ