Σάββατο 3 Μάη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ - ΥΕΝ
Νέα επίθεση σε ναυτεργατικά δικαιώματα

Πρόταση από ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ για απεργία

Ξέφρενη επίθεση σε βάρος των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, θέτοντας υπό αμφισβήτηση ακόμα και το δικαίωμα στο μπάρκο έχει εξαπολύσει το «μαύρο» μπλοκ κυβέρνησης - εφοπλιστών. Την Τρίτη στις 12 το μεσημέρι το Συμβούλιο Εμπορικού Ναυτικού καλείται να συνεδριάσει προκειμένου να γνωμοδοτήσει σε Προεδρικό Διάταγμα που έχει συντάξει ο υπουργός των εφοπλιστών Γ. Ανωμερίτης «Περί οργανικής σύνθεσης πληρώματος φορτηγών πλοίων κάθε κατηγορίας ολικής χωρητικότητας μέχρι 500 κόρους (κ.ο.χ.)» το οποίο προβλέπει τη μείωση της οργανικής σύνθεσης, τη μείωση δηλαδή του αριθμού του πληρώματος και σ' αυτή την κατηγορία πλοίων!

Ταυτόχρονα από τα κυβερνητικά επιτελεία ήδη συντάσσεται νομοθετικό έκτρωμα για τη μείωση του αριθμού των πληρωμάτων (της οργανικής σύνθεσης) και των τουριστικών επιβατηγών πλοίων, ενώ αναμένεται η δημοσιοποίηση των μέτρων για την... «ανταγωνιστικότητα», δηλαδή την αύξηση των εφοπλιστικών υπερκερδών, ανάμεσα στα οποία προβλέπεται η μείωση των ήδη πενιχρών ασφαλιστικών εισφορών των εφοπλιστών προς το «βουλιαγμένο» από τα ελλείμματα ΝΑΤ! Και βέβαια σε όλα αυτά να προστεθεί και το νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί στη Βουλή από τις 2 Απρίλη και παραδίδει τη Ναυτική Εκπαίδευση στα ιδιωτικά χέρια.

Για την αναχαίτιση αυτής της επίθεσης χτες τα ταξικά ναυτεργατικά Συνδικάτα ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ έστειλαν επιστολή προς την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) και τις ναυτεργατικές Ενώσεις απαιτώντας την άμεση σύγκληση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας προκειμένου να αποφασίσει την οργάνωση 24ωρης πανελλαδικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με προοπτική κλιμάκωσης.

Παράλληλα στην επιστολή παραθέτουν και το διεκδικητικό πλαίσιο της κινητοποίησης, το οποίο ανταποκρίνεται πλήρως στις ναυτεργατικές ανάγκες και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την απόσυρση του νομοσχεδίου για τη Ναυτική Εκπαίδευση, η οποία πρέπει να είναι δημόσια και μόνο, αναγνώριση και ισοτιμία των διπλωμάτων με τα αντίστοιχα της στεριάς, υπογραφή ικανοποιητικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας με σταθερή εργασία. Ακόμα 7ωρο, 5ήμερο, 35ωρο με σύστημα εναλλαγής των πληρωμάτων 1 προς 1 στα επιβατικά (μία μέρα εντός του πλοίου, μία μέρα εκτός για ανάπαυση) με πλήρεις αποδοχές και ασφάλιση στο ΝΑΤ για όλη τη διάρκεια του χρόνου και οργανικές συνθέσεις που να ανταποκρίνονται στις διευρυμένες ανάγκες των πλοίων. Επίσης δημόσια κοινωνική ασφάλιση, προσαρμογή των συντάξεων στο 80% του μισθού και άλλα.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Οι μειωμένες οργανικές συνθέσεις υπονομεύουν την ασφάλεια (2024-01-11 00:00:00.0)
Σε θέσεις μάχης ενάντια στις συνθήκες γαλέρας και το ξήλωμα των ΣΣΕ (2023-06-20 00:00:00.0)
«Χορός» επενδύσεων για τους εφοπλιστές (2012-11-28 00:00:00.0)
Επισπεύδουν τη μείωση της σύνθεσης (2003-09-18 00:00:00.0)
Υπό διωγμό οι Ελληνες ναυτεργάτες (1997-07-27 00:00:00.0)
Στους δρόμους ξανά οι ναυτεργάτες (1997-05-14 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ