Τετάρτη 27 Οχτώβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Μέτρα «ασπιρίνες» για το κυκλοφοριακό

Με χαφιεδοκάμερες, παρκόμετρα, κλήσεις κλπ. κλπ. η κυβέρνηση θέλει να «λύσει» το πρόβλημα

Περιοριστικά μέτρα στην κυκλοφορία των ΙΧ, χαφιεδοκάμερες, παρκόμετρα, περισσότερη αστυνόμευση, δημοτικές και διαδημοτικές συγκοινωνίες με κόμιστρο, είναι ορισμένα μόνο από τα μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση, με πρόσχημα την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού - συγκοινωνιακού προβλήματος της Αθήνας.

Τα παραπάνω προκύπτουν από τις ομιλίες του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Μ. Λιάπη και του αντιδημάρχου Αθηναίων Χ. Ακριτίδη, σε ημερίδα που διοργάνωσε ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων με θέμα «Σύστημα Ολυμπιακών Μετακινήσεων - Η Επόμενη Μέρα».

Ο υπουργός είπε ότι ίσως και την ερχόμενη βδομάδα να είναι σε θέση να ανακοινώσει τις τελικές αποφάσεις, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται: Η πολιτική στάθμευσης (ελεγχόμενη, χώροι στάθμευσης και μετεπιβίβασης). Συστηματική και συνεχής αστυνόμευση των μέτρων. Εξειδικεύοντας την πολιτική της ελεγχόμενης στάθμευσης (παρκόμετρα) ο αντιδήμαρχος Αθηναίων Χ. Ακριτίδης είπε ότι στόχος του δήμου και των συναρμόδιων υπουργείων που συνηγορούν με την πολιτική της ελεγχόμενης στάθμευσης, είναι μέχρι τον ερχόμενο Μάη να υπάρχουν στην Αθήνα περίπου 4.000 θέσεις για ΙΧ και 2.000 για μοτοσικλέτες.

Εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ ο Γ. Μανιάτης, αφού επαίνεσε την πολιτική που ακολούθησε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, κατηγόρησε τη σημερινή κυβέρνηση για προχειρότητα και μέτρα «χωρίς πυξίδα.

Η Ρούλα Ξαρχάκου, εκ μέρους της ΚΕ του ΚΚΕ, επισήμανε ότι όλοι συμφωνούν πως τα προβλήματα των πόλεων συνεχώς επιδεινώνονται και πρόσθεσε ότι η αντιστροφή αυτής της κατάστασης απαιτεί την αντιμετώπιση των αιτίων που προκαλεί τα προβλήματα, τα οποία αίτια είναι η εμπορευματοποίηση των κοινωνικών λειτουργιών και η επικυριαρχία του ιδιωτικού συμφέροντος πάνω στο συλλογικό συμφέρον. Υπογράμμισε ότι από το ΚΚΕ δε γίνονται αποδεκτά η διατήρηση των χαφιεδοκαμερών με πρόσχημα τη διευκόλυνση των συγκοινωνιών, ακόμη και η «ελεγχόμενη στάθμευση» που ουσιαστικά είναι ένα πρόσθετο χαράτσωμα, ενώ θα έπρεπε να είναι η διάθεση θέσεων στάθμευσης χωρίς χρήματα για ορισμένο χρόνο κι αυτό μόνο σε ευαίσθητες περιοχές. Συμπυκνώνοντας τις θέσεις του Κόμματος ανέφερε ότι οι υπηρεσίες των αστικών συγκοινωνιών πρέπει να έχουν κοινωνικό και δημόσιο χαρακτήρα, με τη σύσταση Ενιαίου Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών με την ενοποίηση των υπαρχόντων φορέων και την ένταξη σ' αυτόν όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς. Η επιδότηση του εισιτηρίου (εφαρμοσμένη στις περισσότερες χώρες) είναι απαραίτητη προϋπόθεση του κοινωνικού χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών και έχει σοβαρές επιπτώσεις στην παραγωγή και την οικονομία. Παράλληλα η λήψη μέτρων, όπως η δωρεάν χρήση τους σε συγκεκριμένες ώρες από τους εργαζόμενους και ειδικές ομάδες πληθυσμού, άνεργοι, χαμηλοσυνταξιούχοι κλπ., βοηθούν και αναπτύσσουν τον κοινωνικό τους χαρακτήρα.

Καταλήγοντας, η Ρ. Ξαρχάκου υπογράμμισε ότι ουσιαστικά δεν μπορεί να υπάρξει λύση στο συγκοινωνιακό - κυκλοφοριακό πρόβλημα, όσο συνεχίζεται η ίδια πολιτική πριμοδότησης στη χρήση του ΙΧ, που ωφελεί την κερδοσκοπία των εμπόρων πετρελαίου, των αυτοκινήτων, των ανταλλακτικών κλπ.

Στην ημερίδα οι εισηγητές επικέντρωσαν τα πυρά τους στη λειτουργία του τραμ και του προαστιακού, υπογραμμίζοντας ότι αν δε ληφθούν μέτρα, τότε κινδυνεύουν με απαξίωση.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ