Κυριακή 15 Γενάρη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
Διεκδικούμε το μέλλον, αγωνιζόμαστε για καλύτερη παιδεία

Οι μαθητές δε θα επιτρέψουν σε κανέναν να διασπάσει και να τρομοκρατήσει τους αγώνες τους, είτε αυτός κρατάει κάποιο ένταλμα και έχει την υποστήριξη της Αστυνομίας είτε κρατάει κάποια "μολότοφ" και κάποιο μαδέρι και δημιουργεί επεισόδια στις πορείες είτε με τη δράση του και τις προτάσεις του αποπροσανατολίζει τον αγώνα.

Αυτήν την κατηγορηματική διαβεβαίωση για την προοπτική του μαθητικού κινήματος δίνουν, μιλώντας στον "Κυριακάτικο Ρ" δύο μαθητές συνδικαλιστές, μέλη της ΚΝΕ, που συμμετείχαν στην ανάπτυξη των τελευταίων μαθητικών κινητοποιήσεων.

Ο Αγησίλαος Τριγάζης από το Πολυκλαδικό Λύκειο Νέας Φιλαδέλφειας και ο Αλέκος Χαλβατζής από το 1ο Λύκειο Νέας Ιωνίας αναφέρονται στις από δω και πέρα προοπτικές του μαθητικού κινήματος, στην προσπάθεια ποινικοποίησης των αγώνων της νεολαίας, ενώ τοποθετούνται και για τη μορφή της κατάληψης που συνήθως επιλέγουν για να διεκδικήσουν τα αιτήματά τους οι μαθητές.

|εα1|1491- Ποια η εμπειρία που αποκομίσατε από τις μέχρι τώρα κινητοποιήσεις ως μαθητές και ως κίνημα;|εα0|1490

Αγης: Από την αρχή της χρονιάς οι μαθητές βρέθηκαν αντιμέτωποι με πολλά προβλήματα της παιδείας. Μετά από τις γνωστές κινητοποιήσεις μας, καταφέραμε να συζητήσουμε με τον υπουργό, φανήκαμε δηλαδή ότι είμαστε εδώ και αγωνιζόμαστε για κάτι, και καταφέραμε να αποσπάσουμε κάποιες μικροδεσμεύσεις. Αυτό είναι θετικό στοιχείο για το μαθητικό κίνημα, γιατί δείχνει ότι όταν αγωνίζεσαι πετυχαίνεις κάτι, έστω και μικρό. Δίνει το ερέθισμα να ξεσηκωθούν όλοι οι μαθητές και να αγωνιστούν.

|εα1|1491- Η κινητικότητα αυτή υπήρχε από την αρχή της χρονιάς; |εα0|1490

Αλέκος: Στο σχολείο μου, αλλά και γενικότερα από τότε που εκλέχτηκαν τα μαθητικά συμβούλια είχαν αρχίσει κάποιες κινήσεις, είχαν συνταχθεί κάποια ψηφίσματα, τα οποία υπογράφτηκαν από το 15μελές, τα οποία είχαν ένα χαρακτήρα διεκδικητικό, πρότειναν κάποιες μορφές κινητοποιήσεων, ανέφεραν τα προβλήματα της παιδείας και τις προτάσεις όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί από το μαθητικό κίνημα της τελευταίας δεκαετίας και παραμένουν επίκαιρες.

Χωρίς να σημαίνει ότι στο εξής θα σταματήσουν οι κινητοποιήσεις μας, έχουμε αντλήσει κάποια σημαντική εμπειρία. Η σκέψη μας είναι να προωθήσουμε τον τοπικό συντονισμό και τις κινητοποιήσεις σε επίπεδο δήμου. Πιστεύουμε ότι ένας τοπικός συντονισμός σε συνεργασία με το δήμο, τους καθηγητές και τους γονείς μπορεί να βοηθήσει στο να προωθηθούν ζητήματα, που είναι πλέον στη δικαιοδοσία του δήμου, όπως το κτιριακό, αλλά και με την υποστήριξη του δήμου να απαιτήσουμε κάποια πράγματα από την πολιτεία, κάποιες έκτακτες επιχορηγήσεις.

|εα1|1491- Πολλοί λένε ότι η σημερινή γενιά είναι γενιά του "χαβαλέ" και δε νοιάζεται για τα κοινά. Εσείς τι λέτε γι' αυτά; |εα0|1490

Αγης: Πολύ κουβεντιάζεται το θέμα του "χαβαλέ". Στο σχολείο προσπαθείς να συγκεντρώσεις το ενδιαφέρον των μαθητών που βλέπουν πως όντως κάτι δεν πάει καλά. Συναντάς διαφόρων ειδών παιδιά. Εκείνους που δεν ενδιαφέρονται καθόλου, που το ρίχνουν στο "χαβαλέ" και δεν τους νοιάζει και προσπαθείς να επικεντρώσεις στα παιδιά εκείνα που νοιάζονται. Στις κινητοποιήσεις γενικά δεν πιστεύω ότι υπάρχει αυτό που λέμε "χαβαλές". Υπάρχουν πολλά παιδιά που ενδιαφέρονται.

Αλέκος: Από τις αρχές της φετινής χρονιάς είχαμε κάποια θετικά βήματα. Σίγουρα οι εμπειρίες και η ετοιμότητα του σημερινού μαθητικού κινήματος δεν είναι ίδια με παλιότερων δεκαετιών, πιστεύω όμως ότι αν οι κινητοποιήσεις μας κλιμακωθούν σωστά, αν δηλαδή δεν περάσουμε σε κάποιες ενέργειες που δεν είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε, αν ακολουθήσουμε μια πορεία σταδιακής δραστηριοποίησης και ευαισθητοποίησης των συμμαθητών μας, θα έχουμε ένα σωστό αποτέλεσμα που θα έχει και διάρκεια.

|εα1|1491- Ο υπουργός Παιδείας όμως λέει ότι είναι όλο συμπάθεια προς τους μαθητές... |εα0|1490

Αλέκος: Η προηγούμενη κυβέρνηση, με τις μεγάλες μαθητικές κινητοποιήσεις που είχαν γίνει, είχε κρατήσει μια άλλη στάση. Είχε μια απροκάλυπτη προσπάθεια τρομοκράτησης. Η τωρινή κυβέρνηση, παρόλο που προωθεί υπόγεια αυτή τη δράση και ρίχνονται ευθύνες σε κάποια πρόσωπα, πιστεύω ότι προσπαθεί να εμφανιστεί με ένα δημοκρατικό και θετικό προφίλ προς τους μαθητές και γενικότερα προς το λαό για να αποφύγει το οποιοδήποτε πολιτικό κόστος. Η κυβέρνηση, όχι μόνο στους μαθητές, αλλά και γενικότερα διαφημίζει αυτόν το διάλογο, τον κοινωνικό διάλογο και την κοινωνική συναίνεση.

Από ό,τι όμως έχουμε δει, ο μόνος επιτυχημένος διάλογος που έχει καταφέρει να κάνει η κυβέρνηση είναι με την Ευρωπαϊκή Ενωση, το ΣΕΒ και σε ζητήματα παιδείας ακόμα και με τους διάφορους σχολάρχες των ιδιωτικών σχολών. Με μας τους μαθητές, ο υπουργός δε δεσμεύτηκε σε κανένα μας αίτημα, συνεχώς διέφευγε και δε μας επέτρεπε να του κάνουμε ορισμένες ερωτήσεις και να πάρουμε ορισμένες απαντήσεις και το βασικότερο απ' όλα είναι ότι ενώ εμείς συζητάμε και φαίνεται ότι όλοι είναι αγαπημένοι και ο υπουργός είναι σύμμαχός μας και γίνεται ένας ουσιαστικός διάλογος, τα σχολεία μας βρίσκονται σε μία άθλια κατάσταση, πολλοί αναγκαζόμαστε να αγοράζουμε τα βιβλία της ειδικότητας και τα ξενόγλωσσα βιβλία, λείπουν καθηγητές, λείπουν όργανα, λείπουν - με βάση επίσημα στοιχεία - γύρω στις 13.500 αίθουσες διδασκαλίας και δε βλέπουμε να παίρνονται κάποια μέτρα από την πλευρά της κυβέρνησης.

|εα1|1491- Θα υπάρχει συνέχεια των κινητοποιήσεων; |εα0|1490

Αγης: Δεν πρέπει να σταματήσουμε εδώ και να πουν ότι οι μαθητές κάνουν καταλήψεις για τις διακοπές των Χριστουγέννων. Πρέπει να υπάρχει μια συνέχεια αγώνων.

Αλέκος: Είναι δύσκολη η θέση μας εξαιτίας της κατάστασης που έχει εξελιχθεί από τα προηγούμενα χρόνια. Δηλαδή από αυτή την πορεία που οδηγούν κάποιες ομάδες τις καταλήψεις: Να έχουμε δηλαδή απότομο φούσκωμα και ξεφούσκωμα των κινητοποιήσεων. Προσπαθούμε να ανατρέψουμε αυτή την κατάσταση και να δημιουργήσουμε ένα κλίμα το οποίο θα είναι σταθερό, συνειδητό και θα έχει πορεία κλιμακούμενη που θα μας οδηγήσει και σε κάποια αποτελέσματα.

Μαρίνα ΚΑΛΛΙΓΕΡΗ

Γιάννης ΦΩΤΟΥΛΑΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ