Τετάρτη 14 Ιούνη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Θεσμοθετεί την ανισοτιμία

Κατηγορηματικό «ΟΧΙ» από το ΚΚΕ στη Βουλή

Κατηγορηματικό «ΟΧΙ» χτες από το ΚΚΕ, στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την Τεχνική Εκπαίδευση που συζητήθηκε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Ο εισηγητής του, Γιώργος Χουρμουζιάδης, καταψήφισε, καταγγέλλοντας την υλοποίηση των πολιτικών του κεφαλαίου στην Παιδεία, καθώς και τη θεσμοθέτηση της ταξικότητας και ανισοτιμίας ανάμεσα στους μαθητές. Από την πλευρά της κυβέρνησης, επιχειρήθηκε να παρουσιαστεί το νομοθέτημα ως «αναβάθμιση» και «μεταρρύθμιση» της τεχνικής εκπαίδευσης, ενώ υπέρ της διατήρησης των ΤΕΕ, τάχθηκε το ΠΑΣΟΚ.

Το νομοσχέδιο «επαγγέλλεται με παραπειστικό τρόπο την ισοτιμία», τόνισε, παρεμβαίνοντας, ο Γιώργος Χουρμουζιάδης, μιλώντας παράλληλα για «αόριστη και δημαγωγική εισαγωγή της αύξησης της γενικής παιδείας στο πρόγραμμα» σπουδών των επαγγελματικών λυκείων και τεχνικών σχολών, ενώ χαρακτήρισε δημαγωγικές και τις αναφορές για την πρόσβαση των μαθητών στα ΑΕΙ - ΤΕΙ.

Αναφερόμενος γενικά στο νομοθέτημα, ο Γ. Χουρμουζιάδης τόνισε ότι «καταγγέλλει τη χρεοκοπία της παλιάς ΤΕΕ», αλλά «νομοθετεί ένα σύστημα όπου καμιά από τις προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις δε θεραπεύει την απαξίωση», αντίθετα ωθεί τις εκπαιδευτικές δομές «να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα της αγοράς, των ανταγωνισμών και της εξατομίκευσης των προβλημάτων». «Ο απόφοιτος θα βρίσκεται μόνιμα παγιδευμένος μέσα σε μια εφιαλτική μορφή ομηρίας», συνέχισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, αφού «θα είναι αναγκασμένος να αναζητά κάθε τόσο νέες γνώσεις και δεξιότητες, όπως απαιτεί το μεγάλο κεφάλαιο που ελέγχει την τεχνολογία και τις επιχειρήσεις που την αξιοποιούν». Παράλληλα, ο Γ. Χουρμουζιάδης υπογράμμισε πως το νομοσχέδιο «υπηρετεί την πρόωρη και μαζική στροφή των παιδιών στην υποδεέστερη τεχνική εκπαίδευση», την ίδια στιγμή που «διατηρείται εξόφθαλμα ο διαχωρισμός ανάμεσα στο γενικό λύκειο, το ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ». Ιδιαίτερα για τις τεχνικές σχολές, σημείωσε ότι «θα συστήσουν ένα σχολείο μιας δεύτερης κατηγορίας», ενώ «οι επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων ύστερα από την οδηγία της ΕΕ (36/2005) δε συσχετίζονται με το πτυχίο». Επίσης υποστήριξε ότι στην εισηγητική έκθεση του νομοσχεδίου «υπολανθάνει και μια άλλη πολιτική πρόταση που αναφέρεται στην ελεύθερη επιλογή σχολείου», λέγοντας ότι «γίνεται σε μια ηλικία που η προσωπικότητα του ατόμου δεν έχει διαμορφωθεί», λόγω και του υπάρχοντος εκπαιδευτικού συστήματος, «άρα η δήθεν ελεύθερη επιλογή προσδιορίζεται από τον ταξικό χαρακτήρα του περιβάλλοντος του μαθητή».

Αναφερόμενος, συνολικά, στην εκπαίδευση, ο εισηγητής του ΚΚΕ είπε ότι είναι «υπεύθυνη για τη διαμόρφωση μιας ενεργής και πολιτικής συνείδησης της νεολαίας της χώρας» και μάλιστα «σε ένα περιβάλλον των ασφυκτικών ανταγωνισμών της ελεύθερης αγοράς». Πρόσθεσε ότι «η βασική εκπαίδευση είναι ένα αναφαίρετο δικαίωμα που πρέπει να παρέχεται δωρεάν και χωρίς διακρίσεις» και να είναι «όχι μικρότερη από 12 χρόνια» με «συνεχή ποιοτική αναβάθμιση και όχι μια ανορθόλογη ποσοτική διεύρυνση», ενώ οφείλει «να μην υποκύπτει σε ευέλικτες προσαρμογές» και «στις ανάγκες των μεγάλων επιχειρήσεων». Ιδιαίτερα για την Τεχνική Εκπαίδευση, υποστήριξε πως για το ΚΚΕ είναι θέμα «γενικότερης αναδιαμόρφωσης του εκπαιδευτικού μας συστήματος», μιλώντας για «ταξικότητα που χαρακτηρίζει το προπέτασμα του μεταρρυθμιστικού καπνού», με στόχο «να ανατραπεί η αναλογία μεταξύ των μαθητών γενικής - τεχνικής εκπαίδευσης».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ