Ετσι, στις 31/1, στο Μουσείο Καλών Τεχνών του Μόντρεαλ εγκαινιάστηκε η έκθεση με τίτλο «Ταξίδι στο Μύθο: Από τον Γκογκέν στον Ματίς, η Γαλλική Πρωτοπορία από το Μουσείο Ερμιτάζ». Οπως προκύπτει από τον τίτλο, όλα τα 75 μετα-ιμπρεσιονιστικά και μοντέρνα έργα της έκθεσης, που θα διαρκέσει έως τις 27/4, προέρχονται από το Ερμιτάζ.
Περιοδικές εκθέσεις γίνονται βέβαια πολλές. Ωστόσο, ο λόγος που το Ερμιτάζ αποφάσισε να στείλει τόσο μακριά δεκάδες σημαντικούς πίνακες των συλλογών του - με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό για την ασφάλειά τους - είναι οικονομικός. Το μουσείο, ένα από τα σημαντικότερα και μεγαλύτερα του κόσμου, βρίσκεται σε δυσμενή οικονομική κατάσταση, μετά τη διάλυση της ΕΣΣΔ, με αποτέλεσμα να επιβιώνει, κυριολεκτικά, από «χορηγούς», μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται και μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες. Είναι φανερό πως με τέτοιους «προστάτες» δεν μπορούν να αποκλειστούν και πιέσεις προς το μουσείο για την εξαγωγή αντικειμένων του. Εκτός όμως από τις άμεσες πιέσεις, υπάρχουν και οι έμμεσες, αυτές της καθημερινότητας του μουσείου, που προσπαθεί να προσελκύσει κόσμο με διάφορους τρόπους για να διατηρήσει το θησαυρό του. Η έκθεση αυτή, λοιπόν, δεν μπορεί να είναι τόσο «αθώα» όσο φαίνεται.