Παρά τις αντιρρήσεις της ΑΔΕΔΥ ο υπουργός Προεδρίας προχωρά στην κατάθεση τροπολογίας, με την οποία αποσυνδέει τις μετατάξεις δημοσίων υπαλλήλων από την κατάρτιση των νέων οργανισμών των υπουργείων
Σε μια καλοστημένη επιχείρηση εξυπηρέτησης χιλιάδων "ημετέρων" δημοσίων υπαλλήλων επιδιώκει να μετατρέψει η κυβέρνηση τις μετατάξεις δημοσίων υπαλλήλων. Προκειμένου να πετύχει τους στόχους της η κυβέρνηση, δε διστάζει να προχωρήσει στον παραλογισμό "πρώτα μετατάξεις και μετά σύνταξη των οργανισμών των υπουργείων". Με άλλα λόγια, πρώτα θα γίνουν χιλιάδες "εθελοντικές" μετατάξεις (ήδη έχουν σωρευτεί περίπου 20.000 αιτήσεις για αυτή την κατηγορία), και μετά τα υπουργεία θα συντάξουν τους καινούριους οργανισμούς, στους οποίους φαίνονται οι θέσεις, τα "κενά" και το "πλεονάζον προσωπικό" (!).
Παρά την αντίθεση που έχει εκφράσει η ΑΔΕΔΥ, ο υπουργός Προεδρίας, Γ. Ποττάκης,προχωρά την επόμενη βδομάδα στην κατάθεση τροπολογίας στη Βουλή, με την οποία αποσυνδέονται οι μετατάξεις με τη σύνταξη των οργανισμών των υπουργείων. Ως πρόσχημα για την τροποποίηση της σχετικής διάταξης του νόμου 2266/1994, η οποία ορίζει ότι οι μετατάξεις θα γίνουν αφού προηγηθεί η σύνταξη των καινούριων οργανισμών των υπουργείων, ο υπουργός επικαλείται το γεγονός ότι κανένα υπουργείο δεν είχε καταθέσει στην προβλεπόμενη προθεσμία, 3 Απρίλη, σχέδιο καινούριου οργανισμού. Παρ' όλα αυτά, ο υπουργός Προεδρίας δε δίστασε χτες να δηλώσει, στο "Σκάι", ότι "νέος οργανισμός ενός υπουργείου θα πει λιγότεροι διευθυντές, λιγότεροι τμηματάρχες και - με μια γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, την οποία κοινοποιήσαμε σε όλα τα υπουργεία - σημαίνει όχι νέες θέσεις. Σημαίνει περιορισμό της ανάπτυξης του δημοσίου, λιγότερα προνόμια, λιγότεροι βαθμοί, λιγότεροι μισθοί, λιγότερα επιδόματα". Αυτοί είναι προφανώς και οι λόγοι της "αποσύνδεσης" μετατάξεων από τους νέους οργανισμούς.
Με τη μεθόδευση αυτή θα εξυπηρετηθούν κυρίως τα "δικά μας παιδιά", αφού αυτοί εκπληρώνουν τις προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος και οι οποίες είναι:α. Η ύπαρξη κενής θέσης ή μεταφορά της κατεχόμενης θέσης σε περίπτωση αίτησης του υπαλλήλου. β. Η σύμφωνη γνώμη του ελεγχόμενου από τον υπουργό οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου, αλλά και του υπηρεσιακού συμβουλίου της "υπηρεσίας υποδοχής". Ο υπάλληλος οφείλει να υποβάλει αιτήσεις και στις δύο υπηρεσίες. γ. Η γνώμη του οργάνου διοίκησης των οικείων ΝΠΔΔ η ΟΤΑ, του αρμόδιου για την υπηρεσιακή κατάσταση των υπαλλήλων, στις περιπτώσεις μετάταξης από ή σε ΝΠΔΔ ή ΟΤΑ. δ. Ο υπάλληλος πρέπει να κατέχει ανώτερο από τον εισαγωγικό βαθμό σε περίπτωση μετάταξης μετά από αίτησή του.
Στις "εθελοντικές" μετατάξεις λαμβάνονται υπόψη κατά προτεραιότητα η συνυπηρέτηση των συζύγων, η οικογενειακή κατάσταση, ο ανώτερος τίτλος σπουδών και ο βαθμός, καθώς και περισσότερος χρόνος συνολικής υπηρεσίας.
Ο νόμος ορίζει ότι μετατάξεις με αίτηση του υπαλλήλου μπορούν να γίνουν: από υπουργείο σε άλλο υπουργείο ή ΝΠΔΔ ή ΟΤΑ, από ΝΠΔΔ σε υπουργείο ή άλλο ΝΠΔΔ ή ΟΤΑ, από ΟΤΑ στην ΚΕΔΚΕ ή τις ΤΕΔΚ, σε υπουργείο ή ΝΠΔΔ ή άλλο ΟΤΑ ή ΚΕΔΚΕ ή ΤΕΔΚ, από ΝΠΙΔ σε υπουργεία ή ΝΠΔΔ ή ΟΤΑ.
Ηδη χτες ο Γ. Ποττάκης εξήγγειλε την εφαρμογή δύο επιχειρησιακών προγραμμάτων του υπουργείου Προεδρίας, που φέρουν την κωδική ονομασία "Αμεση δράση" και "Πολίτης", στα πλαίσια της προσπάθειας για την απλούστευση των διαδικασιών και την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας.