Παρασκευή 21 Νοέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΕΜΕΝ
Αταλάντευτα στην πρώτη γραμμή των αγώνων

Αταλάντευτα στην πρώτη γραμμή των ναυτεργατικών, συνολικά των αγώνων της εργατικής τάξης, συνεχίζει η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, βάζοντας πλώρη για νέους ακόμα πιο δυναμικούς αγώνες. Δύναμη της ιστορικής Ενωσης αποτελούν οι ίδιοι οι μηχανικοί και το απέδειξαν και χτες στη γενική τους συνέλευση, όταν η αίθουσα εκδηλώσεων της ΠΕΜΕΝ φάνηκε πολύ μικρή για να χωρέσει το μαζικό τους «παρών». Αυτό όμως που έκανε τη χτεσινή γενική συνέλευση ξεχωριστή ήταν η δυναμική παρουσία της νέας βάρδιας του μηχανοστασίου. Οι νέοι μηχανικοί που μαζί με τους άλλους συναδέλφους τους υπερψήφισαν τόσο τον πλούσιο απολογισμό και τον προγραμματισμό δράσης, όσο και αυτό που ξεκαθάρισε ανεβαίνοντας στο βήμα της συνέλευσης ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Γ. Τούσσας: «Το λέμε ξεκάθαρα ότι η κινητήρια δύναμη που δρα προς όφελος των ναυτεργατών, συνολικά των εργαζομένων, των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, κινητήρια δύναμη που θα αλλάξει τη σημερινή κατάσταση και θα ανατρέψει την αντιναυτεργατική, αντεργατική πολιτική και τους εκπροσώπους της είναι η ταξική πάλη».

Οι μηχανικοί με την ψήφο τους στη γενική συνέλευση εξουσιοδότησαν την αγωνιστική διοίκηση της ΠΕΜΕΝ να αξιοποιήσει όλες τις μορφές πάλης και να οργανώσει απεργίες ενάντια στα νέα αντιναυτεργατικά μέτρα, για την υπεράσπιση και διεύρυνση των κατακτήσεών τους. Μάλιστα, με την εξουσιοδότηση της γενικής συνέλευσης, τις επόμενες μέρες η διοίκηση θα αποστείλει εξώδικο προς όλες τις εφοπλιστικές Ενώσεις και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται τα αιτήματα που διαμόρφωσαν οι ναυτικοί και η προειδοποίηση για τις αγωνιστικές και απεργιακές κινητοποιήσεις.

Ο πρόεδρος της Ενωσης παρουσίασε συγκεκριμένα στοιχεία στη γενική συνέλευση, που αποδεικνύουν ότι η επίθεση που έχει εξαπολύσει το εφοπλιστικό κεφάλαιο και η κυβέρνηση με τη στήριξη της ΝΔ σε βάρος των ναυτεργατών είναι εφ' όλης της ύλης και η απάντηση του ναυτεργατικού κινήματος πρέπει να είναι ανάλογη. Αφού ενημέρωσε τους μηχανικούς για τη δέσμη των 44 νέων αντιναυτεργατικών μέτρων που σύνταξε η κυβέρνηση, κατέθεσε τα στοιχεία που δείχνουν τον τεράστιο πλούτο που έχουν συσσωρεύσει οι εφοπλιστές. Ανέφερε μεταξύ άλλων: «Παρά τα διαφορετικά μεγέθη και σχέδια των πλοίων, η σημερινή τιμή σποτ για τη ναύλωση ενός τυπικού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου, για τη μεταφορά άνθρακα ή σιδηρομεταλλεύματος κυμαίνεται στις 75.000 δολ. ΗΠΑ την ημέρα, όπως αναφέρουν εκπρόσωποι των ναυτιλιακών εταιριών, συγκριτικά με τις 20.000 δολάρια ημερησίως τον Ιανουάριο του 2003»! «Το χαμηλό - συνέχισε - επίπεδο των μισθών των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και των συντάξεων των ναυτεργατών, 314 ευρώ κατώτερη σύνταξη, σε σχέση με τα κέρδη των εφοπλιστών και τις συνθήκες μέσα στις οποίες ασκείται το ναυτικό επάγγελμα, αλλά και τις ανάγκες της ναυτεργατικής οικογένειας, εκφράζει την όξυνση της αντίθεσης ανάμεσα στους εφοπλιστές και στους ναυτεργάτες, στο κεφάλαιο και στην εργασία».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Μαζική γενική συνέλευση (2011-09-22 00:00:00.0)
Να δοθεί βάρος στις Επιτροπές Αγώνα (2010-03-17 00:00:00.0)
Σήμερα η συνέλευση (2003-11-20 00:00:00.0)
Προετοιμάζουν αγωνιστικές κινητοποιήσεις (2002-12-18 00:00:00.0)
Απόφαση για απεργία στα πλοία εσωτερικού (2002-11-28 00:00:00.0)
Να ψηφίσουν όλοι οι μηχανικοί! (2000-02-25 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ