Παρασκευή 23 Ιούνη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
Πτήσεις με πανάκριβα τέλη για τους επιβάτες

Διπλάσια ή ακόμη και τριπλάσια τέλη αεροδρομίου (αποτελούν σημαντικό μέρος της συνολικής τιμής του εισιτηρίου) θα πληρώνουν από του χρόνου όλοι οι επιβάτες που θα χρησιμοποιούν το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο των Σπάτων, εξαιτίας του τρόπου κατασκευής του με το ληστρικό σύστημα της συγχρηματοδότησης εκ μέρους και ιδιωτών!

Αυτό προανήγγειλε χτες ουσιαστικά ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, με αφορμή την πραγματοποίηση μια πρώτης ολιγόλεπτης δοκιμαστικής προσγείωσης - απογείωσης ενός μικρού αεροπλάνου της ΥΠΑ στον ανατολικό αεροδιάδρομο. Οπως δήλωσε: «Η εταιρία του αεροδρομίου στη μετοχική της σύνθεση έχει την αναφορά της στο 55% του Ελληνικού Δημοσίου και στο 45% της Κοινοπραξίας. Ακριβώς γι' αυτό το λόγο θέλουμε το αεροδρόμιο να είναι σύγχρονο, ασφαλές, αξιόπιστο, αλλά ταυτόχρονα κερδοφόρο, αποδοτικό και ανταγωνιστικό».

Σύμφωνα με πληροφορίες από τα ίδια τα στελέχη της εταιρίας «Αερολιμήν Αθηνών», το κόστος των τελών που διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή με τις αεροπορικές εταιρίες, το οποίο φυσικά αυτές θα μετακυλήσουν στον επιβάτη - όπως παραδέχονται οι πάντες - είναι διπλάσιο από το σημερινό που πληρώνουν στο Ελληνικό, αν συμπεριληφθεί το περιβόητο «Σπατόσημο», και τριπλάσιο αν δε συμπεριληφθεί...

Πανάκριβη επομένως θα γίνει για τους επιβάτες η χρησιμοποίηση του νέου αεροδρομίου, πολύ περισσότερο που επιπλέον όλες οι υπόλοιπες υπηρεσίες που θα παρέχονται σ' αυτό θα είναι πλήρως ιδιωτικές και θα λειτουργούν με συμβάσεις παραχώρησης που προκηρύσσει η «Αερολιμήν Αθηνών». Υπολογίζεται μάλιστα ότι το 40% των εσόδων (συνολικά θα ανέρχονται σε 40 δισ. δρχ. το χρόνο για τα πρώτα χρόνια λειτουργίας) θα εισπράττονται από τις υπηρεσίες αυτές...

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το συνολικό κόστος κατασκευής του αεροδρομίου έχει φτάσει τα 660 δισ. δρχ., και η κοινοπραξία των ξένων ιδιωτικών εταιριών («Χόχτιφ» - «ΑΒΒ») συμμετέχει (τρόπος του λέγειν, φυσικά) με ίδια κεφάλαια 53 δισ. δρχ., δηλαδή ούτε με 10%. Αντί αυτού, κατέχουν το 45% της «Αερολιμήν Αθηνών» και θα εκμεταλλεύονται το νέο αεροδρόμιο για 30 ολόκληρα χρόνια, αφού έχουν λάβει βέβαια και τη μερίδα του λέοντος από τα κατασκευαστικά κέρδη...

Στην ίδια χτεσινή τελετή ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Βερελής δεν απέκρυψε το γεγονός ότι η μετεγκατάσταση του εθνικού μας αερομεταφορέα, δηλαδή της «Ολυμπιακής», στα Σπάτα εξακολουθεί να είναι προβληματική. Πρόσθεσε όμως ότι «με την προσπάθεια που καταβάλλεται δε θα δημιουργήσει πρόβλημα στην έναρξη του αεροδρομίου». Γεγονός είναι όμως η Επισκευαστική Βάση, σύμφωνα με τον ίδιο τον προγραμματισμό του υπουργείου, θα είναι έτοιμη το Νοέμβρη του 2001, δηλαδή έξι μήνες μετά την προγραμματισμένη έναρξη λειτουργίας του αεροδρομίου, πράγμα που ανοίγει το δρόμο για την κατασκευή δεύτερης επισκευαστικής βάσης από ιδιώτες...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ