Τετάρτη 11 Γενάρη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Η Κομισιόν απαιτεί και η κυβέρνηση εκτελεί!

Αποκαλυπτικές απαντήσεις σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ, Γ. Θεωνά, στο Ευρωκοινοβούλιο. Η κυβέρνηση δεν προβάλλει καν λόγους εθνικής ασφάλειας, για τη διατήρηση του ναυπηγείου στο δημόσιο έλεγχο! Στάση εργασίας και συγκέντρωση πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι

Εντονες πιέσεις της Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ενωσης προς την ελληνική κυβέρνηση, για να ιδιωτικοποιηθεί το τελευταίο κρατικό ναυπηγείο, του Σκαραμαγκά μέχρι τα τέλη του Φλεβάρη του 1995, προκύπτουν από την απάντηση του Επιτρόπου Βαν Μιρτ, σε ερώτηση που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Θεωνάς.Σοβαρότατες καταγράφονται και οι ευθύνες της ελληνικής κυβέρνησης, η οποία δεν αξιοποίησε ακόμα και τις ελάχιστες δυνατότητες που της παρέχονται για τη διατήρηση όχι μόνο του 51%, αλλά και ολόκληρου του πακέτου των μετοχών του ναυπηγείου του Σκαραμαγκά, επικαλούμενη λόγους εθνικής άμυνας,όπως προβλέπει η 7η οδηγία, αποφεύγοντας ταυτόχρονα και την καταβολή προστίμων για παραβίαση του κοινοτικού δικαίου.

Η Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ενωσης έχει εισαγάγει από τις 16/12/1994 τη διαδικασία του άρθρου 93 (2), απαιτώντας στην περίπτωση μη ιδιωτικοποίησης του ναυπηγείου την "επιστροφή οιασδήποτε χρηματικής βοήθειας που χορηγήθηκε παρανόμως".Στην απάντησή της δε στον ευρωβουλευτή του ΚΚΕ δηλώνει: "Η ελληνική κυβέρνηση έχει το δικαίωμα να διατηρήσει το 51% των μετοχών του ναυπηγείου του Σκαραμαγκά, εφόσον το επιθυμεί, για λόγους εθνικής άμυνας".Λόγους που, όπως προκύπτει από την απάντηση της Επιτροπής, δεν έχει ακόμα επικαλεστεί! Φυσικά, συμπεραίνεται ότι όταν έχει δικαίωμα να κατέχει το 51% δεν μπορεί να υποχρεωθεί να μην έχει και το 100%. Σε δελτίο Τύπου της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ επισημαίνεται χαρακτηριστικά: "Επιβεβαιώνεται η νομική, τουλάχιστον, δυνατότητα διατήρησης του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του ναυπηγείου του Σκαραμαγκά, όπως διαπίστωνε ο Γιάννης Θεωνάς στην ερώτησή του, αλλά και η πίεση που ασκεί η Επιτροπή στην κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης, με κόστος, στην περίπτωση μη πραγμάτωσης της ιδιωτικοποίησης στα προβλεπόμενα χρονικά όρια, την επιβολή προστίμων που θα υπερβαίνουν τα 44 δισ. δραχμές. Επιβεβαιώνεται, τέλος, η ευθυγράμμιση της ελληνικής κυβέρνησης με τις κοινοτικές επιλογές, που φτάνει μέχρι στο σημείο να μην προβάλλει λόγους, πραγματικούς άλλωστε, εθνικής ασφάλειας για τη διατήρηση των ναυπηγείων υπό δημόσιο έλεγχο". Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα τονίζει ότι αποδεικνύεται, επομένως, πως ο μοναδικός παράγοντας που μπορεί να οδηγήσει στη διάσωση του στρατηγικής σημασίας ναυπηγείου είναι ο έντονος και αποφασιστικός αγώνας των εργαζομένων. "Ενας αγώνας - συνεχίζει - που δεν μπορεί και δεν πρέπει να μείνει μόνο στα πλαίσια του συγκεκριμένου ναυπηγείου, αλλά να γίνει υπόθεση ολόκληρης της εργατικής τάξης και των συνδικάτων της".

Από την πλευρά των εργαζομένων του ναυπηγείου Σκαραμαγκά συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις ενάντια στο ξεπούλημα του ναυπηγείου. Σήμερα οι εργατοτεχνίτες απεργούν για 4 ώρες από τις 11 το πρωί μέχρι τις 3 το μεσημέρι. Στα πλαίσια της απεργιακής κινητοποίησης οι εργαζόμενοι θα συγκεντρωθούν στις 12 το μεσημέρι έξω από το υπουργείο Βιομηχανίας, όπου έχει καθοριστεί συνάντηση με τον αναπληρωτή υπουργό Χρ. Ροκόφυλλο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ