Τετάρτη 19 Ιούλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
Θέατρο
«Η τέλεια στρατηγική»

Η στήλη, παρουσιάζοντας όλες τις προηγούμενες παραστάσεις του, έχει επισημάνει την ιδιαίτερα ελπιδοφόρα για το θέατρό μας σκηνοθετική και μεταφραστική δημιουργία - και μάλιστα με κλασικά και γενικότερα μεγάλων απαιτήσεων έργα - του ηθοποιού Νίκου Χατζόπουλου. Μια ακόμη απόδειξή της αποτελεί η ολόπλευρα ευδόκιμη (μεταφραστικά, σκηνοθετικά, σκηνογραφικά -ενδυματολογικά, υποκριτικά), υψηλής αισθητικής, παρά τη λιτότητά της, με μέτρο εκσυγχρονιστικής μετάφρασης και σκηνοθεσίας του, με το έργο του Μαριβώ «Η τέλεια στρατηγική», στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών («Σχολείον»). Ο Χατζόπουλος τόλμησε να «ασκηθεί» μεταφραστικά και σκηνοθετικά και να «ασκήσει» υποκριτικά, επιτυγχάνοντας μάλιστα αψεγάδιαστες - ατομικά και συλλογικά - ερμηνείες, τους ταλαντούχους ηθοποιούς (με τη σειρά εμφάνισης): Γιάννη Νταλιάνη, Βασίλη Καράμπουλα, Δημοσθένη Ελευθεριάδη, Δέσποινα Κούρτη, Αννα Μάσχα, Μαρία Κεχαγιόγλου, Κώστα Μπερικόπουλο, Γιώργο Γλάστα, με αυτό το (άπαιχτο στην Ελλάδα) έργο του Γάλλου κωμωδιογράφου του 19ου αιώνα. Εργο αντιπροσωπευτικό και του κοινωνιολογικού στόχου, αλλά και του μοναδικού, απόλυτα προσωπικού γλωσσικού ιδιώματος της δραματουργίας του Μαριβώ, του λεγόμενου «μαριβωντάζ». Ορος που συνοψίζει τη ρητορικά, ναρκισσιστικά κομψευόμενη, επιδεικτικά πνευματώδη, φαινομενικά ευγενική, προπάντων ψευδολόγα γλώσσα των «ηρώων» του. Γλώσσα σαρκαστικός «καθρέφτης» της ζωής, των αξιών, ηθών, συμπεριφορών, κοινωνικών σχέσεων της αριστοκρατίας, των «δορυφόρων» και υπηρετών της, με θεματικό επίκεντρο τους έρωτές τους. Γλώσσα που άλλα λέει και άλλα εννοεί, με την οποία τα πρόσωπα του Μαριβώ, εμμέσως αυτοαποκαλύπτονται, μέσα σε ένα παιγνιώδες «γαϊτανάκι» ψεύδους και αλήθειας. Στο συγκεκριμένο έργο, το «γαϊτανάκι» του ερωτικού μπερδέματος προκαλούν τέσσερις αριστοκράτες - μια φιλάρεσκη κόμισσα και ο πιστός εραστής της, μια μαρκησία και ο ερωτοτροπών με την κόμισσα εραστής της, η υπηρέτρια της κόμισσας - ερωτευμένη με τον υπηρέτη του εραστή της κόμισσας, ο κηπουρός της κόμισσας και ο υπηρέτης της μαρκησίας - ερωτικός αντίζηλος του άλλου υπηρέτη, έως ότου με το «στρατήγημα» της μαρκησίας και του εραστή της κόμισσας, που παριστάνουν τους εραστές, αποκαλυφθεί η ερωτική αλήθεια όλων.


ΘΥΜΕΛΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ