Σάββατο 18 Οχτώβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΚΕ
Στο πλευρό των εργαζομένων σε ΗΣΑΠ - ΑΜΕΛ

Με Ερώτηση στη Βουλή, το ΚΚΕ ζητά να δοθούν άμεσα λύσεις στη λειτουργία της ΑΜΕΛ και τα εργασιακά προβλήματα

Την ενοποίηση ΗΣΑΠ - ΑΜΕΛ ΑΕ (εταιρία λειτουργίας μετρό), όπως προβλέπει ο νόμος 2669/98, καθώς και την αντιμετώπιση των σοβαρών εργασιακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στην ΑΜΕΛ, ζητούν από την κυβέρνηση οι βουλευτές του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκος, Λ. Κανέλλη και Τ. Τσιόγκας.

Σε Ερώτηση, που κατέθεσαν στη Βουλή οι τρεις βουλευτές του Κόμματος - αφού ξεκαθαρίζουν ότι το ΚΚΕ είχε αντιταχτεί στους νόμους που καθόριζαν το ιδιοκτησιακό καθεστώς της «Αττικό Μετρό ΑΕ», υποστηρίζοντας τη σύσταση Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών - επισημαίνουν: «Σοβαρά ερωτήματα και έντονη ανησυχία προκαλούν η καθυστέρηση ενοποίησης ΗΣΑΠ - ΑΜΕΛ, αν και έχει συμπληρωθεί η 3ετία που προβλέπει ο νόμος, καθώς και τα δημοσιεύματα για ιδιωτικοποίηση της ΑΜΕΛ ΑΕ, μέσω συμβάσεων παραχώρησης».

Μεταξύ των σοβαρών εργασιακών προβλημάτων στην ΑΜΕΛ, οι τρεις βουλευτές του Κόμματος, επισημαίνουν:

  • Την έλλειψη υπηρεσιακού οργανισμού και κανονισμού εργασίας, με αποτέλεσμα τις ανεξέλεγκτες και ρουσφετολογικές προαγωγές, την αναξιοκρατία και την αυθαιρεσία του διευθυντικού δικαιώματος. Η ΑΜΕΛ ΑΕ δεν εκπληρώνει τις συμβατικές της υποχρεώσεις, όπως αυτές απορρέουν από τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας προηγούμενου έτους που προβλέπει την εφαρμογή των παραπάνω.
  • Οι προσλήψεις γίνονται σε σημαντικό ποσοστό, βάσει πελατειακών σχέσεων και ερήμην του ΑΣΕΠ.
  • Την έλλειψη επαγγελματικής κατοχύρωσης, με αποτέλεσμα την πολυειδικότητα που σημαίνει εργασιακή ανασφάλεια και εκμετάλλευση των εργαζομένων ή ακόμα και παραβίαση κείμενης τεχνικής νομοθεσίας.
  • Τη μη αναγνώριση, για το 80% τουλάχιστον των εργαζομένων, της βαριάς και ανθυγιεινής εργασίας που προσφέρουν, με αποτέλεσμα η ασφαλιστική τους κάλυψη να μην είναι η ανάλογη.
  • Την έλλειψη προσωπικού σε καίριες θέσεις, που, σε συνδυασμό με τον εργασιακό φόρτο ενός αστικού σιδηροδρόμου, να δημιουργεί κινδύνους για την ασφαλή λειτουργία του.
  • Την έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής σε διοικητικά κτίρια (Διοικητικό Μέγαρο, Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας), με αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός προσωπικού να εργάζεται σε απαράδεκτες συνθήκες υγιεινής με ελλιπή φωτισμό και αερισμό, σε κτίρια προσωρινής στέγασης.

Μετά τα παραπάνω, οι Αντ. Σκυλλάκος, Λ. Κανέλλη και Τ. Τσιόγκας, ρωτούν τους υπουργούς Μεταφορών - Επικοινωνιών και Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων:

1. Ποιες είναι οι προθέσεις της κυβέρνησης, αναφορικά με την ενοποίηση ΑΜΕΛ ΑΕ και ΗΣΑΠ ΑΕ;

2. Ποια μέτρα θα δρομολογηθούν για την αντιμετώπιση των σοβαρών εργασιακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στην ΑΜΕΛ ΑΕ;

3. Θα εφαρμοστεί αξιοκρατικός τρόπος πρόσληψης προσωπικού;


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ