Τετάρτη 18 Γενάρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΟΔΗΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Λιμάνια - τσιφλίκια των μονοπωλίων

Την άμεση απόσυρσή της ζήτησε χτες ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας, κατά τη συζήτηση της οδηγίας στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Οι αγώνες των λιμενεργατών, όπως η προχτεσινή πανευρωπαϊκή απεργία και συγκέντρωση στο Στρασβούργο, αποτελεί ξεκάθαρο πολιτικό μήνυμα για την απόσυρση της οδηγίας (φωτ. από λιμάνι του Βελγίου κατά την απεργία της Δευτέρας)
Οι αγώνες των λιμενεργατών, όπως η προχτεσινή πανευρωπαϊκή απεργία και συγκέντρωση στο Στρασβούργο, αποτελεί ξεκάθαρο πολιτικό μήνυμα για την απόσυρση της οδηγίας (φωτ. από λιμάνι του Βελγίου κατά την απεργία της Δευτέρας)
Στον απόηχο της προχθεσινής μαχητικής απεργιακής κινητοποίησης στο Στρασβούργο, όπου 15.000 εργαζόμενοι από όλα τα λιμάνια της Ευρώπης αντιτάχθηκαν δυναμικά στην οδηγία απελευθέρωσης των λιμενικών υπηρεσιών, πραγματοποιήθηκε χθες η συζήτηση επί του θέματος στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ενώ σήμερα αναμένεται και η σχετική ψηφοφορία.

Παρά το γεγονός ότι οι εκπρόσωποι όλων των ομάδων τοποθετήθηκαν δημαγωγικά ενάντια στη συγκεκριμένη οδηγία, στις παρεμβάσεις τους, επιβεβαίωσαν ότι σε καμιά περίπτωση δε διαφωνούν με την ουσία και τη στρατηγική της στόχευση, που δεν είναι άλλη από την παράδοση των λιμένων στο μεγάλο κεφάλαιο και το παραπέρα χτύπημα των δικαιωμάτων των λιμενεργατών. Σ' αυτό το πνεύμα, οι αυτοαποκαλούμενοι «εκλεγμένοι εκπρόσωποι των λαών της Ευρώπης» δεν παρέλειψαν να καταδικάσουν την πανευρωπαϊκή κινητοποίηση της Δευτέρας, δείχνοντας πόσο τους ενοχλεί και φοβούνται τη λαϊκή αντίδραση στα αντεργατικά τους σχέδια.

Από τους Ελληνες ευρωβουλευτές, η εκπρόσωπος της ΝΔ Ρόδη Κράτσα - Τσαγκαροπούλου, υπερασπιζόμενη την οδηγία, σημείωσε στην παρέμβασή της ότι «υποδεχόμαστε θετικά την πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να προτείνει ένα πλαίσιο κανονιστικό που πενήντα χρόνια και παραπάνω μετά την ίδρυση της Ευρωπαϊκής Κοινότητας λείπει από την Ευρωπαϊκή Ενωση»...

Ενώ ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Σιφουνάκης, στην τοποθέτησή του, άφησε ξεκάθαρα να διαφανεί ότι δεν αμφισβητεί την «αναγκαιότητα» απελευθέρωσης των λιμενικών υπηρεσιών, αλλά το περιτύλιγμα με το οποίο θα πλασαριστούν τα αντεργατικά μέτρα, ύστερα από τις αντιδράσεις των εργαζομένων που προκάλεσε η συζητούμενη οδηγία. Οπως είπε χαρακτηριστικά στην παρέμβασή του, «η έλλειψη πολιτικής στήριξης θα οδηγήσει σε μακρά περίοδο αβεβαιότητας και δε θα δημιουργήσει κλίμα επενδυτικής σταθερότητας, ενώ αντίθετα ελλοχεύει ο κίνδυνος να μειωθούν τα επενδυτικά κίνητρα και να τεθούν σε κίνδυνο οι ευημερούσες λιμενικές επιχειρήσεις».

Να αποσυρθεί η αντιδραστική οδηγία

Στον αντίποδα της κατ' ουσίαν δικομματικής συναίνεσης με τον πυρήνα της οδηγίας, κινήθηκε η τοποθέτηση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ, Γιώργου Τούσσα. Αφού ξεκαθάρισε ότι το ΚΚΕ καταψηφίζει την πρόταση της Κομισιόν για την «πρόσβαση στην αγορά λιμενικών υπηρεσιών» και ζητάει την απόσυρσή της, χαρακτήρισε την προχτεσινή συγκέντρωση των λιμενεργατών στο Στρασβούργο και την κλιμάκωση των αγώνων τους σαν ένα «σαφέστατο πολιτικό μήνυμα για την απόρριψη της οδηγίας».

«Η "νέα" έκδοση της σχετικής οδηγίας για τα λιμάνια, παρά τους ψευδεπίγραφους ισχυρισμούς περί διαφάνειας, διασφαλίσεων κ.ά., είναι ακόμη χειρότερη από αυτήν που καταψηφίστηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις 23/11/2003», τόνισε ο Γ. Τούσσας. «Περιλαμβάνει το ξεπούλημα των λιμανιών στους ιδιώτες, καθώς και όλη την "γκάμα" των λιμενικών υπηρεσιών: φορτοεκφόρτωση, στοιβασία, αποθήκευση, πλοήγηση, ρυμούλκηση, ελλιμενισμό, επιβίβαση - αποβίβαση των επιβατών, κ.ά.

Η πρόταση της Κομισιόν περιλαμβάνει την "αυτοεξυπηρέτηση", δηλαδή οι ναυτιλιακές εταιρίες και οι μονοπωλιακοί επιχειρηματικοί όμιλοι, που δραστηριοποιούνται στον τομέα των μεταφορών, θα χρησιμοποιούν τα πληρώματα των πλοίων, καθώς και χαμηλόμισθο ανειδίκευτο προσωπικό για τη φορτοεκφόρτωση των πλοίων, αλλά και γενικότερα για όλες τις τεχνικοοικονομικές λιμενικές υπηρεσίες».

Ευνοημένο μόνο το κεφάλαιο

Αναλύοντας τις συνέπειες που θα έχει για τους λιμενεργάτες και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο η εφαρμογή της οδηγίας, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ σημείωσε: «Η υιοθέτηση αυτής της πρότασης για τα λιμάνια θα επιφέρει ισχυρό πλήγμα στα μισθολογικά δικαιώματα των λιμενεργατών. Η εντατικοποίηση της δουλιάς των εργαζομένων στα λιμάνια και στα καράβια με την αυτοεξυπηρέτηση θα επιφέρει κατάφωρη παραβίαση των κανόνων ασφάλειας και αύξηση των κινδύνων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και του περιβάλλοντος.

Επίσης, η οδηγία θα προκαλέσει καταστροφή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που παρέχουν λιμενικές υπηρεσίες και τη μονοπώληση της αγοράς λιμενικών υπηρεσιών από τους πολυεθνικούς επιχειρηματικούς ομίλους, με αποτέλεσμα να χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας για τους λιμενεργάτες.

Η σχετική οδηγία για τα λιμάνια και οι Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για τα "συγχρηματοδοτούμενα" λιμενικά έργα αξιοποιούνται για να διοχετευτεί πακτωλός επιδοτήσεων στις ναυτιλιακές εταιρίες και γενικότερα στα μονοπώλια, που δραστηριοποιούνται στον τομέα των μεταφορών».

«Χρειάζεται οι λιμενεργάτες, γενικότερα οι εργαζόμενοι, να βγάλουν τα απαραίτητα πολιτικά συμπεράσματα. Η οδηγία για τα λιμάνια εντάσσεται στη γενικότερη αντιλαϊκή πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπως καθορίζεται μέσα από τη Συνθήκη του Μάαστριχτ και τη Στρατηγική της Λισαβόνας, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, τη διασφάλιση και αύξηση των κερδών του κεφαλαίου», τόνισε ο Γ. Τούσσας.

Η δύναμη στα χέρια των εργαζομένων

Καταλήγοντας, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ σημείωσε: «Ενώ η "νέα έκδοση" της πρότασης της Κομισιόν απορρίφθηκε από τις Επιτροπές Απασχόλησης και Εσωτερικής Αγοράς και επιπρόσθετα η πρόταση του εισηγητή απορρίφθηκε από την Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού, η Κομισιόν επιμένει στην "απελευθέρωση" των λιμενικών υπηρεσιών, αναδεικνύοντας, για άλλη μια φορά, σοβαρό πολιτικό ζήτημα, το αγεφύρωτο χάσμα - την αναντιστοιχία που υπάρχει μεταξύ της ΕΕ και της βούλησης και των διεκδικήσεων των εργαζομένων.

Ο αγώνας των λιμενεργατών χρειάζεται να προσανατολιστεί και να συντονιστεί με το συνεπές ταξικό εργατικό κίνημα συνολικά ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης για ριζικές αλλαγές στην οικονομία και στο επίπεδο της εξουσίας, για να γίνουν τα λιμάνια λαϊκή περιουσία στα πλαίσια της Λαϊκής Οικονομίας και της Λαϊκής Εξουσίας».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ