Κυριακή 6 Οχτώβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 34
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Ασυδοσία στα λιμάνια

Πληθαίνουν τα κρούσματα εγκατάλειψης ναυτεργατών σε λιμάνια του εσωτερικού, αλλά και του εξωτερικού. Τη δημιουργία Ταμείου Αφερεγγυότητας Πλοιοκτητών προτείνουν ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ

Πληθαίνουν τα κρούσματα εγκατάλειψης Ελλήνων ναυτεργατών από εφοπλιστές σε διάφορα λιμάνια της χώρας, αλλά και του εξωτερικού! Μέσα σ' ένα ανελέητο παιχνίδι, που μόνο στόχο έχει το κέρδος, οι εφοπλιστές δε διστάζουν να εγκαταλείπουν ναυτεργάτες, όχι μόνο χωρίς λεφτά, αλλά πολλές φορές χωρίς φαϊ και νερό! Μέχρι στιγμής, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δεν έχει πάρει κανένα μέτρο για την προστασία των ναυτεργατών, ενώ τα δυο ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ πιέζουν προς αυτή την κατεύθυνση, προκειμένου να προστατευτούν οι ναυτεργάτες από την ασυδοσία των εφοπλιστών!

Ενδεικτικά, αναφέρουμε μερικά σοβαρά κρούσματα εγκατάλειψης ναυτεργατών, με πρώτο την εγκατάλειψη 100 περίπου ναυτικών τον Δεκέμβρη του 1995 στα πλοία του Β. Βεντούρη,"Απόλλων Εξπρές 1" και "Γεώργιος Εξπρές,οι οποίοι και ήταν επί 5 μήνες απλήρωτοι! Οι ναυτεργάτες είχαν κάνει επανειλημμένα διαβήματα στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, αλλά ο τότε υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας τους είχε συμβουλέψει να ακολουθήσουν τη δικαστική οδό, μιας και ο ίδιος δεν μπορούσε να κάνει τίποτα...

Στο Γηροκομείο της Κεφαλλονιάς και στη Ναυτική Σχολή, βρήκαν τροφή Ρώσοι ναυτικοί που τους είχε εγκαταλείψει στο λιμάνι Αργοστολίου της Κεφαλλονιάς ο πλοιοκτήτης της εταιρίας "Ανδριάτικ Τάγκερς",Π. Ζησιμάτος.Οι Ρώσοι ναυτικοί ήταν απλήρωτοι για πάνω από 8 μήνες! Τα πλοία που απασχολούνταν ήταν τα: "Γουέστ Γουάιντ","Νορθ Σταρ" και "Σάπχαϊρ".Ο εφοπλιστής Π. Ζησιμάτος είχε "συμβουλέψει" τους ναυτικούς να εγκαταλείψουν το πλοίο και να πάνε στην εταιρία του να πληρωθούν. Οσοι το έπραξαν, τριγυρνούσαν στον Πειραιά απλήρωτοι!

Σε ένα παλιό ρυμουλκό στη μαρίνα του Φλοίσβου, έζησαν για αρκετό διάστημα Βιετναμέζοι ναυτικοί, καθώς και σ' αυτή την περίπτωση ο εφοπλιστής Π. Ζησιμάτος τους είχε εγκαταλείψει εκεί απλήρωτους για πάνω από 5 μήνες! Τα δεδουλευμένα των ναυτεργατών ανέρχονταν στα 50.000 δολάρια!

Τραγική ήταν η κατάσταση Ρώσων και Βιετναμέζων ναυτεργατών που είχαν εγκαταλειφθεί στο λιμάνι του Λένινγκραντ από τον Π. Ζησιμάτο,οι οποίοι δούλευαν στο πλοίο του "Γιούνιον Σπρίντερ",καθώς το καράβι είχε δεσμευτεί λόγω χρεών. Οι Ρώσοι ναυτικοί επιβίωναν χάρη στην αλληλεγγύη των συγγενών τους, ενώ οι Βιετναμέζοι σκότωναν σκύλους στο λιμάνι για να φάνε!Στο λιμάνι της Πάτρας, εγκαταλείφθηκαν 93 ναυτεργάτες που δούλευαν στο "Μεντιτεράνιαν Σκάι" του εφοπλιστή Μ. Καραγιώργη, οι οποίοι έδωσαν σκληρό αγώνα για τα δεδουλευμένα τους που ανέρχονται σε μισθούς 2 μηνών.Τα δυο ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, για την αντιμετώπιση του σοβαρού προβλήματος, έχουν προτείνει τη δημιουργία Ταμείου Αφερεγγυότητας Πλοιοκτητών,πρόταση που έχει αποδεχτεί η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία,προκειμένου να αντιμετωπιστεί το χρόνιο πρόβλημα της εγκατάλειψης ναυτεργατών και πλοίων από εφοπλιστικές εταιρίες, που τον τελευταίο καιρό έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις. Ειδικότερα, τα δυο σωματεία στην πρότασή τους διατυπώνουν τις εξής βασικές θέσεις τους: Το "ΤΑ" θα είναι ειδικός λογαριασμός, τα έσοδα του οποίου θα προέρχονται από κρατήσεις των πλοιοκτητών και μόνο. Η διαχείριση του λογαριασμού μπορεί να ανατεθεί στην"Εστία Ναυτικών".Το ύψος των κρατήσεων να καθορίζεται κάθε φορά με συμφωνία υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, ΠΝΟ και εφοπλιστών.

Για την αρχική περίοδο, οι κρατήσεις επιβάλλεται να είναι τόσες, ώστε να δημιουργηθεί ένα ικανό αποθεματικό για την αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων. Οι ναυτεργάτες που θα εγκαταλείπονται από τον πλοιοκτήτη θα λαμβάνουν από το"ΤΑ" το σύνολο των αποδοχών τους, συμπεριλαμβανομένων και των υπερωριών, έξτρα εργασιών, πάσης φύσεως επιδομάτων, άδειας μετά τροφοδοσίας, καθώς και την αποζημίωσή τους μέχρι και τη μέρα που θα γίνει η απόλυσή τους. Ταυτόχρονα με την αποδοχή από τον ναυτεργάτη της εξόφλησής του από το "ΤΑ", θα εκχωρεί στο "ΤΑ" το δικαίωμα διεκδίκησης όλων των οικονομικών απαιτήσεων που είχε και η νομική υπηρεσία του Ταμείου θα κινεί πλέον τη διαδικασία είσπραξης των οφειλών από την εκποίηση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρίας. Το Ταμείο Θα διατηρεί την προτεραιότητα, όπως και οι ναυτεργάτες, στην αποζημίωση και θα έπονται οι υπόλοιποι δικαιούχοι.

Η ρύθμιση αυτή πρέπει να αφορά όλα τα υπό ελληνική σημαία πλοία και τα υπό ξένη σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ. Θα καλύπτει όλους τους ναυτεργάτες είτε είναι Ελληνες είτε αλλοδαποί, ανεξάρτητα αν είναι ή όχι στην οργανική σύνθεση του πλοίου. Θα καλύπτει, επίσης, τους Ελληνες ναυτεργάτες που απασχολούνται σε ανασφάλιστα πλοία.

Τα κείμενα έγραψε η Γιώτα ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΗ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αγώνας για το δικαίωμα στη δουλιά (2005-08-11 00:00:00.0)
Μπλόκαραν τα ανασφάλιστα στην Ηγουμενίτσα (1997-04-11 00:00:00.0)
"Μπλόκο" στα ανασφάλιστα από τη Δευτέρα (1997-03-29 00:00:00.0)
Αγωνιστική αρχή από τα ανασφάλιστα (1997-03-19 00:00:00.0)
Τρομοκρατία και στη Ζάκυνθο (1997-01-23 00:00:00.0)
Καταργούν ντε φάκτο το καμποτάζ (1996-05-12 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ