Πέμπτη 18 Αυγούστου 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2005
Φοροεπιδρομή και ιδιωτικοποιήσεις

Φορολογική επιδρομή διαρκείας κατά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ξεκινά το υπουργείο Οικονομικών στα πλαίσια της πολιτικής ...ανόρθωσης των δημόσιων οικονομικών. Ανατροπή των εργασιακών σχέσεων στις ΔΕΚΟ με πυξίδα τις αντιδραστικές ρυθμίσεις που έγιναν στον ΟΤΕ. Ιδιωτικοποιήσεις με μεγάλες ταχύτητες που αφορούν στον ΟΣΕ και στις αστικές συγκοινωνίες, ενώ δεν αποκλείεται νέα πώληση πακέτου 10% των μετοχών του ΟΤΕ, κάτι που μπορεί να γίνει ακόμα και πριν από τη ΔΕΘ, καθώς το μετατρέψιμο ομολογιακό δάνειο που είχε συνάψει ο Οργανισμός έληξε. Ολα αυτά, μαζί με την πολιτική λιτότητας σε μισθούς και συντάξεις και το 2006, συνθέτουν τις κυβερνητικές επιλογές για την επόμενη χρονιά, ενώ το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης έχει αρχίσει την επεξεργασία του Κρατικού Προϋπολογισμού του επόμενου έτους. Τα παραπάνω αποτέλεσαν και το κύριο αντικείμενο της συνεργασίας που είχε χτες ο πρωθυπουργός με τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών, Γ. Αλογοσκούφη.

Η περίοδος της φορολογικής αμνηστίας φαίνεται ότι έληξε για τα μικρομεσαία στρώματα, καθώς στο υπουργείο Οικονομικών λαδώνουν τους μηχανισμούς φορολογικής αφαίμαξης. Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι προεκλογικά, στην προσπάθειά του το κυβερνών σήμερα κόμμα να προσεταιριστεί τα μικρομεσαία στρώματα - τα οποία υπέφεραν από τη φορολογική πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ - είχε υποσχεθεί να εφαρμόσει δικαιότερη φορολογική πολιτική απέναντί τους. Υπό το άγχος όμως της κατάρρευσης και των φορολογικών εσόδων του τρέχοντος προϋπολογισμού, στο υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζουν τώρα νέες φοροεπιδρομές, με πρόσχημα, ως συνήθως, την πάταξη της φοροδιαφυγής. Στα πλαίσια αυτά, έχουν αποφασίσει να κάνουν υποχρεωτική την υποβολή των περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ, ανεξάρτητα αν το προκύπτον αποτέλεσμα είναι πιστωτικό ή μηδενικό, ενώ θα ενεργοποιηθούν και πάλι οι διατάξεις που προβλέπουν το κλείσιμο των καταστημάτων για κάποιο χρονικό διάστημα, αν μετά από έλεγχο διαπιστωθεί φοροδιαφυγή. Υπό σκέψη είναι και νέα αύξηση του ΦΠΑ κατά 1 ή και 2 μονάδες, η αύξηση της φορολογίας των πετρελαιοειδών κατά 25% έως το 2010 - στα πλαίσια σχετικής κοινοτικής οδηγίας - και οι μεγάλες αυξήσεις των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων. Το πρόβλημα της υστέρησης των εσόδων σχεδιάζουν να το αντιμετωπίσουν με την τιτλοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών ιδιωτών προς το δημόσιο, ύψους 1,6 δισ. ευρώ, ποσό το οποίο θα επιμεριστεί μεταξύ του 2005 και του 2006. Επί της ουσίας, βέβαια, η τιτλοποίηση δεν είναι παρά δάνειο, και η ΝΔ ως αντιπολίτευση έχει κατηγορήσει το ΠΑΣΟΚ για προσφυγή στη δημιουργική λογιστική. Στην ίδια κατεύθυνση, αυτή της ενίσχυσης των κρατικών εσόδων, κινείται και η επίσπευση της πώλησης σε ιδιώτες του 10% των μετοχών του ΟΤΕ, έως τις αρχές του Σεπτέμβρη, που ήρθαν στα χέρια του δημοσίου μετά τη λήξη του μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου αντίστοιχου ύψους, που είχε εκδώσει ο τηλεπικοινωνιακός οργανισμός.

Στο χώρο των ΔΕΚΟ, για τις οποίες η κυβέρνηση επεξεργάζεται σχετικό νομοσχέδιο, η ανατροπή των εργασιακών σχέσεων θα επιχειρηθεί με βάση τις ρυθμίσεις για την επιβολή ελαστικών εργασιακών σχέσεων που έγιναν για τον ΟΤΕ. Για να πιέσει μάλιστα η κυβέρνηση τα πράγματα προς αυτή την κατεύθυνση, σύμφωνα με πληροφορίες, στο νομοσχέδιο θα προβλέπεται και η εφαρμογή των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων και για τις εκτός Χρηματιστηρίου εταιρίες. Ετσι, όλες οι ΔΕΚΟ θα είναι υποχρεωμένες να εγγράψουν στους ισολογισμούς τους τα αναλογιστικά ελλείμματα των ασφαλιστικών τους ταμείων για τα επόμενα 20 χρόνια, όπως έγινε και με την περίπτωση της Εμπορικής. Στη συνέχεια βέβαια θα θέσουν το δίλημμα στους εργαζόμενους: `Η δέχεστε τις αλλαγές, ή χρεοκοπία της επιχείρησης.

Ειδική αναφορά υπάρχει στο νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ, ο οποίος τίθεται στις ράγες της ιδιωτικοποίησης. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ρ», τα κυβερνητικά σχέδια προβλέπουν να σπάσει ο ΟΣΕ σε 5 νέες εταιρίες. Μια εξ αυτών θα αναλάβει τα χρέη της σημερινής εταιρίας, μαζί με ένα μέρος της ακίνητης περιουσίας. Σε μια δεύτερη εταιρία θα μεταβιβαστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο θα μπορεί, έναντι ενοικίου, να χρησιμοποιηθεί, είτε από τον ΟΣΕ, είτε από άλλες ιδιωτικές εταιρίες, που θα δημιουργηθούν στο μέλλον και θα θελήσουν να εκμεταλλευτούν τις κερδοφόρες γραμμές (π.χ., Αθήνα - Θεσσαλονίκη). Ειλημμένη, τέλος, θα πρέπει να θεωρείται και η απόφαση για αύξηση των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών, όπου ως πρόσχημα θα χρησιμοποιηθεί η μεγάλη αύξηση των τιμών των καυσίμων...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Πρώτη επιλογή »(2006-07-20 00:00:00.0)
Σειρά παίρνει η ΔΕΠΑ(2004-08-19 00:00:00.0)
«Καμία εξέλιξη» για τις μετοχές του Δημοσίου(2003-06-05 00:00:00.0)
Προς εκποίηση κι άλλες μετοχές του ΟΤΕ(2001-11-29 00:00:00.0)
Ξεπουλούν για να μειώσουν το δημόσιο χρέος(2001-06-22 00:00:00.0)
Αλλο ένα 15% βορά στους ιδιώτες(2001-04-05 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ