Παρασκευή 20 Μάη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ
Θέλουν να ρυπαίνουν και να μην πληρώνουν

Να αποκλείσουν κάθε πιθανότητα δίωξης εφοπλιστή σε περίπτωση ατυχήματος που προκαλεί ρύπανση στη θάλασσα, επιδιώκουν οι Ελληνες εφοπλιστές, αντιπροσωπεία των οποίων βρίσκεται ήδη στις Βρυξέλλες, προκειμένου να «συμβάλει» στη διαμόρφωση του τελικού κειμένου σχετικής οδηγίας. Σε μια προσπάθεια να ισχυροποιήσουν μία συμμαχία γύρω από τα δικά τους συμφέροντα, προβάλλουν την αντίθεσή τους, δήθεν, γύρω από το θέμα της ποινικοποίησης της ναυτικής εργασίας.

Το θέμα της σχετικής οδηγίας, που ποινικοποιεί τη ναυτική εργασία και θεωρεί υπεύθυνο το πλήρωμα σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος, και της απόφασης - πλαίσιο, που αναμένεται να πάρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, φαίνεται να ανησυχεί ιδιαίτερα τους Ελληνες εφοπλιστές, καθώς τίθεται θέμα και της δικής τους ποινικής δίωξης, σε τέτοιες περιπτώσεις.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν χτες σε δημοσιογράφους στις Βρυξέλλες, ο πρόεδρος της Ενωσης, Νίκος Ευθυμίου, ο αντιπρόεδρος Θεόδωρος Βενιάμης και ο πρώην πρόεδρος Ιωάννης Λύρας, δήλωσαν ότι έλαβαν διαβεβαίωση από τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι η απόφαση - πλαίσιο, στην τελική της μορφή, καθώς και η οδηγία για τη ναυτιλία, που ποινικοποιεί τη ναυτική εργασία, σε περίπτωση ατυχηματικής ρύπανσης, θα θέσει τέλος (!) στις περιπέτειες των ναυτικών τύπου «Πρεστίζ».

Η αντιπροσωπεία των εφοπλιστών, που επισκέφθηκε και τον επίτροπο Περιβάλλοντος, Σταύρο Δήμα, τον επίτροπο Υγείας και Προστασίας του Καταναλωτή, Μάρκο Κυπριανού, τον επίτροπο Μεταφορών, Ζακ Μπαρό και τον αρμόδιο επίτροπο Εξωτερικών Υποθέσεων Φράνκο Φρατίνι, δήλωσε ότι δεν μπορεί να δεχτεί επ' ουδενί τη δίωξη όσων αναμειγνύονται στη ναυτιλία, ξεκινώντας από τους ναυτικούς και τους αξιωματικούς των πλοίων, έως τους πράκτορες και τους... ιδιοκτήτες!

Απαντώντας εξάλλου σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, οι εκπρόσωποι του εφοπλιστικού κεφαλαίου, φάνηκαν να ομολογούν εμμέσως πλην σαφώς την αλήθεια, αφού ούτε λίγο ούτε πολύ, παραδέχτηκαν πως για το μόνο που ενδιαφέρονται είναι τα σημεία που αφορούν τη δική τους ποινική δίωξη. Τα ατυχήματα είναι ατυχήματα, δήλωσε ο Ν. Ευθυμίου, και οι πιθανότητές τους μπορεί να περιοριστούν με τα κατάλληλα μέτρα, αλλά όχι να εξαλειφθούν, σημειώνοντας ότι τα υπό ελληνική σημαία πλοία Ελλήνων εφοπλιστών, είναι σε ποσοστό 85% διπύθμενα. Οι εκπρόσωποι του εφοπλιστικού κεφαλαίου, άφησαν να εννοηθεί ότι το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να μη διώκονται οι ίδιοι, καθώς σύμφωνα και με τα λεγόμενα τους, σε κάθε τέτοια περίπτωση εκείνοι είναι σε θέση να... διαφύγουν εντός 24 ωρών...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ