Κυριακή 12 Μάη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 41
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Καταργούν ντε φάκτο το καμποτάζ

Δεκάδες πλοία με ξένες σημαίες και ξένα πληρώματα αλωνίζουν τις ελληνικές θάλασσες! Διεκπεραιωτής των εφοπλιστικών επιδιώξεων το ΥΕΝ

Στη στεριά πετούν σταδιακά τους Ελληνες ναυτεργάτες και από τα επιβατικά πλοία! Ηδη μια σειρά Ελληνες πλοιοκτήτες χρησιμοποιούν χαμηλόμισθους αλλοδαπούς στα επιβατικά πλοία τους, τα οποία εκτελούν εσωτερικούς πλόες, παραβιάζοντας κατάφωρα την ελληνική νομοθεσία! Ταυτόχρονα, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ανοίγει τις "πύλες" και σε ναυτιλιακές εταιρίες, που χρησιμοποιούν σημαία ευκαιρίας, να εκμεταλλεύονται τις εσωτερικές θαλάσσιες γραμμές της χώρας, χρησιμοποιώντας επίσης χαμηλόμισθους αλλοδαπούς καταργώντας πρόωρα και ντε φάκτο το καμποτάζ! Παράλληλα, ενθαρρύνουν και όσους Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν τα πλοία τους υπό ελληνική σημαία να στραφούν στη σημαία ευκαιρίας.Η ιστορία με το κρουαζιερόπλοιο "ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ", με σημαία... Μπαχάμες,το οποίο ξεκινάει κρουαζιέρα στα νησιά του Αιγαίου με αφετηρία τον Πειραιά και καταληκτικό σταθμό την Κωνσταντινούπολη, αποκάλυψε την πρόθεση της κυβέρνησης να τελειώνει με το καμποτάζ εδώ και τώρα! Στρώνουν δηλαδή το έδαφος, ώστε η επίσημη κατάργησή του το 1998 να πέσει στα "μαλακά"!

Ενδεικτικά αξίζει να αναφερθούν ορισμένα αποκαλυπτικά στοιχεία του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά: Το κρουαζιερόπλοιο "STAR ODYSSEY" με σημαία Μπαχάμες και του οποίου το πλήρωμα αποτελείται από Ελληνες και Φιλιππινέζους ναυτικούς, την περασμένη Κυριακή 5 Μάη ξεκίνησε από το λιμάνι της Σιβιταβέτσια με προορισμό τον Πειραιά από όπου και ξεκίνησε κρουαζιέρα στα νησιά Μύκονο, Ρόδο και Κρήτη! Θα επιστρέψει στον Πειραιά στις 17 του μήνα από όπου και θα αποπλεύσει για Βενετία! Το κρουαζιερόπλοιο αυτό από την αρχή του χρόνου έχει εκτελέσει ανάλογα δρομολόγια άλλες δύο φορές!

Το κρουαζιερόπλοιο "RENAISSANCE 6" με σημαία... Λιβερίας και με το μεγαλύτερο μέρος του πληρώματος να αποτελείται από Φιλιππινέζους, την περασμένη Τετάρτη 8 του μήνα ξεκίνησε από τον Πειραιά κρουαζιέρα ακολουθώντας τη διαδρομή Σαντορίνη - Κωνσταντινούπολη! Μέχρι τα μέσα του Ιούνη θα έχει εκτελέσει άλλα τρία ανάλογα δρομολόγια με πρώτο αυτό στις 23 του Μάη! Να σημειωθεί ότι υπάρχουν άλλα 6 πλοία με το ίδιο όνομα τα οποία εκτελούν παρόμοια δρομολόγια!

Το κρουαζιερόπλοιο "CRYSTAL SYMPHONY" με σημαία Μπαχάμες και με πλήρωμα που αποτελείται από Πορτογάλους, Γερμανούς, Σκανδιναβούς και Φιλιππινέζους ναυτικούς ξεκινάει σήμερα 12 του μήνα από τον Πειραιά θα περάσει από Σαντορίνη και έχει τελικό σταθμό τη Βενετία! Συνολικά 22 πλοία με σημαία ευκαιρίας και χαμηλόμισθα πληρώματα με αφετηρία τον Πειραιά εκτελούν κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά χωρίς καμία επίπτωση!

Μείον κατά 50% οι θέσεις εργασίας!

Η πλήρης ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου έχει επιφέρει δραματικές συνέπειες σε βάρος των ναυτεργατών και των χωρών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Σε έγγραφο του Κοινοτικού Επιτρόπου κ. Κίνοκ προς το ΥΕΝ αναφέρεται ότι, λόγω της προτίμησης των εφοπλιστών στη σημαία ευκαιρίας προκλήθηκε "απώλεια θέσεων εργασίας κατά 51%, μείωση του στόλου κατά 27% και μειώσεις στον αριθμό του πληρώματος κάθε πλοίου 22%"!

Κοσμάς Σφυρίου: Μάλιστα κύριοι εφοπλιστές!

Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας προωθεί απροκάλυπτα τον πλήρη αφελληνισμό της ναυτιλίας. Αποκαλυπτική είναι η στάση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Κοσμά Σφυρίου στην υπόθεση του "ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ".Ο υπουργός την περασμένη Πέμπτη 9 Μάη αποφάνθηκε τελικά ότι το συγκεκριμένο πλοίο δεν παραβιάζει τη νομοθεσία και δε θέτει σε κίνδυνο το λεγόμενο καμποτάζ, όταν το πλοίο ξεκινάει από τον Πειραιά με προορισμό την Κωνσταντινούπολη περνώντας πρώτα από νησιά του Αιγαίου!

Επιπλέον εξαπέλυσε απειλές εναντίον των ναυτεργατικών συνδικάτων που αποφάσισαν να μην προσφέρουν την παραμικρή διευκόλυνση στο κρουαζιερόπλοιο και στους επιβάτες του,δηλώνοντας ότι όποιοι ναυτεργάτες και εργαζόμενοι σταθούν εμπόδιο θα "έχουν τις συνέπειες που προβλέπει ο νόμος"! Πρόκειται για τα σωματεία Πλοηγών, Φορτοεκφορτωτών την Ενωση Ρυμουλκών και άλλα. Η δικαιολογία γι' αυτή την απόφαση του υπουργού είναι ότι στο "ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ"δεν πρόκειται να αποβιβαστούν ή επιβιβαστούν οι επιβάτες από ελληνικό λιμάνι, αφού προέρχονται από ξένο λιμάνι και σε αυτό θα επιστρέψουν! Αυτό, όταν ότι το εν λόγω πλοίο θα εκμεταλλευτεί την υποδομή της χώρας αφού θα χρησιμοποιεί το λιμάνι του Πειραιά και των νησιών και θα εκτελεί διαδρομή που ακολουθούν τόσο ελληνικά κρουαζιερόπλοια όσο και πλοία της ακτοπλοϊας!Ο αντιπρόεδρος της Ενωσης Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ"Αποστόλης Καρήμαλης σχολίασε σχετικά: "Ανεξάρτητα από τα "τρικ" του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας και της πλοιοκτήτριας εταιρίας πλήττεται το καμποτάζ, με όλες τις συνέπειες που αυτό συνεπάγεται. Κανένας δεν μπορεί να νομιμοποιήσει την ασυδοσία. Η ουσία όμως είναι ότι 22 πλοία με ευκαιριακή σημαία, αξιοποιώντας την ελληνική υποδομή και καταστρατηγώντας την ελληνική νομοθεσία είναι οι φορείς του πιο επικίνδυνου φαινομένου της ασυδοσίας που συνδέεται με τη σημαία ευκαιρίας, στο οποίο έχουν εναντιωθεί και ξεσηκωθεί οι ναυτεργάτες. Αλλωστε η θέληση των ναυτεργατών έγινε γνωστή με τον καλύτερο τρόπο στη διάρκεια των επιτυχημένων αγωνιστικών κινητοποιήσεων στην Πάτρα. Οι δηλώσεις του υπουργού έχουν ως στόχο να νομιμοποιήσουν αυτό το καθεστώς, χρησιμοποιώντας διάφορους ελιγμούς. Οι απειλές του υπουργού ακολουθούν την πεπατημένη μιας πολιτικής που στρεφόταν και στρέφεται ενάντια στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις του ναυτεργατικού κινήματος. Αυτές οι απειλές δε θα περάσουν. Ο υπουργός συμπεριφέρθηκε σαν ένας ακόμα απολογητής των εφοπλιστικών συμφερόντων
".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ