Σάββατο 3 Ιούνη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ
Ενοχλούν οι ... «παρεμβατισμοί»

Οι εφοπλιστές απαίτησαν νέα προνόμια και όχι «παρεμβατισμούς», κατά την έναρξη των ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΩΝ

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας στην έναρξη των ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΩΝ
Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας στην έναρξη των ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΩΝ
Η αύξηση των υπερπρονομίων του εφοπλιστικού κεφαλαίου ήταν στην ουσία το ζητούμενο του συνεδρίου που έγινε χτες το πρωί στα πλαίσια έναρξης της παγκόσμιας 17ης Ναυτιλιακής Εκθεσης «ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ» με θέμα: «Το ρυθμιστικό περιβάλλον της διεθνούς ναυτιλίας». Οπως έγινε φανερό από τους περισσότερους ομιλητές, ακόμα και το τραγικό δυστύχημα του δεξαμενόπλοιου «ΕΡΙΚΑ», που βούλιαξε στις αρχές του χρόνου, προκαλώντας τεράστια οικολογική μόλυνση στις ακτές της Γαλλίας θα αποτελέσει ένα ακόμα πρόσχημα για νέες διευκολύνσεις προς τους εφοπλιστές, αυτή τη φορά στο όνομα της... ποιοτικής ναυτιλίας και στην αποφυγή ναυαγίων!

Τις εργασίες του συνεδρίου «άνοιξε» ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Γιάννης Λύρας, ο οποίος ανέφερε ότι τα ατυχήματα δίνουν έμφαση «στην αναζήτηση για ασφάλεια και ποιότητα». Ανέφερε ότι η υπόθεση αυτή είναι ένα σύμπλεγμα από παράγοντες που περιέχει τα ναυπηγεία, τους νηογνώμονες, τους πράκτορες, την ίδια τη σημαία του πλοίου και τα υποβαθμισμένα πλοία και σημείωσε ότι «απαιτείται η συνεργασία και η στήριξη της πολιτείας».

Πρώτος το λόγο από τους ομιλητές πήρε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρήστος Παπουτσής, ο οποίος, προφανώς προετοιμάζοντας το έδαφος για νέα αντιναυτεργατικά μέτρα, που άλλωστε ήδη έχει στο συρτάρι της η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, έκανε λόγο και για κρίση της εμπορικής ναυτιλίας! Αυτό, όταν τα υπερκέρδη των εφοπλιστών συνεχώς αυξάνονται, όπως αποδεικνύεται από τη συνεχή αύξηση του στόλου που από 3.200 περίπου πλοία το 1998 ξεπέρασαν τα 4.000 το 1999 και αναμένεται νέα αύξηση! Τόνισε δε ότι: «Η ιδιομορφία της διεθνούς ναυτιλίας την καθιστά κατ' εξοχήν οικονομική δραστηριότητα, η οποία λόγω των απρόβλεπτων διεθνών παραγόντων που την επηρεάζουν, πρέπει να είναι απαλλαγμένη από παρεμβατισμούς»!

Ομως την «παράσταση έκλεψε» η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Λογιόλα Ντε Παλάσιο, η οποία υπογράμμισε: «Ηδη από κράτη - μέλη έχουν αρχίσει να εφαρμόζονται οι κατευθυντήριες γραμμές της Ευρωπαϊκής Ενωσης για φορολογικές ελαφρύνσεις», προκειμένου οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές να μην καταφεύγουν σε σημαίες ευκαιρίας που σημαίνει υποβάθμιση της ποιότητας. Ανέφερε την ανάγκη για πλήρη «απελευθέρωση» των αγορών, που είναι αναγκαίος παράγοντας για την ανάπτυξη της ναυτιλίας. Ομως ανέφερε και μια αλήθεια: «Ο κίνδυνος που λέγεται όχι θεμιτός ανταγωνισμός είναι προφανής σε τομείς όπως η ναυτιλία και μας προκαλεί ανησυχία»...

Υπερκέρδη και συσσίτια

Τα «ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ», μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εκθέσεις στον κόσμο που διοργανώνουν οι εφοπλιστές, θα ανοίξουν τις πύλες τους μεθαύριο Δευτέρα στο εκθεσιακό κέντρο του ΟΛΠ στον Πειραιά, το οποίο κατά τραγική σύμπτωση βρίσκεται απέναντι από την εκκλησία του Αγίου Νικολάου όπου... διοργανώνονται συσσίτια για τους άνεργους ναυτεργάτες. Την ίδια στιγμή δηλαδή που θα καταφτάνουν οι εφοπλιστικές λιμουζίνες, άνεργοι ναυτεργάτες που πετάχτηκαν στη στεριά στο όνομα της ανταγωνιστικότητας, με άλλα λόγια της αύξησης των εφοπλιστικών υπερκερδών, θα συνωστίζονται στην ουρά στο προαύλιο της εκκλησίας για ένα πιάτο φαΐ. Τα στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, όσο και να «μαγειρεύονται» για να αποκρύψουν το «έγκλημα», εμφανίζουν για το μήνα Απρίλη 2.595 εγγεγραμμένους ανέργους. Η ΠΝΟ κάνει βέβαια λόγο για τουλάχιστον 6.000 ανέργους! Επίσης τα στοιχεία του ΓΕΝΕ δεν μπορούν να αποκρύψουν την αύξηση της ανεργίας χρόνο με το χρόνο, καθώς τον αντίστοιχο μήνα του 1999 οι εγγεγραμμένοι άνεργοι ήταν 2.098.

Η θλιβερή πρωτιά ανήκει και αυτή τη φορά στους ναύτες με 504 εγγεγραμμένους. Εντύπωση προκαλεί η αύξηση στους εγγεγραμμένους άνεργους πλοιάρχους που έφτασαν τους 473. Ακολουθούν οι πρακτικοί μηχανικοί με 322 εγγεγραμμένους και οι ασυρματιστές με 303.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ