Κυριακή 1 Αυγούστου 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Η ΑΛΛΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
Χιλιάδες Αριστοφάνηδες

Είναι κίνηση, χειρονομία πολιτισμένη αυτή που είδα στην κορυφή του Λυκαβηττού; Μια κίνηση, μια χειρονομία, που με οδήγησε στην τρέλα. Να δείχνει τα «πράματά» του - και με τα δυο χέρια, μάλιστα - προς τον ουρανό. Και παράλληλα να φωνάζει: Να, εδώ σε γράφω! Και ύστερα να λύνει τα παντελόνια του, να γυρίζει και να δείχνει τον πισινό του, φωνάζοντας πάλι: και σε έχω και χεσμένο και σένα και όλο σου το σόι!

Δεν είναι ενέργεια αριστοφανική αυτή η πράξη; Δεν κρύβει σεξουαλικό υπονοούμενο αυτή η χειρονομία; Δε δείχνει ασέβεια προς τους θεσμούς; Τι υποδηλώνει αυτή η κίνηση; Οργή; Αηδία; Ή και τα δυο μαζί; Τον πλησίασα, λοιπόν, όπως θα έκανε ο δεσπότης των Σερρών, αν είχε μπροστά του τον Αριστοφάνη, και τον ρώτησα, όπως θα ρωτούσε και ο σεμνός ιερωμένος εκείνον: Τι δείχνετε, κύριε, Αριστοφάνη;

Χωρίς δεύτερη κουβέντα τραβάει το φερμουάρ. «Ορίστε, κύριε», μου λέει. «Τα "πράματά" μου δείχνω, δε βλέπετε»; «Και γιατί τα δείχνετε, κύριε»; ρωτάω, «δεν είναι, τουλάχιστον, ασέβεια»; «Ασέβεια είναι αυτό που κάνω εγώ, και δεν είναι ασέβεια αυτό που κάνει εκείνος», μου απαντάει οργισμένος. «Ποιος εκείνος», ρωτάω κοιτώντας κατά το μέρος, που υποθέτουμε, πως βρίσκεται ο «θεός». «Αλλού κοιτάς», μου λέει, «ποιος ασχολείται με το "θεό", σε εκείνους τα δείχνω». «Στο Ζέπελιν»; ρωτάω έκπληκτος. «Σ' αυτό το τέρας», φωνάζει. «Μέρες τώρα περνάει από πάνω μας και μας κάνει ακτίνες. Κοιτάζει τα στήθια μας, τα στομάχια μας, τα μυαλά μας. Του δείχνω και εγώ και τα 'απαυτά" μου για να συμπληρώσει. Για να έχει πλήρη εικόνα. Και του δείχνω και τον πισινό μου για να ρεφάρει! Να», ξαναφωνάζει και ξαναδείχνει τα γυμνά, πλέον, «πράματά» του στο Ζέπελιν.

Την ίδια στιγμή πλησιάζει ένας άλλος τύπος. Εχει το μέσο δάκτυλο και από τα δυο του χέρια λυγισμένα, και κάνει τη γνωστή κίνηση των γηπέδων, όταν μπαίνει γκολ, φωνάζοντας: «Σ' αρέσει; Φάτο, λοιπόν! Ολο δικό σου και της μάνας σου και της αδερφής σου»! «Κύριε», του φωνάζω. Καμία απάντηση. Χειρονομεί συνέχεια ξεφωνίζοντας. «Να, ρε, και σένα και αυτούς που σε βάλανε»! Αμέσως πλησιάζει ένας τρίτος. Αυτός απλώνει τα χέρια του γροθιές μπροστά και τα τραβάει με δύναμη πίσω, φέρνοντας παράλληλα το σώμα του, από τη μέση και κάτω, εκεί που είχε τα χέρια του. Κίνηση που επαναλαμβάνει ρυθμικά, τραγουδώντας το γνωστό: «Ετσι γ... ο Πειραιάς». Τραγουδώντας και χειρονομώντας ανεβαίνει πάνω σε μια πέτρα για να φαίνεται καλύτερα.

Γυρίζω, και τι να δω. Χιλιάδες κόσμο να ανεβαίνει το λόφο. Κοιτάζω απέναντι στα Τουρκοβούνια. Το ίδιο και εκεί. Και στου Φιλοπάππου. Και στην Πνύκα. Χιλιάδες άνθρωποι να χειρονομούν με αριστοφανικές χειρονομίες και να παίρνουν θέση σε όλους τους λόφους της Αθήνας. Φεύγω τρομαγμένος, όπως θα έφευγε τρομαγμένος και ο Χριστόδουλος από τη «Λυσιστράτη» ή τις «Εκκλησιάζουσες». Φτάνω στην Πανεπιστημίου. Κατεβαίνω στην Ομόνοια. Στη Σταδίου. Στο Σύνταγμα. Παντού, χιλιάδες, εκατομμύρια άνθρωποι, άντρες και γυναίκες, άλλοι να χειρονομούν προς το Ζέπελιν και άλλοι να στέκονται μπροστά στις ηλεκτρονικές κάμερες κάνοντας τις ίδιες - και ακόμα χειρότερες - χειρονομίες. Αλλοι να μουντζώνουν. Και άλλοι να φτύνουν. Η πόλη έχει γίνει μια τεράστια σκηνή και οι κάτοικοί της θεατρίνοι. Ντυμένοι με ό,τι βάλει ο νους του ανθρώπου, χειρονομούν και χυδαιολογούν. Μια παράσταση να τρελαίνει παπάδες.

Αρχίζω τις φωνές, τις κατάρες. «Αμαρτωλοί», λέω, «φερθείτε πολιτισμένα. Δεν είναι χειρονομίες αυτές, ούτε καλά - και ηθικά - χορικά τα τραγούδια σας. Στην κόλαση ο Αριστοφάνης και εσείς από κοντά Αριστοφανάκια»! Μιλώντας με έπιασε κρίση. Αρχισα να βγάζω αφρούς απ' το στόμα. Υστερα λιποθύμησα. Στο νοσοκομείο που συνήλθα δεν ήξερα αν όλα ετούτα που σας διηγήθηκα ήταν αλήθεια ή ένας εφιάλτης, αποτέλεσμα της λιποθυμίας μου. Μέχρι που είδα να σκάει μύτη το Ζέπελιν έξω από το παράθυρο. Και έναν γιατρό να μπαίνει την ίδια στιγμή βιαστικά στο δωμάτιο. «Γύρνα», μου λέει επιτακτικά, «γύρνα τον πισινό σου». Γύρισα, τι να κάνω; Δεν ξέρω τι πρόλαβε να δει το Ζέπελιν, εγώ πάντως, μετά την ένεση, έπεσα πάλι σε λήθαργο και δε φέρνω καμία ευθύνη. Και τώρα που σας μιλάω σε λήθαργο βρίσκομαι!


Του Νίκου ΑΝΤΩΝΑΚΟΥ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ