Κυριακή 5 Νοέμβρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Θάλασσα κερδών

Είναι γνωστό ότι από τον περασμένο Φλεβάρη οι ναυτεργάτες στην ακτοπλοΐα παραμένουν σε καθεστώς επιστράτευσης. Είναι γνωστό, επίσης, ότι στο πλαίσιο της «απελευθέρωσης» της ακτοπλοΐας οι τιμές των εισιτηρίων «πέταξαν» στα ύψη. Στην πρώτη περίπτωση η κυβέρνηση επικαλέστηκε το «δημόσιο συμφέρον», στη δεύτερη την «εξυγίανση του ανταγωνισμού», που θα συντελούσε δήθεν στη μείωση των τιμών των εισιτηρίων. Το ποιος, τελικά, ωφελήθηκε από την επιστράτευση και την «απελευθέρωση», μπορούν εύκολα να το καταλάβουν οι ναυτεργάτες, οι νησιώτες και οι άλλοι εργαζόμενοι, που - κυρίως το καλοκαίρι - χρησιμοποίησαν τα πλοία της γραμμής. Για όσους, όμως, δεν κατέληξαν σε κάποιο συμπέρασμα, μπορεί να τους βοηθήσει η ΑΝΕΚ, με την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το εννιάμηνο του 2006.

Εχουμε και λέμε: Αύξηση των καθαρών κερδών μετά από φόρους 49,6% (από 13,3% το 2005), αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 11,7% και, μάλιστα, με ένα λιγότερο πλοίο στο στόλο φέτος. Κέρδη, δηλαδή, ασύλληπτα για τον κοινό νου, τα οποία φανερώνουν δύο πράγματα: Πρώτον, ότι το «δημόσιο συμφέρον», στη γλώσσα της σημερινής κυβέρνησης, όπως και της προηγούμενης του ΠΑΣΟΚ, ταυτίζεται αποκλειστικά με το συμφέρον των ακτοπλόων εφοπλιστών. Και, δεύτερον, η «απελευθέρωση» όχι μόνο δεν έφερε μείωση της τιμής των εισιτηρίων, γεγονός που θα έπρεπε με κάποιον τρόπο να αποτυπώνεται και στα οικονομικά αποτελέσματα, αλλά, αντίθετα, εκτίναξε τα ναύλα στα ύψη, κάνοντας ακόμα πιο ακριβή τη μετακίνηση με πλοίο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ