Τρίτη 4 Νοέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Στο στόχαστρο της "Χόχτιφ" και η "Ολυμπιακή"

Οι Γερμανοί ζητούν από τώρα μερίδιο και για τα έργα της Ολυμπιάδας και του πακέτου Σαντέρ. Ηρθαν και οι πρώτες υπερβάσεις (5 δισ. δρχ.) στο αεροδρόμιο Σπάτων

Στα νύχια της γερμανικής "Χόχτιφ" ωθείται σιγάσιγά και η "Ολυμπιακή Αεροπορία", με αφορμή τη μετεγκατάστασή της στο χώρο του Αεροδρομίου Σπάτων. Οι Γερμανοί πιέζουν και εκβιάζουν πια προς όλες τις κατευθύνσεις, προκειμένου να αναλάβουν αυτοί να κατασκευάσουν τις εγκαταστάσεις της "Ολυμπιακής" στα Σπάτα, με αντάλλαγμα ακόμη και να γίνουν συνεταίροι του εθνικού μας αερομεταφορέα! Κι όχι μόνο αυτό. Οι εκπρόσωποι της γερμανικής εταιρίας, σε μια επίδειξη απληστίας, κάνουν γνωστό ότι θέλουν να μπουν γερά στο "μεγάλο φαγοπότι" και των άλλων έργων που θα γίνουν είτε για την Ολυμπιάδα είτε από το "πακέτο Σαντέρ", με πρώτο αυτό των επεκτάσεων του μετρό της Αθήνας. Κι όλα αυτά τη στιγμή που συμμετέχουν στην κοινοπραξία που κατασκευάζει ήδη το μετρό με τις τόσες ταλαιπωρίες και αδιέξοδα...

Στελέχη της "Χόχτιφ", με αφορμή συνάντησή τους με δημοσιογράφους που έγινε το Σαββατοκύριακο στο Ναύπλιο δεν έκρυψαν ότι θα αναλάβουν ...πρωτοβουλίες για το θέμα της μεταφοράς της "Ολυμπιακής", προσπαθώντας να παίξουν ούτε λίγο ούτε πολύ ρόλο κηδεμόνα του εθνικού μας αερομεταφορέα. Μάλιστα ανακοίνωσαν ότι αν οι οριστικές αποφάσεις δε ληφθούν από την κυβέρνηση μέχρι το Δεκέμβρη θα εφαρμόσουν δικά τους σχέδια!

Οι παρεμβάσεις αυτές - που θυμίζουν πολιτική του ροπάλου και του καρότου άλλων εποχών - δεν πρέπει να είναι άσχετες με την κυβερνητική σύσκεψη που αναμένεται να πραγματοποιηθεί την Πέμπτη και κατά την οποία δεν αποκλείεται να ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις για τον τρόπο μεταφοράς της "Ολυμπιακής".

Πάντως, οι εξελίξεις αυτές φανερώνουν και από μια άλλη σκοπιά το πόσο σκανδαλώδης είναι η σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση με τους Γερμανούς για την κατασκευή του αεροδρομίου στα Σπάτα, αφού σ' αυτήν δεν συμπεριλήφθησαν οι εγκαταστάσεις της "Ολυμπιακής", που είναι κυρίως η επισκευαστική βάση των αεροπλάνων, το κέτερινγκ και το κάργκο (διακίνηση εμπορευμάτων). Ετσι, τώρα η "Χόχτιφ" βρίσκει έδαφος και σπεκουλάρει, στοχεύοντας να βάλει πόδι και στον εθνικό μας αερομεταφορέα ή - το λιγότερο - να κατασκευάσει αυτή τα έργα, κερδίζοντας άλλον έναν πακτωλό δισεκατομμυρίων. Από την άλλη πλευρά η κυβέρνηση προσπαθεί δήθεν με αλλεπάλληλες συσκέψεις να βρει τρόπους να χρηματοδοτήσει τα έργα αυτά, το κόστος των οποίων, σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ, ανέρχεται σε 80 δισ. δρχ, ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις της ίδιας της "Ολυμπιακής" ανέρχεται σε 120 δισ. δρχ. Απ' ό,τι φαίνεται όμως τα "χαρτιά" είναι μάλλον σημαδεμένα...

Στο μεταξύ - κατά τα πρότυπα του μετρό - και στο Αεροδρόμιο Σπάτων άρχισαν ήδη να "τρέχουν" οι πρώτες υπερβάσεις. Συγκεκριμένα, με απόφαση της "Αερολιμήν Αθηνών" εγκρίθηκε πρόσθετη πίστωση 30 εκατ. μάρκων (5 δισ. δρχ. περίπου), προκειμένου να γίνουν συμπληρωματικές εγκαταστάσεις που αφορούν τον έλεγχο των αποσκευών. Είμαστε περίεργοι να δούμε πόσες ακόμη τέτοιες πρόσθετες εργασίες θα απαιτηθούν μέχρι το 2000 που υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί το έργο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ