Σάββατο 17 Σεπτέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Ξεπούλημα πάση θυσία

Να ξεπουλήσει την «Ολυμπιακή Αεροπορία» πάση θυσία επιδιώκει η κυβέρνηση, αδιαφορώντας προκλητικά τόσο για τις βαρύτατες καταγγελίες που διατυπώνονται πανταχόθεν ότι εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα, όσο και για τις δυσμενέστατες επιπτώσεις που θα έχει η ιδιωτικοποίηση της εταιρίας σε κοινωνικό, οικονομικό και εθνικό επίπεδο.

Ως πρώτο βήμα, η κυβέρνηση προχώρησε χτες στην κατάθεση τροπολογίας στη Βουλή, προκειμένου να αποφύγει τον κίνδυνο να κινηθούν διαδικασίες κατάσχεσης και άλλα ασφαλιστικά μέτρα από πιστωτές του ομίλου εταιριών της ΟΑ. Σύμφωνα με την τροπολογία - προσθήκη στο σχέδιο νόμου «Ρύθμιση Θεμάτων Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης», μέχρι και τις 28 Φλεβάρη 2006 «δεν επιτρέπονται οι διαδικασίες και η λήψη μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης, συμπεριλαμβανομένων και των ασφαλιστικών μέτρων, καθώς και των προσωρινών διαταγών, εντός ή εκτός της χώρας, σε βάρος των εταιριών "Ολυμπιακές Αερογραμμές ΑΕ" και "Ολυμπιακή Αεροπλοΐα ΑΕ" και οποιουδήποτε περιουσιακού τους στοιχείου...».

Στο μεταξύ, η κυβέρνηση ανακοίνωσε - περισσότερο για τον αποπροσανατολισμό του κόσμου - ότι θα υπάρξει επαφή με τους υποψήφιους αγοραστές για να διερευνηθούν οι προθέσεις τους, μετά την καταδικαστική απόφαση των Βρυξελλών.

Πάντως, ενδεικτική των προθέσεων της κυβέρνησης για το μέλλον της εταιρίας, είναι και η ...δυσαρέσκεια που εκφράζουν κορυφαία στελέχη του υπουργείου Μεταφορών για την απόφαση των Βρυξελλών. Οχι επειδή είναι «βαριά», αλλά επειδή αφήνει περιθώρια για την επιβίωση της εταιρίας. Τα ίδια στελέχη δεν κρύβουν ότι θα προτιμούσαν την «ταφόπετρα» στην εταιρία να τη βάλει η ίδια η ΕΕ, ώστε να μην επωμιστεί το κόστος η κυβέρνηση.

Παρεμβάσεις από Εβερτ και Μητσοτάκη

Η ιδιωτικοποίηση της ΟΑ είναι το πιθανότερο σενάριο σύμφωνα με τον Μ. Εβερτ, ο οποίος μάλιστα «αποκάλυψε» ότι η κυβέρνηση σκόπιμα κυκλοφόρησε το σενάριο της «εκκαθάρισης εν λειτουργία» προκειμένου να περάσει ανώδυνα την ιδιωτικοποίηση!

«Το πλέον πιθανό σενάριο βλέπω πως είναι η ιδιωτικοποίηση, χωρίς όμως να χάσει τη νομική της οντότητα η εταιρία και χωρίς να επιβαρυνθούν από την ενέργεια οι εργαζόμενοι», είπε μιλώντας χτες στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ ο πρώην πρόεδρος της ΝΔ, επισημαίνοντας ότι αυτό που προέχει είναι «να βρεθούν αξιόπιστοι αγοραστές και όχι τυχάρπαστοι». Σε ερώτηση, γιατί η κυβέρνηση βιάστηκε να μιλήσει για «εκκαθάριση» της ΟΑ ο Μ. Εβερτ είπε ότι «ήταν κίνηση τακτικής»(!) και συμπλήρωσε: «Αν δεν είχε δείξει μια τέτοια πρόθεση με όρους και προϋποθέσεις για εκκαθάριση, δε θα είχαμε φτάσει στην ηπιότερη - απ' ό,τι αναμέναμε - απόφαση. Διαφορετικά θεωρώ ότι θα ήταν πολύ σκληρότερη».

«Πολύ δύσκολη» χαρακτήρισε την υπόθεση της ΟΑ ο Κ. Μητσοτάκης, ο οποίος υποστήριξε ότι «όπως είναι σήμερα, δεν μπορεί να επιβιώσει». «Αν μπορεί να γίνει καλύτερη, το εύχομαι», συμπλήρωσε σε δηλώσεις που έκανε χτες στο Ρέθυμνο. Δεν παρέλειψε να επιρρίψει τις ευθύνες για την κατάσταση στην «Ολυμπιακή» όχι τόσο στις προηγούμενες κυβερνήσεις όσο στους εργαζόμενους «που δε δέχονται ποτέ να δουλέψουν με τους ίδιους όρους, που δούλευαν οι εργαζόμενοι στις άλλες μεγάλες αεροπορικές εταιρίες του κόσμου»!

Το ΤΕΕ

Ανυπολόγιστες και δυσβάστακτες πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις θα έχει η ιδιωτικοποίηση ή εκκαθάριση της ΟΑ, επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ).

Μεταξύ των επιπτώσεων αυτών, αναφέρει: Τον κίνδυνο απαξίωσης και μελλοντικής κατάργησης πολλών μικρών περιφερειακών αεροδρομίων, καθώς καμιά ιδιωτική εταιρία δε θα «πετά» σε «μη επικερδείς προορισμούς». Την απώλεια συσσωρευμένης και διεθνώς αναγνωρισμένης τεχνογνωσίας που έχει σήμερα η Τεχνική Βάση της ΟΑ. Το σημαντικό κόστος που θα πρέπει να καταβάλλει το κράτος στο αεροδρόμιο Σπάτων, αφού βάσει της σύμβασης παραχώρησης, η ΟΑ είναι ο κύριος χρήστης του αεροδρομίου, αποδίδοντας εξαιρετικά υψηλό τίμημα κάθε χρόνο για «ενοικιοστάσιο».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ