Πέμπτη 11 Αυγούστου 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Στη μέγκενη του εφοπλιστικού κέρδους οι πραγματικές λαϊκές ανάγκες

Με προκλητικές επιδοτήσεις, προνόμια και διευκολύνσεις, οι κυβερνήσεις του κεφαλαίου έχουν μετατρέψει τις θαλάσσιες μεταφορές σε κερδοφόρο τσιφλίκι των εφοπλιστών

Το ταξικό ναυτεργατικό κίνημα, με μπροστάρηδες τους κομμουνιστές, έδωσε μάχες που συγκλόνισαν την κοινή γνώμη, για την προάσπιση των πραγματικών συμφερόντων ναυτεργατών, νησιωτών, επιβατών και εργαζομένων
Το ταξικό ναυτεργατικό κίνημα, με μπροστάρηδες τους κομμουνιστές, έδωσε μάχες που συγκλόνισαν την κοινή γνώμη, για την προάσπιση των πραγματικών συμφερόντων ναυτεργατών, νησιωτών, επιβατών και εργαζομένων
Η άθλια κατάσταση στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες παίρνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις και εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους για τους επιβάτες, τους εργαζόμενους, τους κατοίκους των νησιών, τους ναυτεργάτες και επιβεβαιώνει ότι: Η πολιτική που υπηρετεί τα συμφέροντα, τα κέρδη των εφοπλιστών, της πλουτοκρατίας, η πολιτική δηλαδή της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και της Ευρωπαϊκής Ενωσης, γεννάει και θα συνεχίσει να γεννάει όλο και πιο επικίνδυνα αντιλαϊκά μέτρα σε βάρος της εργατικής τάξης γενικότερα των εργαζομένων.

Το ΚΚΕ και το συνεπές ταξικό εργατικό κίνημα έγκαιρα αποκάλυψαν και αντιτάχθηκαν στην αντιλαϊκή πολιτική που πιστά υπηρετούν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, με την οργάνωση πολύμορφων αγωνιστικών κινητοποιήσεων και απεργιών, που συγκλόνισαν την κοινή γνώμη.

Οι εξελίξεις στην ακτοπλοΐα αποτελούν κομμάτι του παζλ των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων στα πλαίσια της γενικότερης αντιλαϊκής πολιτικής, που με ιδιαίτερη σφοδρότητα εξελίσσεται από τη ΝΔ αυτό το διάστημα, σε βάρος των μισθολογικών, εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων των εργαζομένων.

Από τις αρχές της δεκαετίας του '90 μέχρι σήμερα ΝΔ και ΠΑΣΟΚ στα πλαίσια της γενικότερης αντιλαϊκής πολιτικής τους με βάση την Κοινή Ναυτιλιακή Πολιτική, τα θεμέλια της οποίας μπήκαν το 1985 και συνοδεύτηκε από δημαγωγικές τυμπανοκρουσίες, με τις οποίες βομβάρδισαν τους εργαζόμενους οι «αρχιτέκτονες» και οι απολογητές της ένταξης της χώρας στην τότε ΕΟΚ, διατήρησαν και ενίσχυσαν το νεοαποικιοκρατικό θεσμικό πλαίσιο της ναυτιλίας, με την παροχή στους εφοπλιστές προκλητικών προνομίων, φοροαπαλλαγές, επιδοτήσεις κ.ά.

Η ψήφιση της Συνθήκης του Μάαστριχτ από τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και τον ΣΥΝ σηματοδότησε την ένταση της πολύχρονης ολομέτωπης επίθεσης του κεφαλαίου και των πολιτικών εκπροσώπων του, κατά των ναυτεργατών και γενικότερα της εργατικής τάξης.

ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ, μαζί με τους εφοπλιστές διαφήμισαν την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας.

Προκαλούν οι εφοπλιστές

Οι εφοπλιστές με απύθμενο θράσος, από την αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ εκβιάζουν και απειλούν ότι η συνέχιση της λειτουργίας της ακτοπλοΐας βαδίζει σε χρεοκοπία.

Πρόκειται για μεγάλη πρόκληση.

Στα θησαυροφυλάκια των εφοπλιστών πηγαίνουν τεράστια κέρδη.

Σήμερα οι εφοπλιστές, με την αυθαίρετη αποδρομολόγηση πλοίων, επιδιώκουν να φορτώσουν τα βάρη για την αγορά πλοίων στις πλάτες των ναυτεργατών, γενικότερα των εργαζομένων, των κατοίκων των νησιών.

Η ίδια η ζωή επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις του ΚΚΕ ότι «η απελευθέρωση της ακτοπλοΐας είναι ένα ακόμη βήμα για την ισχυροποίηση της ανταγωνιστικότητας, της ασυδοσίας και της αύξησης των κερδών των εφοπλιστών, γενικότερα της πλουτοκρατίας».

Σύμφωνα με τα στοιχεία, δεκαέξι από τις είκοσι ακτοπλοϊκές εταιρίες, που δημοσίευσαν τα οικονομικά τους στοιχεία για το 2004, έχουν σημαντικά κέρδη.

Ετσι, η εταιρία «Attica Group» είχε 33.793.509,03 ευρώ κέρδη και ακολουθούν οι εταιρίες: «Blue Star» με 10.895.329,27 ευρώ, «Μινωϊκές Γραμμές» με 9.546.329,27 ευρώ και ΑΝΕΚ με 5.152.778,98 ευρώ.

Αξιοσημείωτη είναι η χρηματιστική σχέση που υπάρχει μεταξύ των ελληνικών ακτοπλοΐκων εταιριών, οι οποίες λειτουργούν ως σύστημα συγκοινωνούντων δοχείων - με αποτέλεσμα η αγορά σχεδόν να μονοπωλείται.

Από τα στοιχεία του Χρηματιστηρίου διαπιστώνεται ότι: Η εταιρία «Attica Group» ελέγχει τη «Blue Star Ferries» κατέχοντας ποσοστό 48,79%, και συμμετέχουν στις «Μινωϊκές Γραμμές» με 10,51% και στην «Hellas FD» με 12,33%. Οι «Μινωϊκές Γραμμές» συμμετέχουν στην «Hellas FD» με 31,59%, ενώ μέχρι πρόσφατα διατηρούσαν 4,38% της ΑΝΕΚ. Η ΑΝΕΚ ελέγχει τη ΔΑΝΕ με 41,87% και τη ΛΑΝΕ με 50%, ενώ μέχρι πρόσφατα διατηρούσε το 18,92% της ΝΕΛ. Τέλος, η εταιρία «C-Link Ferries» (του Βεντούρη) ελέγχει το 2% της «Hellas FD» και το 18,2% της ΝΕΛ.

Οσο θα αυξάνεται η συγκέντρωση και συγκεντροποίηση του κεφαλαίου, τόσο θα χειροτερεύουν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες για τους επιβάτες, τους κατοίκους των νησιών και τους ναυτεργάτες.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η άγρια εκμετάλλευση πηγή των κερδών (2019-08-10 00:00:00.0)
Οξύνεται ο ανταγωνισμός (2005-02-01 00:00:00.0)
Η απελευθέρωση βλάπτει νησιώτες και ναυτεργάτες (2004-09-05 00:00:00.0)
Αγωνίστηκαν και νίκησαν! (2000-09-20 00:00:00.0)
Ναυτολογήσεις με ...ΙΚΑ! (2000-07-05 00:00:00.0)
Γερμανική πολυεθνική στο Αιγαίο! (2000-03-24 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ