Πέμπτη 23 Γενάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Πυκνώνουν τα προβλήματα στο μετρό

Στον "αέρα" τώρα και το έργο κατασκευής σκυροδέματος. Απλήρωτοι 74 εργαζόμενοι. Σίγουροι για τα "πανωπροίκια" οι εργολάβοι, κατόπιν "συμφωνίας κυρίων" με την κυβέρνηση...

Ολο και νέα προβλήματα εμφανίζονται στις εργασίες κατασκευής του μετρό Αθήνας, την ίδια στιγμή που οι κύριες εργασίες παραμένουν "παγωμένες" και η κυβέρνηση μεθοδεύει την ικανοποίηση των απαιτήσεων των εργολάβων για νέα "πανωπροίκια" μέσα από διάφορες επιτροπές που συστήνει. Στον "αέρα", βρίσκεται αυτή τη φορά το έργο κατασκευής σκυροδέματος στο σταθμό του Συντάγματος.Από την άλλη πλευρά, οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας των εργολάβων "Ολυμπιακό Μετρό", σε χτεσινή συνάντηση με τους δημοσιογράφους, επέρριψαν ουσιαστικά σχεδόν όλες τις ευθύνες για το μπλοκάρισμα των εργασιών στο ελληνικό δημόσιο, ενώ παράλληλα θεώρησαν δεδομένη την υπογραφή μιας"συμφωνίας κυρίων" με την κυβέρνηση (όχι πια νέα συμπληρωματική σύμβαση), με βάση την οποία θα κατορθώσουν τελικά να καρπωθούν ένα σημαντικό μέρος των χρηματικών τους απαιτήσεων, που ανέρχονται συνολικά σε αρκετές δεκάδες δισ. δρχ.!

Χτες, οι 74 εργαζόμενοι στο εργοτάξιο του Συντάγματος πραγματοποίησαν στάση εργασίας, καθώς κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς δουλιά, ενώ δεν τους έχει καταβληθεί ακόμα το 15ήμερο Γενάρη και οι υπεύθυνοι δεν ξεκαθαρίζουν το"αν" και το "πότε" θα πληρωθούν. Το συγκεκριμένο έργο έχει αναλάβει η εταιρία "ΕΥΔΟΜΟΣ ΑΕ",ωστόσο - σύμφωνα με πληροφορίες - η κατασκευάστρια κοινοπραξία "Ολυμπιακό Μετρό" θέλει να διακόψει τη συνεργασία και δεν πληρώνει τον υπεργολάβο.

Μέχρι στιγμής, έχει πραγματοποιηθεί περίπου το 55% των εργασιών κατασκευής σκυροδέματος στο σταθμό, ενώ η ολοκλήρωσή του απαιτεί τουλάχιστον 6 μήνες δουλιά ακόμα (έχουν "πέσει" 15.000 κυβικά μπετόν και υπολείπονται 11.000 κυβικά). Μάλιστα, χαρακτηρίζοντας επείγουσες τις σχετικές εργασίες και με άδεια της αρμόδιας Επιθεώρησης Εργασίας οι εργαζόμενοι υποχρεώνονταν να δουλεύουν και Σάββατο και υπερωρίες.

Οι εργαζόμενοι είχαν χτες συγκεντρωθεί στο χώρο μπροστά στα γραφεία της τεχνικής εταιρίας, αγανακτισμένοι για την όλη κατάσταση. Δίπλα τους βρέθηκε ο Ν. Ντάλας,αντιπρόεδρος του Παραρτήματος, στο μετρό, του Συνδικάτου Οικοδόμων, που σημείωσε: "Κάναμε παρέμβαση για το θέμα στον εργοταξιάρχη Πεντικιούρ. Το αίτημά μας είναι να παραμείνουν όλοι οι εργαζόμενοι μέχρι να τελειώσει το έργο και να πληρώνονται κανονικά. Αν δεν πληρωθούν, το επόμενο βήμα μας είναι η επίσχεση εργασίας και θα δούμε και άλλες μορφές πάλης".

Οι εργολάβοι

Οι εκπρόσωποι των εργολάβων του μετρό (ο Γερμανός Β. Σταϊνμπρένερ, ο Γάλλος Π. Μαντζεντί και ο Μ. Σίμας) αποφάσισαν για πρώτη φορά, ύστερα από 5 χρόνια, να συναντηθούν με τους δημοσιογράφους, προσπαθώντας να δικαιολογήσουν τις παράλογες απαιτήσεις τους, φτάνοντας στο σημείο να ισχυριστούν ότι μερικοί από αυτούς, όχι μόνο δεν κερδίζουν, αλλά έχουν και ...ζημία! Παρά τις επανειλημμένες και επίμονες ερωτήσεις, δε θέλησαν να φανερώσουν το συνολικό κόστος των απαιτήσεών τους, που, κατά πληροφορίες, ανέρχονται σε 160 δισ. δρχ. Είπαν απλώς ότι το ποσόν θα είναι αντικείμενο των διαπραγματεύσεων που διεξάγονται και σε μία έκρηξη "φιλευσπλαχνίας" ανέφεραν ότι είναι διατεθειμένοι να ...μοιραστούν το κόστος αυτό με το ελληνικό δημόσιο!

Οι εργολάβοι έκαναν γνωστό ότι οι διαφορές τους με το δημόσιο αφορούν 45, ούτε λίγο - ούτε πολύ, σημεία, αλλά δεν μπόρεσαν να προβλέψουν πότε επιτέλους θα παραδώσουν το έργο "με το κλειδί στο χέρι". Ανέφεραν απλώς ότι προς το παρόν επισήμως η ημερομηνία αυτή τοποθετείται στο Μάη του 1999, έναντι του Νοέμβρη του 1998 που προβλέπει η συμπληρωματική σύμβαση. Ωστόσο, παραδέχτηκαν πως η μέθοδος διάνοιξης της σήραγγας με τους "μετροπόντικες", που ήταν αποκλειστικά δική τους επιλογή, αποδείχτηκε σωστή κατά 80%, αλλά και εδώ προσπάθησαν να δικαιολογηθούν, λέγοντας ότι πρόκειται για φυσιολογικό φαινόμενο για έργα που γίνονται στο υπέδαφος...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Το χρονικό μιας ιστορίας υπερβάσεων και ταλαιπωρίας (2002-12-21 00:00:00.0)
Επιβραβεύονται οι εργολάβοι για την... καθυστέρηση! (1999-03-10 00:00:00.0)
Το πάνε για νέα "πανωπροίκια"... (1998-10-17 00:00:00.0)
Νέες διαπραγματεύσεις για τα "πανωπροίκια"! (1997-10-01 00:00:00.0)
Το μετρό δεν τελειώνει ούτε το 2000... (1997-05-25 00:00:00.0)
Οι διάτρητες συμβάσεις αιτία για το τέλμα στο μετρό (1997-03-22 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ