Κυριακή 14 Γενάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 35
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΝΕΦΟΣ
Νέα μέτρα με παλιά συνταγή;

Κανείς δεν αρνείται πλέον ότι απέτυχαν όλα τα μέτρα, που εφαρμόστηκαν τα τελευταία χρόνια για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης του Λεκανοπεδίου. Κι όμως, οι αρμόδιοι του ΥΠΕΧΩΔΕ προωθούν δέσμη νέων μέτρων, τα οποία όμως κινούνται στην ίδια κατεύθυνση

Σε κρίσιμο σταυροδρόμι λήψης νέων μέτρων για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην Αθήνα βρίσκεται εδώ και λίγους μήνες η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ. Η λήψη των νέων μέτρων θεωρείται από πολλούς παράγοντες του υπουργείου αναγκαία, καθώς το νέφος επιμένει να σκεπάζει με την ίδια περίπου ένταση τον ουρανό της πρωτεύουσας, επιβεβαιώνοντας παράλληλα ότι όλες οι ρυθμίσεις που επιχειρήθηκαν τα τελευταία χρόνια ήταν απολύτως ανεπιτυχείς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η δέσμη των νέων μέτρων προέκυψε από τη συνεργασία των αρμοδίων υπηρεσιών του ΥΠΕΧΩΔΕ με τους εμπειρογνώμονες του Οργανισμού Προστασίας Περιβάλλοντος της Καλιφόρνιας, αλλά κινείται στο ίδιο μοτίβο και στην ίδια κατεύθυνση με τα μέτρα που ήδη εφαρμόζονται! Ουσιαστικά δηλαδή πρόκειται για μέτρα που θα βασίζονται σχεδόν μονομερώς και πάλι στο αυτοκίνητο, χωρίς μάλιστα να αποκλείεται και μια νέα φάση απόσυρσης, αφού προς μια τέτοια κατεύθυνση πιέζουν αφόρητα τον τελευταίο καιρό οι εισαγωγείς αυτοκινήτων.

Και όλα αυτά όταν:

  • Από τα στοιχεία των ελέγχων του ΠΕΡΠΑ, αποδεικνύεται ότι ακόμη και το 12% των καταλυτικών επιβατικών ΙΧ και το 23,5% των καταλυτικών ταξί, που είναι μάλιστα εφοδιασμένα με Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων, εξακολουθούν να εκπέμπουν ρύπους πάνω από τα θεσπισμένα όρια.
  • Είναι γνωστό ότι το αυτοκίνητο δεν μπορεί και δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται μόνο ως πηγή ρύπανσης ανεξάρτητα από την κίνησή του. Κι όμως, ελάχιστα μέτρα έχουν ληφθεί για την ελαχιστοποίηση των οχηματοχιλιομέτρων των ΙΧ αυτοκινήτων, όπως είναι η ευνόηση των Μαζικών Μέσων Μεταφοράς, η αλλαγή των λειτουργιών της πόλης κ.ά. Σιγά - σιγά μάλιστα, υποκύπτοντας η κυβέρνηση σε διάφορες πιέσεις αρχίζει να βάζει "νερό στο κρασί της" και στην αποκλειστική χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.
  • Είναι επίσης γνωστό ότι το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης της πρωτεύουσας είναι πολυσύνθετο και έχει να κάνει τόσο με την κακή ρυμοτομία, την υπερσυγκέντρωση πληθυσμού και βιομηχανίας, που λειτουργεί χωρίς τις αναγκαίες συσκευές αντιρύπανσης, όσο και με τη διαρκή αποψίλωση του αστικού και περιαστικού πρασίνου.

Ετσι, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΕΡΠΑ που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στην Εκθεση Περιβάλλοντος του ΥΠΕΧΩΔΕ, τις 146 μέρες του 1993 το νέφος σκέπαζε την πρωτεύουσα. Μάλιστα τις 31 από τις μέρες αυτές η ρύπανση χαρακτηρίζεται ως υψηλή και τις 11 μέρες ως πολύ υψηλή.

Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, "στους σταθμούς του Κέντρου μεγαλύτερος αριθμός ημερών χαρακτηρίζεται από υψηλά ή πολύ υψηλά επίπεδα ρύπανσης κυρίως για το διοξείδιο του αζώτου και λιγότερο για το μονοξείδιο του άνθρακα, διοξείδιο του θείου και τον καπνό". Μάλιστα έχουμε επέκταση του νέφους προς την περιφέρεια, αφού όπως παρατηρεί η ίδια εκθεση, "στους σταθμούς της περιφέρειας και ιδιαίτερα σε αυτούς που βρίσκονται προς τα βόρεια της πόλης, μεγαλύτερος αριθμός ημερών χαρακτηρίζεται από υψηλή ή πολύ υψηλή ρύπανση από όζον (χαρακτηριστικός ρύπος φωτοχημικής ρύπανσης)".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ