Σάββατο 6 Σεπτέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Η κυβέρνηση αδιαφορεί για την ασφάλεια στις μεταφορές

Καταγγελίες Συνδικάτων Οδηγών Φορτηγών Μακεδονίας - Θράκης

Για μια ακόμη φορά, τα Συνδικάτα Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Μακεδονίας - Θράκης καταγγέλλουν ότι φορτηγά κινούνται στους δρόμους της χώρας υπέρβαρα και γερασμένα, με κουρασμένους οδηγούς που υποχρεώνονται να δουλεύουν κάτω από εξαντλητικά ωράρια.

Συγκεκριμένα, οι πρόεδροι των τριών συνδικάτων οδηγών Μακεδονίας - Θράκης, «Ερμής», «Μακεδών» και «Μεγ. Αλέξανδρος», καταγγέλλουν ότι η εργατική νομοθεσία παραβιάζεται και υποχρεώνονται οι οδηγοί από τους εργοδότες τους, με την απειλή της απόλυσης, να οδηγούν υπέρβαρα και ακατάλληλα φορτηγά. Οχήματα με ωφέλιμο φορτίο τρεις τόνους μεταφέρουν σκυρόδεμα βάρους 6 τόνων. Ενώ δουλεύουν ακόμη και 15 με 16 ώρες καθημερινά.

«Πραγματικά δεν αντέχουμε, γι' αυτό γίνονται κι όλα αυτά τα ατυχήματα. Στους δρόμους κοιμόμαστε πάνω στο τιμόνι, το ένστικτο μάς οδηγεί πολλές φορές στο δρόμο... Οποιος αρνείται να εξακολουθεί να εργάζεται κάτω από αυτές τις συνθήκες, την επόμενη μέρα χάνει τη δουλιά του και μπαίνει σε μαύρη λίστα, ώστε να μην μπορεί να πιάσει δουλιά πουθενά», λένε.

Αν πάθουν καμία αβαρία στο δρόμο, θα πρέπει να κάνουν και το μηχανικό. Επανειλημμένα, τα συνδικάτα έχουν κάνει σχετικές καταγγελίες με αναφορές στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εργασίας και στην Τροχαία, ζητώντας να γίνεται ουσιαστικός έλεγχος των φορτηγών που κινούνται στους δρόμους και όχι τυπικός.

«Οταν πάει ένας οδηγός να πιάσει δουλιά και έχει ένα υπερφορτωμένο, ακατάλληλο φορτηγό, θα του πει ο εργοδότης αυτό είναι το δρομολόγιο και θα είσαι την προκαθορισμένη ώρα στο τάδε σημείο. Οταν αυτός ο οδηγός είναι ένας οικογενειάρχης, που ήταν έξι, οχτώ και παραπάνω μήνες άνεργος, θα αναγκαστεί να δουλέψει κάτω από αυτές τις συνθήκες αδιαμαρτύρητα».

Παράλληλα, αναγκάζουν τους οδηγούς να χρησιμοποιούν δύο και τρεις ταχογράφους την ημέρα και έτσι, όταν κλείσει το πρώτο οχτάωρο ο οδηγός, παρακρατείται ο ταχογράφος και μπαίνει νέος. Μ' αυτό τον τρόπο, τα όργανα της Τροχαίας δε μπορούν να ελέγξουν τις πραγματικές ώρες εργασίας των οδηγών. Ενώ και τα βιβλία δρομολογίων, με εντολή των εργοδοτών, δε συμπληρώνονται σωστά, ώστε να μη φαίνεται η πραγματική ώρα εργασίας.

Επισημαίνεται πως τα παραπάνω έχουν καταγγελθεί επανειλημμένα στις αρμόδιες υπηρεσίες των υπουργείων. Και αν το κράτος, οι υπηρεσίες του, τα υπουργεία Δημόσιας Τάξης και Εργασίας, η κυβέρνηση, πραγματικά, ενδιαφέρονταν θα είχαν πάρει τα αναγκαία μέτρα. Μέτρα που θα προστάτευαν τους χιλιάδες σκληρά εργαζόμενους στα φορτηγά, αλλά και την ασφάλεια και τη ζωή των πολιτών που κινούνται σε εθνικούς και επαρχιακούς δρόμους θα εξασφάλιζαν. Ομως, δυστυχώς, όπως υπογραμμίζουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στα φορτηγά, από την πλευρά της πολιτείας, συνεχίζεται η αδιαφορία. Κι αυτό, ενώ δεν είναι παρά λίγος ο χρόνος από τότε που συνέβησαν τα πολύνεκρα ατυχήματα στα Τέμπη και τον Αλιάκμονα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ