Παρασκευή 14 Νοέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Αυτοδέσμευση με... όρους

Με τους δικούς τους όρους και τις δικές τους προτάσεις πηγαίνουν στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, οι μεγάλοι τηλεοπτικοί σταθμοί (ANTENNA, MEGA, STAR, ΣΚΑΪ) σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Διαφημιζομένων Ελλάδος και την Ενωση Διαφημιστικών Εταιριών. Οι προτάσεις των μεγάλων καναλιών και των διαφημιστικών εταιριών, ξεφεύγοντας σε αρκετά σημεία από το νόμο και την Κοινοτική Οδηγία, επιχειρούν να "υφαρπάξουν" όσο το δυνατόν περισσότερο διαφημιστικό χρόνο, από το χρόνο που μέχρι σήμερα ορίζεται από το νόμο. Η πρότασή τους, εντάσσεται στη θέσπιση κανόνων αυτοδέσμευσης, το "δρόμο" των οποίων ανοίγει ουσιαστικά από σήμερα το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, αφού σήμερα θα έχει την πρώτη συνάντηση με τα άμεσα ενδιαφερόμενα μέλη.

Το ΕΣΡ στην προσπάθειά του να βάλει φρένο στις καθημερινές αλλεπάλληλες παραβιάσεις του διαφημιστικού χρόνου και να εφαρμοστεί ο νόμος, ήδη έχει επεξεργαστεί και έχει κωδικοποιήσει αναλυτικά όλες τις διατάξεις του νόμου και της Κοινοτικής Οδηγίας. Η απόφασή του να προχωρήσει στον έλεγχο και να επιβάλει την τάξη, φαίνεται ότι είναι δεδομένη. Στα πλαίσια αυτά εκτός από την καθημερινή παρακολούθηση την οποία θα αναθέσει σε ιδιωτική εταιρία, ξεκινά από σήμερα μια σειρά συναντήσεων με τους εκπροσώπους των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών από κοινού με τους εκπροσώπους των Ενώσεων Διαφημιστών, Διαφημιζομένων και Καταναλωτών. Στο επίκεντρο της συζήτησης είναι η σύνταξη κανόνων αυτοδέσμευσης στον τομέα των διαφημίσεων, κανόνων, οι οποίοι θα είναι ενταγμένοι στις διατάξεις του νόμου και της οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Από τη συνοπτική, ουσιαστικά, πρόταση των κανόνων "αυτοδέσμευσης", έτσι όπως αυτή στοιχειοθετήθηκε μετά την κοινή σύσκεψη των εκπροσώπων των τηλεοπτικών καναλιών ANTENNA, MEGA, STAR και ΣΚΑΪ με εκπροσώπους του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ) και την Ενωση Διαφημιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΔΕΕ), γίνεται φανερό ότι επιχειρείται η "ανατροπή" ορισμένων βασικών διατάξεων του νόμου που έχουν να κάνουν με τον διαφημιστικό χρόνο. Είναι ενδεικτικό ότι ενώ ο νόμος και η οδηγία ορίζουν ότι τα κινηματογραφικά έργα μπορούν να διακόπτονται "μία φορά για κάθε πλήρες χρονικό διάστημα 45 λεπτών", προτείνεται τα 45 λεπτά να γίνουν 20, όπως συμβαίνει και στις υπόλοιπες εκπομπές. Η πρόταση περιλαμβάνει επίσης, τον αυτοέλεγχο των επιχειρήσεων με τη δημιουργία τριμελούς επιτροπής, η οποία θα παρακολουθεί την εφαρμογή της τήρησης των κανόνων αυτοδέσμευσης. Η επιτροπή θα αποτελείται από έναν εκπρόσωπο του ΣΔΕ, έναν της ΕΔΕΕ και έναν εκπρόσωπο των τηλεοπτικών σταθμών, ο οποίος θα ορίζεται ανά μήνα εκ περιτροπής. Η επιτροπή θα ελέγχει τις παραβάσεις βάσει στοιχείων, τα οποία θα δίνει η εταιρία Media Services. Σε περίπτωση παραβάσεων θα επιβάλλονται κυρώσεις, οι οποίες θα ξεκινούν από έγγραφη διαμαρτυρία προς την τηλεοπτική επιχείρηση και θα φτάνει μέχρι την επιβολή της διαφημιστικής αποχής για μια βδομάδα. Πρόθεση όσων συμμετείχαν στην κοινή σύσκεψη, είναι - όπως αναφέρεται στην πρόταση - οι κανόνες αυτοδέσμευσης να γίνουν αποδεκτοί και από τις υπόλοιπες τηλεοπτικές επιχειρήσεις, στις οποίες όμως το "φαινόμενο της διαφημιστικής φόρτισης είναι περιορισμένο".

Κ. Α.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Καλούνται να καλύψουν την ύλη όλης της χρονιάς σε ένα μήνα!(2014-06-18 00:00:00.0)
"Παιγνίδι" διαφημιστικών παραβάσεων(1998-11-11 00:00:00.0)
"Σώα" η AGB!(1998-03-20 00:00:00.0)
"Προειδοποιητικά" πρόστιμα 160 εκατ.(1997-10-24 00:00:00.0)
"Συνωστισμός" ραδιοφωνικών αιτήσεων στο ΕΣΡ(1997-09-05 00:00:00.0)
Σύγκρουση συμφερόντων στο χορό των δισεκατομμυρίων(1995-03-19 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ