Τετάρτη 1 Ιούνη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 37
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
Υπόμνημα ενίσχυσης της κυριαρχίας τους

Ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με την κυβέρνηση καθιερώνουν οι μεγαλέμποροι του χώρου, αξιώνοντας νέα μέτρα εξυπηρέτησης των συμφερόντων τους

Σε κλιμάκωση των αξιώσεών τους για ακόμα πιο ισχυρή κυριαρχία τους στην αγορά και μεγαλύτερα κέρδη προχωρούν οι ιδιοκτήτες των σούπερ μάρκετ, οι οποίοι, μάλιστα, απαιτούν και την απευθείας κρατική παρέμβαση για να μη διαταραχτεί το στάτους κβο που έχουν επιβάλει στην αγορά. Με σχετική τους επιστολή προς το υπουργείο Ανάπτυξης προτείνουν, ζητούν και διαπραγματεύονται μια σειρά μέτρα και κυρίως παρεμβάσεις που αποβλέπουν στη μείωση - όπως λένε - του κόστους λειτουργίας των επιχειρήσεών τους. Στην ουσία ζητούν την - με διάφορους τρόπους - κυβερνητική υποστήριξη για την προώθηση των αξιώσεών τους, ενώ ήδη τους διαμηνύθηκε ότι η «πόρτα» του υπουργείου είναι ανοιχτή, καθώς η πολιτική ηγεσία φέρεται να δηλώνει «πρόθυμη για διάλογο» πάνω στα συγκεκριμένα ζητήματα.

Είναι αναγκαίο να ξεκαθαριστεί από την αρχή: Θα ήταν τουλάχιστον αφελές να πιστέψει κανείς, πολύ περισσότερο επιχειρώντας μια πρώτη προσέγγιση των όσων αναφέρονται στο υπόμνημα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΣΕΣΜΕ) ότι είναι δυνατό αυτοί που θησαυρίζουν μέσα από την καθημερινή καταλήστευση των λαϊκών εισοδημάτων να επιδιώκουν να ξαλαφρώσουν τις τσέπες των εργαζομένων από τα βάρη που οι ίδιοι τούς δημιουργούν. Είναι βέβαιο ότι επιδιώκουν μείωση του κόστους λειτουργίας των καταστημάτων τους, ωστόσο αυτή η επιδίωξη είναι εντελώς ανεξάρτητη από τις πολύ υψηλές τιμές σε όλη την γκάμα των προϊόντων που διαθέτουν, τιμές που πάντα ακολουθούν ανοδική και ποτέ πτωτική πορεία.

Μεταξύ των «προτάσεων» του ΣΕΣΜΕ, που προβάλλονται με πρόσχημα τη μείωση του κόστους, το οποίο διαμορφώνει τις τιμές των προϊόντων, είναι η καθιέρωση της υποχρεωτικής επιβάρυνσης των καταναλωτών με την τιμή της σακούλας ταμείου και μανάβικου στο σούπερ μάρκετ! Λες κι είναι διαφορετικό πράγμα οι καταναλωτές να πληρώνουν τις σακούλες που χρησιμοποιούν μέσα από τις τιμές των προϊόντων απ' ό,τι αν τις πληρώνουν σαν ξεχωριστό κόστος στο ταμείο.

Στο πλαίσιο της θωράκισης της κυριαρχίας τους και της ισχυροποίησης της θέσης τους απέναντι στην απειλή που δέχονται από τις πολυεθνικές, αλλά και για τον μεταξύ τους διαγκωνισμό, για πρώτη φορά επισήμως οι ιδιοκτήτες των σούπερ μάρκετ ζητούν από την κυβέρνηση να οριοθετήσει με τα δικά τους μέτρα και σταθμά τον «ελεύθερο ανταγωνισμό». Ετσι, αφού τις προηγούμενες δεκαετίες, αξιοποιώντας τα περιθώρια που τους έδινε αυτός ακριβώς ο «ανταγωνισμός», αποδεκάτισαν τα μικρά μαγαζιά, εδραιώνοντας την κυριαρχία τους, τώρα απαιτούν «να οριοθετηθεί ο αριθμός των καταστημάτων ανά περιοχή, δήμο και περιφέρεια, λαμβάνοντας υπ' όψη τον αριθμό των υφιστάμενων καταστημάτων στις συγκεκριμένες και τις όμορές τους περιοχές αλλά και τη δυναμική και την τάση της κάθε περιοχής».

Σ' αυτά ακριβώς τα πλαίσια και εντείνοντας την προκλητικότητά τους, αξιώνουν να καταργηθεί τόσο η φορολογική επιβάρυνση για τις διαφημίσεις τους, αλλά και το αγγελιόσημο το οποίο εδώ και δεκαετίες χρηματοδοτεί τα Ταμεία δεκάδων χιλιάδων εργαζομένων στο χώρο του Τύπου.

Ακόμα, στις επιδιώξεις των ιδιοκτητών σούπερ μάρκετ, τις οποίες προβάλλουν στο υπουργείο Ανάπτυξης ζητώντας προφανώς την αρωγή της κυβέρνησης για την υλοποίησή τους, περιλαμβάνεται η δημιουργία μιας «ηλεκτρονικής πλατφόρμας εμπορίου». Οπως προκύπτει από τα ίδια τα λεγόμενά τους, με τον τρόπο αυτό επιδιώκουν να εξασφαλίσουν ένα διαδικτυακό τόπο όπου θα εμφανίζονται τα εμπορεύματα που βρίσκονται σε ζήτηση και εκείνα που προσφέρονται, με στόχο να βρίσκουν οι λιανέμποροι τις προσφορότερες γι' αυτούς τιμές. Στο πλαίσιο της μείωσης του κόστους απόκτησης προϊόντων εντάσσεται και η αξίωσή τους για δημιουργία «κέντρων διακίνησης αγροτικών προϊόντων» στις μεγάλες πόλεις και σε άλλες περιφέρειες της χώρας.

Στο μεταξύ, ο ΣΕΣΜΕ χτες έσπευσε να δικαιολογήσει τις ωμές πρακτικές εξαπάτησης των καταναλωτών που μετά από σχετικές καταγγελίες επιβεβαίωσε το υπουργείο Ανάπτυξης. Με τον πλέον προκλητικό τρόπο, μάλιστα, όσον αφορά στις δύο αλυσίδες που είναι μέλη του, το «Ατλάντικ» και το «Βερόπουλο», φτάνει στο σημείο ακόμα και να κάνει λόγο για ...στατιστικό λάθος, στην περίπτωση που οι καταναλωτές άλλη τιμή έβλεπαν στο ράφι και άλλη πλήρωναν στο ταμείο. Για την περίπτωση, όμως, του Carrefour, που είναι ανταγωνιστής των μελών του ΣΕΣΜΕ, λόγος γίνεται για μεθόδευση.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Μέτρα για την κερδοφορία των «μεγάλων» (2011-03-22 00:00:00.0)
Γενικεύεται η πρόκληση για τις ανατιμήσεις (2005-04-07 00:00:00.0)
Δε θα «σπάσουν» οι τιμές (2003-12-24 00:00:00.0)
Μέχρι τέλος του χρόνου οι "μειωμένες" τιμές (1998-09-12 00:00:00.0)
Εκβιάζουν με ανατιμήσεις και απολύσεις (1998-07-21 00:00:00.0)
Προαναγγέλλουν ανατιμήσεις στα τρόφιμα (1998-03-17 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ