Παρασκευή 11 Μάρτη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 30
ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΩΝ
ΣΕΡΤΖΙΟ ΚΑΣΤΕΛΙΤΟ
Μείνε ακίνητη

Δεύτερη ευπρεπής ταινία της βδομάδας. Ταινία, η οποία, στιγμές - στιγμές, κυρίως χάρις στην Πενέλοπε Κρουζ, μας αναστατώνει! Αφού, αυτό το πλάσμα, αδιαφορώντας για την ομορφιά του, γίνεται ένα κουρέλι. Ενα πληγωμένο κουρέλι που πονάει, και μαζί του πονάει ο κόσμος όλος! Το κορίτσι ονομάζεται Ιτάλια. Η ταινία είναι ιταλική. Οι συνειρμοί δικοί σας!

Τι θέλει, λέτε, αυτό το πληγωμένο αγριμάκι; Μια σταλιά τρυφερότητα αποζητάει. Ακόμα και αν αυτή δίνεται με βίαιο τρόπο. Την προσοχή εκλιπαρεί. Εστω και αν τη στήνουν στον τοίχο. Αρκεί να ασχοληθούν μαζί της. Να έχουν τα βλέμματά τους στραμμένα επάνω της. Να μην είναι μόνη!

Ενα δεκαπεντάχρονο κορίτσι μεταφέρεται τραυματισμένο στο χειρουργείο. Στο ίδιο νοσοκομείο υπηρετεί σαν χειρουργός ο πατέρας της. Δεν τολμάει να την εγχειρήσει ο ίδιος. Οσο η κόρη του βρίσκεται στο χειρουργείο, εκείνος αναπολεί τη ζωή του. Με τη γυναίκα του... Με την κόρη του... Και, κυρίως, με το μικρό αγριμάκι, που γνώρισε, και που του φέρθηκε τόσο κυνικά και χυδαία. Το αγριμάκι, όμως, του έδωσε ακριβώς τα αντίθετα. Παρότι το ίδιο μόνον αγριάδα γνώρισε στη ζωή του. Από τον πατέρα της, από το κοινωνικό περιβάλλον, από τους άντρες, από τον γνωστό και καταξιωμένο χειρούργο...

Ο βολεμένος μικροαστός, μπλοκαρισμένος, βέβαια, και αυτός μέσα στο δικό του κοινωνικό και οικογενειακό αδιέξοδο, χρειάστηκε το οριακό σημείο, τον κίνδυνο να χάσει την κόρη του, για να αντιληφθεί το πόσο άδικος υπήρξε. Πόσο πλήγωσε έναν άνθρωπο, ο οποίος (τι κρίμα!) δεν άξιζε τέτοιας τιμωρίας.

Η ταινία στηρίζεται στο βιβλίο της Ιταλίδας συγγραφέως και ηθοποιού, Μάργκαρετ Ματσαντίνι (κυκλοφορεί και στα ελληνικά). Αγωνία της ταινίας, και της συγγραφέως, είναι ο δισταγμός των ανθρώπων, και η ανικανότητά τους να αγαπήσουν. Ενας δισταγμός, και μια ανικανότητα, που πηγάζει από το κοινωνικό περιβάλλον, τις προσωπικές συμφεροντολογικές αναστολές, και τους προσωπικούς εγωισμούς. Και, φυσικά, το βόλεμα! Ειδικά αυτό!

Η ταινία, μέσα στην αγριότητα των ημερών, και για τη γραφή της και για το περιεχόμενό της, ίσως να πέρναγε τελείως απαρατήρητη (μικροαστικά, ερωτικά ψυχοδράματα, δοσμένα μάλιστα χωρίς ιδιαίτερη έμπνευση, ποιος νοιάζεται, πια;). Ομως, χάρις στην τόσο εύθραυστη Πενέλοπε Κρουζ, το έργο του Σέρτζιο Καστελίτο παίρνει άλλη διάσταση και άλλη καλλιτεχνική αξία. Η θαυμάσια (σε αυτό το έργο) και βραβευμένη (γι' αυτό το έργο) ηθοποιός απέδειξε πως τα πράγματα αποκτούν αξία, άμα τους δώσουμε αξία. Εκείνη, λοιπόν, έπλασε ένα ρόλο και πήρε μαζί της όλο το έργο! Τα πάντα στην ταινία σε εκείνη αναφέρονται!

Παίζουν: Πενέλοπε Κρουζ, Σέρτζιο Καστελίτο, Κλαούντια Γκερίνι.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ