Δευτέρα 16 Σεπτέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Εισαγγελέας για τις προσλήψεις πιλότων

Στον εισαγγελέα παρέπεμψε ο πρόεδρος του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθήνας την υπόθεση με το διπλό διαγωνισμό της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" για την πρόσληψη πιλότων στον εθνικό αερομεταφορέα. Κατά την κρίση του προέδρου, στις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν υπάρχουν ενδείξεις για τη διάπραξη ποινικών αδικημάτων, που θα πρέπει να διερευνήσει εισαγγελέας.

Την υπόθεση έφεραν στα δικαστήρια 20 επιτυχόντες στον πρώτο διαγωνισμό, οι οποίοι απορρίφθηκαν αργότερα κατά το δεύτερο! Οι διαδικασίες για την πρόσληψη 35 πιλότων στην ΟΑ άρχισαν στις αρχές Μάρτη, με στόχο να καλυφθούν οι αυξημένες καλοκαιρινές ανάγκες της εταιρίας. Από τον πρώτο κιόλας διαγωνισμό, που ολοκληρώθηκε το Μάη, διατυπώθηκαν ενστάσεις για "φωτογραφικές" διατάξεις. Ωστόσο, οι διαδικασίες προωθήθηκαν, ανακοινώθηκε η λίστα επιτυχόντων, που ενέκρινε η πενταμελής επιτροπή αξιολόγησης, αλλά ο διαγωνισμός ακυρώθηκε! Προκηρύχτηκε νέος, με άλλη επιτροπή (τριμελής και όχι πενταμελής) και χωρίς τα κατάλληλα πρόσωπα, όπως προβλέπει ο κανονισμός. Η δεύτερη επιτροπή ολοκλήρωσε το έργο της τον Ιούλη, καταλήγοντας σε λίστα 78 υποψηφίων που είχαν περάσει τη βάση. Η νέα αυτή λίστα έφερε τα πάνω κάτω. Επιτυχόντες του πρώτου διαγωνισμού κρίθηκαν ακατάλληλοι και απορρίφθηκαν, ενώ αποτυχόντες κρίθηκαν κατάλληλοι και μάλιστα η διοίκηση της ΟΑ έσπευσε να στείλει τους πρώτους για μετεκπαίδευση στο Χιούστον των ΗΠΑ. Κι όλα αυτά, όταν ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών Χάρης Καστανίδης είχε ταχθεί κατά της νέας αξιολόγησης, στην οποία κατέληξε η τριμελής επιτροπή, ζητώντας μάλιστα την επαναξιολόγηση των επιτυχόντων στο εξωτερικό. Δεν παρέλειψε να υποσχεθεί ότι αν υπάρξουν στοιχεία σε βάρος της διοίκησης της ΟΑ, ο ίδιος θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη.

Βέβαια, η υπόθεση έφτασε στη Δικαιοσύνη από τους "κομμένους" του πρώτου διαγωνισμού και την περασμένη Παρασκευή, στο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών, ακούστηκαν πολλά περί μεθοδεύσεων ακύρωσης του πρώτου διαγωνισμού. Στην κατάθεσή του ο πρόεδρος της πρώτης επιτροπής αξιολόγησης Γ. Τσιαντής,υποστήριξε ότι ο πρώτος διαγωνισμός ήταν σύννομος και η επιλογή έγινε "αντικειμενικά και δίκαια", ενώ ο δεύτερος διαγωνισμός έγινε παράτυπα, με τριμελή και όχι πενταμελή επιτροπή και πρόεδρο που δεν είχε τα απαραίτητα προσόντα.

Ανεξάρτητα, πάντως, από τη δικαστική έκβαση της υπόθεσης, οι ευθύνες κυβέρνησης και διοίκησης είναι σοβαρές και αποκαλύπτουν την αδιέξοδη πολιτική που εξακολουθούν να εφαρμόζουν στον εθνικό αερομεταφορέα, την ίδια ώρα που ισχυρίζονται ότι πασχίζουν για την "εξυγίανσή" του.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ